/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Der kom Tele2's ADSL bøvl i avisen
Fra : Frede Hansen


Dato : 28-06-05 12:46

Nu har medierne også fået øjnene op og er begyndt at skrive om
Tele2 og deres hamrende ustabile ADSL.
www.fyens.dk/article/502613

--
Frede Hansen
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

 
 
Hans (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 28-06-05 13:14

Frede Hansen wrote:
> Nu har medierne også fået øjnene op og er begyndt at skrive om
> Tele2 og deres hamrende ustabile ADSL.
> www.fyens.dk/article/502613

Hvad er egentlig forskellen på almindelige og andre nedbrud?

Hmm.

Hans




Sune Storgaard (28-06-2005)
Kommentar
Fra : Sune Storgaard


Dato : 28-06-05 19:10

Hans skrev

> Frede Hansen wrote:
>> Nu har medierne også fået øjnene op og er begyndt at skrive om
>> Tele2 og deres hamrende ustabile ADSL.
>> www.fyens.dk/article/502613
>
> Hvad er egentlig forskellen på almindelige og andre nedbrud?


Godt spørgsmål :)

Sakset fra deres kundevilkår (privat)
***
7.14 Hvis der indtræder driftsforstyrrelser eller lign. i det net, som Tele2
disponerer over, er kunden berettiget til et forholdsmæssigt afslag i
abonnementsafgiften. Der gives imidlertid kun afslag, hvis beløbet over
stiger 25 kr. Derudover har kunden ikke krav på yderligere erstatning eller
kompensation.
***

Thomas Nistrup (markedsdirektør/tele2) forklarer det med en fejl i en
router, det er da efter min opfattelse et eksempel på ovenstående og bør
derfor give en kompensation.

Det er måske for dyrt at give kompensation til alle de kunder som er berørt,
derfor har man snedigt opfundet de 2 forskellige former for nedbrud..tror
dog bare ikke den holder i "retten" hvis det skulle komme så vidt.

--
This episode is called: "an elephant fucks a pig".
But the networks had it changed to "an elephant makes love to a pig".
Which is kind of silly, because if an elephant was on top of the pig,
it wouldnt be making love to it, it would be fucking it ! [Trey Parker]



Jakob (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 29-06-05 14:06

In article <42c19438$0$18641$14726298@news.sunsite.dk>,
nospam@strueradsl.dk says...

> Thomas Nistrup (markedsdirektør/tele2) forklarer det med en fejl i en
> router, det er da efter min opfattelse et eksempel på ovenstående og bør
> derfor give en kompensation.

De virker ret ligeglade med deres kunder. Jeg har prøvet at debatere
problemet med en af deres direktører på chatten. Det blev mere eller
mindre betragtet som et historisk problem.

Jeg skrev en opfølgende mail hvor jeg foreslog at de både burde
kommunikerer deres problemer ud til kunderne, eller evt kompensere de
ramte der har klaget med en midlertidig opgradering eller andet.

Det har han så valgt blot at lade være med at svare på. Men det falder
jo i meget god tråd med deres taktik på det område der synes at være, at
hvis vi ikke siger noget så tror folk nok det er deres egen computer der
er noget ivejen med.

Synes det er fint at avisen gider skrive om det. Men det er da sørgeligt
at det er blevet sådan at hvis avisen ikke skriver om problemet så mener
firmaer som tele2 ikke det eksisterer.

Venlig hilsen

Jakob

Karsten Andersen (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 29-06-05 15:06

Wed, 29 Jun 2005 15:05:50 +0200, skrev Jakob, på 27 linier, i
<MPG.1d2cbb18fad0c8d0989bba@news.sunsite.dk>, :

>In article <42c19438$0$18641$14726298@news.sunsite.dk>,
>nospam@strueradsl.dk says...
>
>> Thomas Nistrup (markedsdirektør/tele2) forklarer det med en fejl i en
>> router, det er da efter min opfattelse et eksempel på ovenstående og bør
>> derfor give en kompensation.
>
>De virker ret ligeglade med deres kunder. Jeg har prøvet at debatere
>problemet med en af deres direktører på chatten. Det blev mere eller
>mindre betragtet som et historisk problem.

Ja for i morgens skiftede de det udstyr der gav problemerne
Men og skive nettet var nede i 3 dage er en direkte løgn.
Der var store problemer i de 3 dage. men det var nu kun udfald på et
par timer hvergang.
Som også er et stort problem.

--
MVH Karsten
Horsens

Søren C. Fischer (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 29-06-05 16:03

Karsten Andersen skrev:
> Ja for i morgens skiftede de det udstyr der gav problemerne

Og min bror i Humlebæk oplevede offline kl 13, og jeg selv kl 14
Så problemerne er ikke slut for T2...

Vi er begge igang med skift (tilbage) til TDC

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://soren.fischer.as
Fiat Seicento Sporting Abarth


Søren C. Fischer (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 29-06-05 16:22

Søren C. Fischer skrev:

> Karsten Andersen skrev:
>> Ja for i morgens skiftede de det udstyr der gav problemerne
>
> Og min bror i Humlebæk oplevede offline kl 13, og jeg selv kl 14

Correction: jeg tog sgu fejl
Mit nedbrud var kl 13:20 og holdt sig derfor indenfor udsendte
driftsstatus-fejlmedd.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://soren.fischer.as
Fiat Seicento Sporting Abarth


-[::::Shamran::::]- (29-06-2005)
Kommentar
Fra : -[::::Shamran::::]-


Dato : 29-06-05 18:33


> Vi er begge igang med skift (tilbage) til TDC

Smutter også over på TDC erhverv i iløbet af 20 dage. ER bare SÅ træt at
elendige mailserverer og endnu dårligere support !

Shamran



Henrik Bo Hansen (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Bo Hansen


Dato : 29-06-05 17:44


"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> wrote in message
news:mja5c155u9ttvf4d3er0ldko9bgr82gej0@4ax.com...

> Ja for i morgens skiftede de det udstyr der gav problemerne

Du er desværre blevet misinformeret ;( dette driftarbejde blev ikke
udført alligevel, da leverandøren ikke var klar.

/Henrik - T2



Karsten Andersen (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 29-06-05 18:13

Wed, 29 Jun 2005 18:43:49 +0200, skrev Henrik Bo Hansen, på 12 linier,
i <ddAwe.113$dX6.2@news.get2net.dk>, :


>> Ja for i morgens skiftede de det udstyr der gav problemerne
>
>Du er desværre blevet misinformeret ;( dette driftarbejde blev ikke
>udført alligevel, da leverandøren ikke var klar.
>
>/Henrik - T2
>
Det burde i jo skrive ud når i sendte denne ud:

>Periode: 29/06 2005 kl. 05.00 - 06.00
>
>Der vil i perioden blive udført systemarbejde på Tele2ADSL. Dette bevirker at der i perioden kan opstå nedsat fremkommelighed samt afbrudte ADSL forbindelser.
>Leverandøren af det stykke udstyr, som de sídste 3 uger har givet periodiske problemer for Tele2ADSL, har nu fundet og rettet fejlen.
>Opgradering af nævnte udstyr vil foregå i perioden.



Men vi må håbe de så snart bliver klar



--
MVH Karsten
Horsens

Henrik Bo Hansen (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Bo Hansen


Dato : 29-06-05 19:08


"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> wrote in message
news:jgl5c1d71sq1lgq9ilpqsoonq6cjqd925s@4ax.com...
>>Der vil i perioden blive udført systemarbejde på Tele2ADSL. Dette bevirker
>>at der i perioden kan opstå nedsat fremkommelighed samt afbrudte ADSL
>>forbindelser.
>>Leverandøren af det stykke udstyr, som de sídste 3 uger har givet
>>periodiske problemer for Tele2ADSL, har nu fundet og rettet fejlen.
>>Opgradering af nævnte udstyr vil foregå i perioden.

Den er så netop også fjernet igen, netop af den årsag.

/Henrik - T2



Ivar Madsen (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 29-06-05 19:55

Jakob wrote:

>> Thomas Nistrup (markedsdirektør/tele2) forklarer det med en fejl i en
>> router, det er da efter min opfattelse et eksempel på ovenstående og bør
>> derfor give en kompensation.
> De virker ret ligeglade med deres kunder. Jeg har prøvet at debatere
> problemet med en af deres direktører på chatten. Det blev mere eller
> mindre betragtet som et historisk problem.


Hvis Tele2 forsøger at nedligere problemer, så sæt en wiki op, og få alle
til at skrive om de problemer de oplever, hvor når, og hvad det er.
Det vil give overblik over problemerne.

Men husk ALLE der skriver skal gøre det sobert, dem der ikke skriver sobert,
skal have slettet deres indslag, ellers bliver det bare useriøst, og så kan
Tele2 ikke tage sig af det.

--
Med venlig hilsen
Ivar Madsen
Hjælp til med at få overblik over CC's ADSL priser på
http://milli.dk/index.php/CC_ADSL_priser
--------------------------------------------------------------------------------

Mikkel U. (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel U.


Dato : 29-06-05 20:55

Ivar Madsen wrote:

> Hvis Tele2 forsøger at nedligere problemer, så sæt en wiki op, og få alle
> til at skrive om de problemer de oplever, hvor når, og hvad det er.
> Det vil give overblik over problemerne.
>
> Men husk ALLE der skriver skal gøre det sobert, dem der ikke skriver sobert,
> skal have slettet deres indslag, ellers bliver det bare useriøst, og så kan
> Tele2 ikke tage sig af det.
>

Så du mener at Tele2 BØR tage sig af de hjemmesider folk måtte lave,
med diverse klager over nedetid og andre problemer ?
Det tror jeg ikke kommer til at ske. Hvis man er utilfreds med
det produkt man har købt, er normal procedure at afsende en skriftlig klage.

/mikkel

--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein

Ivar Madsen (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 29-06-05 21:13

Mikkel U. wrote:

>> Hvis Tele2 forsøger at nedligere problemer, så sæt en wiki op, og få alle
>> til at skrive om de problemer de oplever, hvor når, og hvad det er.
>> Det vil give overblik over problemerne.
>> Men husk ALLE der skriver skal gøre det sobert, dem der ikke skriver
>> sobert, skal have slettet deres indslag, ellers bliver det bare useriøst,
>> og så kan Tele2 ikke tage sig af det.
> Så du mener at Tele2 BØR tage sig af de hjemmesider folk måtte lave,
> med diverse klager over nedetid og andre problemer ?

Alle dem jeg har set, er useriøse, usobere, og så er det klart at Tele2 ikke
kan tage sig af dem.


> Det tror jeg ikke kommer til at ske. Hvis man er utilfreds med
> det produkt man har købt, er normal procedure at afsende en skriftlig
> klage.

Hvis den skriftlige klage er useriøs, og usober, så hjælper det heller ikke.


Hvis man derimod laver en side som jeg beskrev, og webmaster sletter
useriøse/usobere skriver med hård hånd, så tror jeg faktisk at Tele2 vil
tage der seriøst.

--
Med venlig hilsen
Ivar Madsen
Hjælp til med at få overblik over CC's ADSL priser på
http://milli.dk/index.php/CC_ADSL_priser
--------------------------------------------------------------------------------

Per (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 29-06-05 12:33

"Frede Hansen" <nothing@valid.com> wrote in message
news:Xns96838C0BAB218cornerred@216.196.97.131...
> Nu har medierne også fået øjnene op og er begyndt at skrive om
> Tele2 og deres hamrende ustabile ADSL.
> www.fyens.dk/article/502613
>
> --
> Frede Hansen
> Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Jeg kan ikke se siden. Bliver bedt om login.



Frede Hansen (29-06-2005)
Kommentar
Fra : Frede Hansen


Dato : 29-06-05 20:12

"Per" <no@tak.dk> wrote in news:42c286f0$0$67259$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> "Frede Hansen" <nothing@valid.com> wrote in message
> news:Xns96838C0BAB218cornerred@216.196.97.131...
>> Nu har medierne også fået øjnene op og er begyndt at skrive om
>> Tele2 og deres hamrende ustabile ADSL.
>> www.fyens.dk/article/502613
>>
>> --
>> Frede Hansen
>> Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
>
> Jeg kan ikke se siden. Bliver bedt om login.
>
>
>
Det er fordi at siden nu er blevet over 24 timer gammel, så
skal man have abo for at se den.

--
Frede Hansen
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408919
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste