Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Bedste grafikkort i 2500 kr. klassen ?
Fra : sms

Dato : 27-06-05 19:53

Hej

Jeg skal opgradere fra et GeForce4 Ti4200 grafikkort til et ???? Jeg har ca.
kr. 2500 at gøre godt med; hvad kan I anbefale ? Det skal kunne trække
Battlefield 2 i en fornuftig opløsning og kvalitet ......selvom det kun
er en XP2400 maskine med 1 GB Ram

På forhånd tak for hjælp/svar!

Fra : Giraf

Dato : 27-06-05 20:03

Fra : Nicolai

Dato : 27-06-05 20:06

Enig. Så kort kan det siges.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 28-06-05 08:59

"Giraf" <dong@ding.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Ja, det vil jeg også sige (hvorfor kan man ikke få det til PCI-E til samme
pris?!?! 500,- mere bare for PCI-E er sgu lidt meget :-/)

Alternativt kunne du finde et X800 XL, hvis du er ATI-fan. De spiller næsten
lige op (+/- 10% så vidt jeg husker), pånær i quake3, hvor 6800 GT vinder
med 30%.

mvh Frank

Fra : Johnny B 2000

Dato : 28-06-05 15:34

hvad med at kigge efter et brugt 6800 Ultra eller X800PE ???

det er godt nok brugt men du får mere for dine penge og du taber ikke så
meget på det som hvid du køber nyt

--
Johnny [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : sms

Dato : 28-06-05 15:46

Hej !

Tak for svarene!

Jeg har nu bestilt det nævnte 6800GT, så må vi jeg om det hjælper i
Battlefield 2

Fra : Giraf

Dato : 28-06-05 16:11

sms wrote:
> Hej !
>
> Tak for svarene!
>
> Jeg har nu bestilt det nævnte 6800GT, så må vi jeg om det hjælper i
> Battlefield 2

Det tror jeg helt sikkert at det gør, men du burde nu også teste et spil
som doom3 på det ;)

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-06-05 16:20

Giraf wrote:

> Det tror jeg helt sikkert at det gør, men du burde nu også teste et
> spil som doom3 på det ;)

Jeg spiller Doom III på mit spritnye Leadtek 6800 GT (core 350, mem.
1000), og det kører bare.

1280x960, 2xAA, 4xAni, medium detail (den næsthøjeste setting i hvert
fald, kan ikke huske hvad den hedder), 77.72, default driverprofil.

Asus Tusl2-C, 4xAGP, Pentium 3-1400E, 512MB RAM, Windows XP SP2.

Timedemo 1 svinger mellem 32-35 FPS alt efter hvad jeg piller ved.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 28-06-05 16:24

> Hej !
>
> Tak for svarene!
>
> Jeg har nu bestilt det nævnte 6800GT, så må vi jeg om det hjælper i
> Battlefield 2

Det skal det sgu nok gøre, jeg synes selv det kører rimeligt godt på et
Radeon 9500 Pro, og det er trodsalt næsten lige så gammelt som et GF4 Ti4200
;)

Brian

Fra : mig

Dato : 30-06-05 11:26

> Det skal det sgu nok gøre, jeg synes selv det kører rimeligt godt på et
> Radeon 9500 Pro, og det er trodsalt næsten lige så gammelt som et GF4
> Ti4200
> ;)

Ja, men du går glip af en masse nye grafiske effekter som kun vises med et
ægte DX9 kort. Derfor kører det måske godt nok på din, men det ser bedre ud
med et nyere kort.

Fra : Brian Lund

Dato : 30-06-05 13:01

> [...]
> ægte DX9 kort. Derfor kører det måske godt nok på din, men det ser bedre

Jeg vil nu ellers nok kalde det et DX9 kort, det understøtter da ihvertfald
DX9 features, ja det mangler 9.0c udvidelserne, men mon BF2 bruger dem? Den
væsentligste ulempe er at jeg hverkan kan køre 1600*1200 eller med
anti-aliasing... Ihvertfald ikke hvis det skal være spilbart ;)

Brian

Fra : Sune Salminen

Dato : 30-06-05 15:12

Brian Lund wrote:

> Jeg vil nu ellers nok kalde det et DX9 kort, det understøtter da
> ihvertfald DX9 features, ja det mangler 9.0c udvidelserne, men mon
> BF2 bruger dem?

Half Life 2 gør, så mon ikke et spritnyt spil som BF2 også gør det.

-Sune

Fra : mig

Dato : 30-06-05 19:33

> [...]
> væsentligste ulempe er at jeg hverkan kan køre 1600*1200 eller med
> anti-aliasing... Ihvertfald ikke hvis det skal være spilbart ;)

ok jeg vidste ikke det er et dx9 kort, men hvilken pc har du da ?

Jeg kan lige køre BF 2 i 800x600 med alt på medium og 4 x AA. Jeg har en AMD
2500+, 1 GB RAM og Geforce 6800 LE. Hvis jeg sætter den op i 1024x768 hakker
det.

Fra : Askov

Dato : 28-06-05 17:46

> [...]
> Battlefield 2 i en fornuftig opløsning og kvalitet ......selvom det kun

Nu skriver i alle at man skal købe en 6800 GT.
hvis man nu ikke har så mange penge, kan en almindelig 6800 så bruges.
eller er der for stort spring.

håber at den er ok, for jeg har lige bestilt en.
mvh
Kenneth