Password på hyperlink
Fra : Janner

Dato : 02-06-01 22:07

Hej

Jeg har et hyperlink på en side hvor jeg gerne vil have at brugerne skal
indtaste et password for at komme til at se den pågældende side hvortil
linket fører, kan det lade sig gøre?

Jeg kan ikke rigtig finde noget om det i hjælpefunktionen.

Jeg bruger Frontpage 98 (Version 3.0)

Janner

Fra : john@boyschau.dk

Dato : 03-06-01 10:32

On Sat, 2 Jun 2001 23:07:11 +0200, "Janner" <janner@sol.dk> wrote:

>Jeg har et hyperlink på en side hvor jeg gerne vil have at brugerne skal
>indtaste et password for at komme til at se den pågældende side hvortil
>linket fører, kan det lade sig gøre?
>Janner

On a UNIX server :
If you have a page(s) on your root web, that you want to
Login/Password protect then :
1. Remove page(s) from root web (http://www.yourdomain.com)
2. Create a new web in (http://www.yourdomain.com/subweb
3. Create page(s) you want to protect in "Subweb"
4. Set permissions for subweb in "Frontpage Explorer"
tools/permissions/Users
5. Make link(s) from root web to page(s) in subweb

NB: On a NT server, must the server administrator first set up the
User | Groups for permissions. Then, you open your online web
in FP explorer and set proper permissions via the User |
Groups...this is not done on the client,
Or you can use ASP.

On a UNIX server is it also possible to use " .htaccess".
--
Yours Sincerely : John Boyschau
webmaster@boyschau.dk - webmaster@haslev-data.dk

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 04-06-01 03:25

Janner wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> kan det lade sig gøre?

Udover de muligheder Jan har angivet, er det er også en mulighed at lave en
javascriptløsning. Den virker (naturligvis) uanset hvilket webhotel/server
dit website ligger på:

http://www.html.dk/scripts/javascript/00007/

Hvis du har adgang til ASP kan du også vælge at lave en løsning med
sessions. Men det kræver altså at dit webhotel/server understøtter ASP. Du
finder en vejledning her:

http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion12.asp#password

Mvh
Jonas

Fra : Ib Mohn

Dato : 23-06-01 12:48

<%

Password = "dit Password"

if Request.QueryString("Password") = 1 then

if Request.form("adgang") = Password then

Response.redirect("siden der skal vises.htm")

else

Response.redirect("pw.asp")

end if

end if

%>

<head>

<title>Adgangskode</title>

</head>

<form action="pw.asp?Password=1" name="PW" method="post">

MAXLENGTH="20">&nbsp;&nbsp;&nbsp; <input

TYPE="Submit" VALUE=" OK "> </p>

</form>

<!-- FORM SLUTTER HER -->

--
Mvh Ib Mohn
Remember, it is never too late to know God