Blyfri / bly holdig 2 takt hækkeklipper.
Fra : Mick Tagmos

Dato : 27-06-05 18:11

Hej.

Jeg har været så heldig, at få en motorhækkeklipper.
Det eneste jeg fik at vide var at den skulle hvade 2 takt benzin.. fint,
tænkte jeg, jeg køre det bare på tanken og køber noget knallert benzin, men
nej. Det sælger de sgu ikke mere. Så jeg købte noget 2 takt olie, som jeg jo
selv kunne blande i benzinen.
Og her stoppede min viden også.. for hvilken benzin skal jeg blande det i..
Dem på tanken viste ingen ting..

Det drejer sig om en Partner HG 55-12 (hvis det har nogen betydning)

- - -
Mick Tagmos

Fra : Ole Axelsen

Dato : 27-06-05 18:30

"Mick Tagmos" <tagmos@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg jo selv kunne blande i benzinen.
> Og her stoppede min viden også.. for hvilken benzin skal jeg blande det

Den kan sikkert køre på hvilket oktantal det skal være, så køb du bare den
billige.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Mick Tagmos

Dato : 27-06-05 18:50

> Den kan sikkert køre på hvilket oktantal det skal være, så køb du bare den
> billige.

Både blyfri og blyholdig???

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 27-06-05 19:07

Mick Tagmos skrev:

> Både blyfri og blyholdig???

Oktan 92 vil være helt fin.
Blander du 2 dl 2 takts olie til 5 ltr. benzin
vil det også være helt fint.

--
Lars Fragstrup

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-06-05 10:02

"Lars Fragstrup" <not@dk.invalid> wrote in message

> Oktan 92 vil være helt fin.
> Blander du 2 dl 2 takts olie til 5 ltr. benzin
> vil det også være helt fint.

Alternativt kan du købe dette:

http://www.aspen.se/Templates/standard1.asp?PN=75047

--
mvh / regards 1) http://makeashorterlink.com/?C5742575B
Christian 2) http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 28-06-05 19:01

> Både blyfri og blyholdig???

Der findes ikke blyholdig benzin i DK, det er over 10 år siden det blev
taget af markedet.
Faktisk er det forbudt at bruge/sælge blyholdig benzin.
Thomas Nørgaard (benzinchauffør)
www.countryfan.dk
This Email was scanned by Norton Antivirus 2005

Fra : cykellapper

Dato : 27-06-05 19:33

Mick Tagmos wrote:

> Og her stoppede min viden også.. for hvilken benzin skal jeg blande
> det i.. Dem på tanken viste ingen ting..

"Dem på tanken" burde vide, at en totaktsmotor er bedøvende ligeglad med bly
eller tilsvarende additiver. "Blyet" er tilsat for at smøre ventilerne - og dem
er der ingen af i en totaktsmotor

Hæld du bare oktan 92 på.

--
Preben Mortensen