Faren ved div. rejsemål i henhold til UM
Fra : Jakob Munck

Dato : 28-06-05 06:48

Hvis man ser på Udenrigsministeriets hjemmesider vil man finde ud af, at der
er terrorfare de fleste steder i verden. Logisk set, burde man altså ikke
rejse, hvis man har sit helbred kært. Men for at vurdere validiteten af
disse trusselsvurderinger, bør man nok også lige læse kilderne til disse
informationer, f.eks. det engelske Udenrigsministerium (link på dansk UM).

Englænderne mener, om Danmark, at det er et land hvor

"we advise against all travel to and one we advise against all but essential
travel to".

Årsagen er at:

"Denmark shares with the rest of Europe a threat from international
terrorism. Attacks could be indiscriminate and against civilian targets, as
demonstrated by serious bomb attacks on trains in Spain in March 2004."

Man indrømmer dog at de fleste rejser sker uden fare for turisten - men det
gætter jeg på at man kan sige om alle steder, incl. Bali, Indonesien, Afrika
etc.

Også Spanien er temmelig farligt, da "There is a continuing threat from
terrorism in Spain. In recent years there have been regular attacks,
including bombings, the latest of which occurred on 22 May 2005."

Konklusionen af dette må være:

Hvis man gerne vil rejse må man kalkulere risikoen, og det kan man gøre ved
at trække faren ved at være i Danmark (hvor briterne advarer mod al
ikke-nødvendig rejse til) fra faren ved at være i X-land. Livet er jo i det
hele taget fuld af risici, så fare som sådan undgår man ikke. Heller ikke
hvis man bliver i Danmark.

v.h.
Jakob

Fra : Stig Nielsen

Dato : 28-06-05 08:56

"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke-nødvendig rejse til) fra faren ved at være i X-land. Livet er jo i
> det hele taget fuld af risici, så fare som sådan undgår man ikke. Heller

Korrekt og enig i dit synspunkt.

Jeg vil aldrig være bange for at eksempelvis tage til Spanien eller Bali.

Man skal bare lige have med i kalkulationen at rejseforsikringer nogle gange
ikke dækker hvis man rejser til et land som det frarådes at besøge.

Så hvis der sker noget, så kan man komme gevaldigt på den rent økonomisk,
hvis man ikke har nogen forsikring.

Så det skal man lige huske at tjekke op på.

Stig