Selvblokerende bremser!?!
Fra : Uffe Ibh Iversen

Dato : 02-06-01 22:16

Hej Ng

Jeg har et problem med mine bremser. Hver gang den gamle mini bol d'or har
stået nogle få dage blokerer bremserne af sig selv og jeg er nødt til at
udlufte dem. Det sker også at de først efter få hundrede meter klemmer
hårdere og hårdere for til sidst at blokere, hvilket er upraktisk hvis man
ikke når at opdage det i tide!
Jeg har lige fyldt nyt DOT 4 væske på.
Er der nogen der ved hvad der er galt?

Mvh Uffe
Mini Bol d'Or

Fra : Bo Thomsen

Dato : 02-06-01 22:24

> stået nogle få dage blokerer bremserne af sig selv og jeg er nødt til >at
udlufte dem
jeg aner intet om teknik, men hvis du er nød til at udlufte dem kan det så
ikke være fordi at de suger noget luft ind i systemet på en eller anden
mærkværdig måde.
du burde købe dig en viffer fra '86

mvh
Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 02-06-01 22:30

> du burde købe dig en viffer fra '86
>
> mvh
> Bo Thomsen
> vfr750f-g - til salg
Hehe, når du er så ivrig efter at sælge, så vil jeg da gerne gi dig 10K for
den )
Mvh
Morten **der har kørt 60km idag og det var RIMELIG vådt **

Fra : Bo Thomsen

Dato : 03-06-01 08:59

> Hehe, når du er så ivrig efter at sælge, så vil jeg da gerne gi dig 10K
for
> den )
tak det var et gererøst tilbud
jeg tænker.......
mvh
Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 03-06-01 22:26

> Morten **der har kørt 60km idag og det var RIMELIG vådt **

Du mener vel Urimelig???

Rasmus

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-06-01 22:34

On Sat, 2 Jun 2001 23:16:18 +0200, "Uffe Ibh Iversen"
<Uffeibh@nork.auc.dk> wrote:

Hej Uffe.

>Er der nogen der ved hvad der er galt?

Uden at skulle virke for klog tror jeg at der kan være to årsager:
1) Din hovedcylinder har et blokeret udluftningshul.
2) Dit bremsegreb kommer ikke helt tilbage.

Hvis det er det første er der ikke andet at gøre end at skille hele
skidtet ad og rense.

Hvis det er det andet, så undersøg hvorfor grebet tilsyneladende
hænger.
Er der evt. monteret et uoriginalt greb?

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Fam. Lindschouw

Dato : 03-06-01 20:23

Måske har du bare for meget vædske i beholderen ??

Fra : Armand

Dato : 04-06-01 14:00

> [...]
>Det sker også at de først efter få hundrede meter klemmer
> hårdere og hårdere for til sidst at blokere,

Umiddelbart ville jeg supplere Gruby ved at forhøre mig om stemplet i
hovedcylinderen kommer helt tilbage og åbner for det lille hul i bunden
af seservoiret når grebet er sluppet!?

Men "af sig selv"???

Mon ikke at det er fordi at bremsen vitterligt klemmer (konstant) og at
klodserne derfor er i fast kontakt med skiven ved stilstand og enten
ruster eller nærmest suger sig fast??

Jeg er helt sikker på at dine problemer skyldes at stemplerne enten
hænger i snavs eller selve pakningerne (der bliver presset hårdt imod
stemplet p.g.a. ir i paknings-sporet i caliberen)!
En grundig adskillese af calibererne og efterfølgende rensning er nok på
plads - Mon ikke at det ligefrem vil være den første i mini-Bol D'orens
snart 20-årige liv???
Køb hellere et sæt stempelpakninger inden adskillesen!

Klø på!
største problem ved en sådan rep. er udluftningen, og dén kender du jo
til!

--
Armand

Fra : J.Vallentinsen

Dato : 04-06-01 21:13

Jeg havde samme problem med min CBX'er på bagbremsen og det skyldes
mastercylinderen. Et repkit til den løste problemet.

Johnny

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9fg1l7$185o$8@news.cybercity.dk...