At kunne se IP
Fra : S.B.

Dato : 27-06-05 19:57

findes der ikke et program som gør man kan se hvilke IP der forsøger at
skaffe sig adgang til ens PC?
skulle det være gratis gør det selvfølgelig ikke noget

Steen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-06-05 20:38

Den 27-06-05 20.56 skrev S.B. følgende:

> findes der ikke et program som gør man kan se hvilke IP der forsøger at
> skaffe sig adgang til ens PC?

Keder du dig? Eller er der noget specielt, du vil bruge oplysningerne til?

Hvis du har forskellige internetservere installeret på din computer, kan
du sætte dem til at lave logfiler. Hvis du vil se, hvem der forsøger at
tilgå porte, som du ikke har lyttende programmer på, kan du installere
en firewall.

> skulle det være gratis gør det selvfølgelig ikke noget

ZoneAlarm er gratis:
http://www.zonelabs.com/store/content/company/products/znalm/freeDownload.jsp

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få dit tastatur til at lyde som en gammel skrivemaskine eller en

Fra : S.B.

Dato : 27-06-05 21:00

> Keder du dig? Eller er der noget specielt, du vil bruge oplysningerne til?

ja jeg keder mig frygtelig, og tænkte at nu hvor jeg alligevel sad og
kiggede ud i luften, så kunne det være sjovt at se hvorfra alle de trojanere
der pludselig dukker op på min PC kommer fra
men takker for hjælpen

Steen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-06-05 21:10

"S.B." <sfb[slet-dette]@tele2adsl.dk> crashed Echelon writing

> ja jeg keder mig frygtelig, og tænkte at nu hvor jeg alligevel sad og
> kiggede ud i luften, så kunne det være sjovt at se hvorfra alle de
> trojanere der pludselig dukker op på min PC kommer fra

De vil næppe vise dig hvor de kommer fra (sikkert en alt for ubeskyttet
internet explorer) men de kan vise dig hvilket adresser på internettet de
ønsker kontakt med og på hvilken port.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kent Friis

Dato : 27-06-05 21:22

Den Mon, 27 Jun 2005 22:00:26 +0200 skrev S.B.:

> [...]
> kiggede ud i luften, så kunne det være sjovt at se hvorfra alle de trojanere
> der pludselig dukker op på min PC kommer fra

De kommer sandsynligvis ikke den vej. For at kunne komme ind, skal der
i forvejen være noget der lytter på nettet, enten disse trojans,
eller en server/service du selv har installeret, eller som er blevet
installeret sammen med Windows.

Det er meget mere sandsynligt at de er kommet fra en webside eller
mail, enten ved at du har haft en ikke-patchet Internet Explorer eller
Outlook, som automatisk kører tjojanerne, eller ved at du selv har
clicket "ja" eller "ok" til at downloade og installere dem.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : S.B.

Dato : 27-06-05 21:58

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Outlook, som automatisk kører tjojanerne, eller ved at du selv har
> clicket "ja" eller "ok" til at downloade og installere dem.

ikke-patchet Internet Explorer?? hvad er det og hvordan gør man så den er?
sad kun og surfede på jubii tror ikke de sender trojaner ud som dække af en
screensaver
har ikke trykket ja til at downloade noget som helst, kun se hvilke huse der
var til salg her i området

Steen

Fra : Ole C

Dato : 27-06-05 22:56

S.B. skrev blandt andet:

> ikke-patchet Internet Explorer?? hvad er det og hvordan gør man så den er?

På Windows Update.

--
vh
Ole C

Fra : Anders S..

Dato : 28-06-05 08:19

> [...]
> en screensaver
> har ikke trykket ja til at downloade noget som helst, kun se hvilke huse

He He, der er en grund til at de hedder trojanske heste!

Man siger selv "ja tak" til at lukke dem ind!

MVH
Anders
--
www.sikker-surf.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-06-05 08:57

> ikke-patchet Internet Explorer?? hvad er det og hvordan gør man så den
> er? sad kun og surfede på jubii tror ikke de sender trojaner ud som
> dække af en screensaver

Nu må dette ikke tages som reklame for Firefox, da denne helt klart har sin
egne sikkerhedshuller.

Men tag en std. installtion af IE, surf rundt på div. pæne og upæne sider i
et par timer. Se hvor meget din Winnie installtion pludselig er vokset med.

Tag en Firefox surf rundt på de samme sider og se hvor lidt din Winnie
inst. ikke er vokset med.

IE havde en masse gode intentioner med bl.a. ActiveX som skulle gøre det
flot og meget interaktivt, men problemet var at der er huller og da nettet
idag serveres som "This Page supports IE only" så er der et lille problem
med at omskrive IE til en stor sikker browser der måske lige ikke kan vise
alle sider på den rigtige måde.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-06-05 19:05

Den 27-06-05 22.58 skrev S.B. følgende:

> sad kun og surfede på jubii tror ikke de sender trojaner ud som dække af en
> screensaver

Som andre skriver, installerer man normalt selv trojanske heste. Men
hvorfor tror du, at du har fået installeret en trojaner? Beskriv, hvad
der er anderledes end normalt, eller er den blevet fanget af et
antivirusprogram?

> har ikke trykket ja til at downloade noget som helst, kun se hvilke huse der
> var til salg her i området

Men du har downloadet en screensaver? Og i så fald, hvor har du
downloadet den fra? Jeg tænker på, om du er sikker på, den kommer fra
Jubii og ikke en fremmed reklame eller popop-vindue.

Fra : Anders Lund

Dato : 28-06-05 06:21

Kent Friis wrote:
> eller en server/service du selv har installeret, eller som er blevet
> installeret sammen med Windows.

Og lige for at tage endnu et sandsynligt tilfælde.... som dog også går
ind over det Kent Friis skriver: Noget som er blevet installeret sammen
med et andet program du selv har installelret. Måske fordi dette program
kun har været beskrevet i EULA eller at man har været for hurtig til at
trykke næste under installation af det oprindelige program og derved
ikke har fjernet hakke i at man vil installere trojan-spy-horse programmet.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-06-05 17:56

In article <GZXve.1223$gb3.334@news.get2net.dk>, S.B. wrote:
> findes der ikke et program som gør man kan se hvilke IP der forsøger at
> skaffe sig adgang til ens PC?
> skulle det være gratis gør det selvfølgelig ikke noget

OpenBSD, FreeBSD, Linux etc kan alle hvad du ønsker.