Barcelona
Fra : Alice M

Dato : 28-06-05 07:42

Hej Gruppe..

Kæresten og jeg skal til Barcelona på mandag..

Er der nogen som har nogle super ideer til hvad der SKAL ses (udover La
Sagrada Familia og de andre "kendte" Must-See's)?
Altså gerne nogle gode alternativer til de store turist magneter :)

Vi har en uge, så ture ud af byen er også en god mulighed.

Med venlig hilsen

Alice

Fra : Tomasz Otap

Dato : 28-06-05 10:12

Alice M proclaimed as follows:
> Vi har en uge, så ture ud af byen er også en god mulighed.

Hej Alice

Prøv at tage en dagsudflugt til Montserrat, ca. 40 minutters med
lokaltog fra byen. Det er et bjerg i nærheden af Barcelona -
klippeformationer er ret særegne og har bl.a. inspireret Gaudi i hans
design til Sangrada. En gammel munkekloster (der nu fremstiller den
lækreste chocolade) ligger halvvejs oppe (det hele er tilgængeligt via
svævebane og bjergbane), og der ligger mange vandreruter (de fleste ikke
særligt krævende) omkring toppen af bjerget. Hele Catalunyen ligger
spredt ud for dine fødder. Perfekt!

PS. Hvis I klatrer, er det også det perfekte område til at dyrke det i.

--
Aequitas sequitur funera

Fra : Jesper Povlsen

Dato : 28-06-05 13:56

Ligesom Tomasz kan jeg anbefale Montserrat, der er meget smukt. Dog må der
sættes en hel dag af til turen, så i skal overveje, om der er tid nok.

I Barcelona bør i starte jeres besøg med en tur til Park Güell. Parken i sig
selv er smuk, men det er udsigten over byen, der vælter kegler. Tag evt. en
madkurv med og nyd et par timer i solen eller skyggen.

Efter at have nydt parken kan i passende gå tilbage til centrum. Denne tur
bringer jer gennem bydelen Grácia, der længe var en selvstændig by inden den
blev opslugt af Barcelona. Området adskiller sig væsentligt fra resten af
Barcelona ved at have en ro og en afslappet atmosfære, der ikke er normalt
for en storby som Barcelona.

En anbefalelsesværdig aftentur fredag eller lørdag er at tage til Placa
d'Espanya. Her ligger et slot, Cataloniens nationalmuseum, og et spændende
springvand. Det spændende ved springvandet er, at det disse aftener springer
i forskellige farver akkompagneret af musik. Virkelig et besøg værd.

Når I skal på Cava-bar kan jeg varmt anbefale en bar, der ligge i nærheden
af metroen Barcelonette. Jeg tror baren ligger på C. Reina Cristina, men
ellers en af de små gader, der ligge parallelt med den. Den lukker allerede
kl. 22, og der er altid helt fyldt med mennesker, men bare mas jer ind og
indtag jeres cava stående som alle andre.

Som et sidst tip skal i ikke anvende det stykke strand, der ligger tættest
på centrum, hvis I har planer om at nyde et par dage ved vandet. Tag i
stedet metroen til Vila Olimpica og anvend stranden Platja Nova Icária.
Denne er en meget bedre, og så er der heller ingen sten

Rigtig god tur.

/Jesper