Måske et dumt spørgsmål ;o)
Fra : Tidemann

Dato : 27-06-05 20:40

Der kommer en HTTP 403.1 Forbidden: Execute Access Forbidden Internet
Information Services, hvis vi kalder siderne for kalender.asp. og vi kan
åbenbart ikke kalde dem shtml!

Så jeg kan ikke bruge <!--#include file="menu.inc"-->
i kalender.shtml da

Webserveren vil søge efter startsiderne i denne rækkefølge:
default.htm
index.htm
default.asp
index.asp
default.html
index.html
default.wml
index.wml

Men der er problemer, for fejlen kommer alligevel
http://www.randers-beredskab.dk/menu/kalender.asp

Jeg har forsøgt at læse http://www.html.dk/tutorials/ssi/ og
http://www.html.dk/tutorials/asp/
men min hjerne er træt.

Hvis jeg kalder siden kalender.asp kan jeg så includerer den på samme måde?
Er opbygningen af siden den samme?

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Tidemann

Dato : 28-06-05 08:29

Nå, der har åbenbart været nisser på spil i nattens løb, nu virker det
pludselig! ;0))

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-06-05 12:12

Tidemann wrote:

> Hvis jeg kalder siden kalender.asp kan jeg så includerer den på samme
> måde?

Ja, syntaksen for inkludering er den samme i asp og shtml. Det er kun php,
der har sin egen syntaks.

> Er opbygningen af siden den samme?

Ja, bortset fra eventuel asp-kode som afvikles på serveren, opbygger du dine
..asp- og .shtml-sider på samme måde.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Tidemann

Dato : 28-06-05 12:19

"Erik Ginnerskov" skrev

> [...]
> der har sin egen syntaks.

> Ja, bortset fra eventuel asp-kode som afvikles på serveren, opbygger du dine

Pænt tak! Jeg mente også det skulle være sådan, men det virkede bare ikke i
går.

De må inde fra dandomain ha´ funde ud af at der manglede mappen "log"
som skal være der for at det virker. Den er kommet frem i nattens løb!
Så jeg kan godt forstå Pia´s frustrationer