Links i poweroint virker ikke på anden mas~
Fra : Niels Jensen

Dato : 28-06-05 10:10

Jeg er ved at lave en powerpoint-præsentation.

Jeg ha to problemer.

1. Jeg vil gerne have fjernet understregningen under links.
Hvordan gør man det og hvordan ændre man farven på links.

Jeg har i præsentationen lavet et link til et wordokument.

2. Hvordan skal jeg lave linket til dette dokument så det vil virke,
når jeg brænder præsentation og word-dokumentet over på en cd.
Det jeg tænker på er, hvis man laver linket til word-dokumentet som
liggende på "D-drev" så kan man vil ikke altid være sikker på om det
virker, hvis brugeren nu har kaldt sit D-drev noget andet.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 28-06-05 14:45

Hej Niels

"Niels Jensen" <hprr@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> liggende på "D-drev" så kan man vil ikke altid være sikker på om det
> virker, hvis brugeren nu har kaldt sit D-drev noget andet.

Tillykke. Du har mødt to at PwoerPoints store udfordringer

1) Du kan ikke fjerne understregningen under et hyperlink. Farven kan man
ændre ved at ændre i det valgte farveskema. Det gøres lidt foskelligt
afhængigt af version, men generelt skal du ind i Design (Designskabeloner).
Her kan du vælge farveskema og redigere i dette.

En anden løsning er at anbringe din tekst i en tekstboks og så gøre hele
tekstboksen til et hyperlink. Så kan du selv bestemme tekstens farve som i
alle andre teksbokse og der kommer ingen understregning under teksten, da
det ikke er denne, men derimod hele boksen som er linket.

2) PP kender desværre kun absloutte links. Du kan muligvis snyde ved at
gemme PP i en bestemt mappe på din harddisk. Gemme alle filer, der linkes
til i samme mappe, og så ellers brænde hele mappen over på din cd. Der er
dog ingen garanti for at det altid virker.

Hilsen
Jan