Ellan - Gilleleje
Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 28-06-05 09:51

hej,

Er der nogen der har dykket på Ellan og ved om der er noget at komme efter.
Evt. har en GPS position?

mvh
Jonas

Fra : Henrik Manley

Dato : 28-06-05 10:01

> Evt. har en GPS position?

Farvandsvæsnet har. Om det er værd at dykke på ved jeg ikke så vidt jeg
husker er det bare et "vrag" der er tabt under bugsering mere eller mindre
med vilje.

*922.
Danmark. Sundet N.-lige del. Nakkehoved Fyr NE. Vrag.
Tidligere E. f. S. nr. 3/176 2002 udgår.

Position. 56° 08,705´ N. 12° 22,445´ E.

Detaljer. På ovennævnte position findes vraget af fartøjet »Ellan«, hvorover
dybden er 18,9 m.

Kort nr. 129, 131 (INT 1331), 102 (INT 1302) og 100.

Søsportskort. Serie 2 og Serie 3.

Publikationer. [J.nr. 2503-0084-99].

--
Henrik Manley
http://bends.dk m@nley.dk

Fra : Johnny Christensen

Dato : 28-06-05 10:31

Jeg var der for 3 år siden, da var der blevet kørt et trawlskovl ind i siden
med stor kraft. Så var den begyndt på en hurtig nedbrydning allerede der.
Det er et skrog, uden meget andet. SVJH stod der en enlig motor i skroget.

Det er ikke ikke en vildt ophidsende oplevelse, men hvis man alligevel er i
nærheden, så kan man jo altid springe i som dyk nr 2.

JZC

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 28-06-05 11:04

Johnny Christensen wrote:
> [...]
>
> Det er ikke ikke en vildt ophidsende oplevelse, men hvis man alligevel er i
> nærheden, så kan man jo altid springe i som dyk nr 2.

Til gengæld har der så altid været mange og store torsk de gange jeg
har været der. Så hvis det er et middagsmad-dyk med harpun men går
efter, så kan det være et helt ok sted.

Jens Olsen