Andet multimedie
bentjuul 3670
Læg på linie og fordel i Photoshop CS DK?
Fra : Magnus

Dato : 27-06-05 17:29

Hvordan kan jeg fordele 7 tekster som står under hinanen tilfældigt således
at de står lige under hinanen og med lige langt mellemrum imellem hver
tekst?

/Magnus

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-06-05 21:07

Magnus skrev:

> Hvordan kan jeg fordele 7 tekster som står under hinanen
> tilfældigt således at de står lige under hinanen og med lige
> langt mellemrum imellem hver tekst?

De 7 tekster er fordelt på 7 tekstlag, eller?

Hvis ja, så link de 7 tekstlag sammen ved at klikke på kæden
(lige til højre for øjet) i lagpaletten ud for hver enkelt
tekstlag, skift til flytteværktøjet(V) og klik på knappen
ved navn 'Fordel lodrette midtpunkter' i indstillingsmenuen.

Den øverste og nederste linje vil blive stående og de 5 andre
vil blive fordelt ligeligt imellem de to.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-06-05 21:12

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> tekstlag, skift til flytteværktøjet(V) og klik på knappen
> ved navn 'Fordel lodrette midtpunkter' i indstillingsmenuen.

Glemte lige noget.
Og hvis de heller ikke står lige under hinanden, så klikker du
på enten 'Juster venstrekanter', 'Juster vandrette midtpunkter'
eller 'Juster højrekanter' før eller efter, du har fordelt dem
lodret.

--
Hilsen
Madsen