Motor holdbarhed
Fra : Weasel

Dato : 27-06-05 09:01

Jeg er på udkig efter en brugt scooter. Hvor mange km. kan man regne med
der
er i en scooter motor med remtræk, vel og mærke hvis den bliver passet
rimeligt?

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-05 12:35

--
Tom

Fra : GK

Dato : 27-06-05 22:20

> "Weasel" <bob-er-din-onkel@tdcadsl.dk> wrote in message

> --
> Tom

det med hvor mange km der er i en scooter motor kommer helt an på hvad det
er for en motor der er på ,,,men for de fleste vil jeg nok sige at når den
har gået 25000 så er det tid til at skifte stempel for så er det ved at
være slidt op
50000 så er det både cylinder og stempel der skal skiftes ..og så kan den
nok også godt klare op til 75000 men så tror jeg heller ikke den kan klare
mere selve motoren ,, og det kræver så også at den køer som orginal og man
ikke bruger noget dårlig olie da det har meget at sige + noget som mange
glemmer .. og det er at holde sit luftfilter i orden
med rensning og filter olie så det kan tage sand og støv

P.S min Gelira Runner 45 H2O har kørt 16000 nu ,, eneste ændring på den er
at cylle er hævet 2,1mm og 2,1 drejet af foroven ..plade i membran fjernet
.... skive taget ud .. så er den 100% som fabrikken lavede den .. det med
at de hade sænket skyllekanalerne i cyllen var noget myndighederne hade
krævet for at få den ned på de 45

Hvad har jeres scooter kørt .. lad os høre om der er nogen der har kørt
75000 uden at røre cylinder og stempel

Mvh GK

Fra : Myt

Dato : 27-06-05 23:54

> Hvad har jeres scooter kørt .. lad os høre om der er nogen der har kørt
> 75000 uden at røre cylinder og stempel
>

> Mvh GK

Nu er det ikke mig der har den, men en mand der kommer på samme værksted som
mig. Han har en Runner, den har gået 76.000 km, uden at få skiftet andet end
rullerne. Han kommer til service for hver 15.000 km, og så bliver der ellers
lavet almindelig service på den.

Min egen Rally, den har i alt kørt 46.000 km, de ca 30.000 med "EVO".
monteret. Det har dog kostet mig en større omgang med stempel, top, krumtap
og lejer der stod af.

Myt

Fra : Georg

Dato : 28-06-05 10:42

"Myt" <myt43@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Min egen Rally, den har i alt kørt 46.000 km, de ca 30.000 med "EVO".
> monteret. Det har dog kostet mig en større omgang med stempel, top,

Min Rally LC har kørt 41000 uden problemer. Den kører ca 65 km/t og har fået
service ved hver 5000 Km, dvs renset karburator, nyt tændrør, plus hvad der
ellers er af småting. Motoren er der overhovedet ikke rørt ved.

Georg

Fra : Myt

Dato : 28-06-05 11:34

> [...]
> fået service ved hver 5000 Km, dvs renset karburator, nyt tændrør, plus
> hvad der ellers er af småting. Motoren er der overhovedet ikke rørt ved.

Det er flot

Myt

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-05 11:37

"GK" <G@post7.tele.dk> wrote in message

> [...]
> glemmer .. og det er at holde sit luftfilter i orden
> med rensning og filter olie så det kan tage sand og støv

Stempel og cylinder er i mine øjne alm sliddele. Min Yamaha har jeg kørt
82.000 Km på uden at have skiftet hverken krumtap, gearhjul og lign. Men er
par stempler og cylindre har det da kostet. Dette måske også fordi den har
været tunet de fleste af kilometrene og stemplet flere gange har kilet sig
fast.
Jeg har bare brugt alm. standard olie og heller ikke været hysterisk med at
huske intervallerne.
Luftfilter er det samme som da jeg købte bikken, det er kun blevet pustet
igennem nogle gange.

--
Tom

Fra : Weasel

Dato : 29-06-05 09:43

Mange tak for svarene. Jeg mente at have læst noget med 20-25000, men det
er
åbenbart ikke korrekt.

Søren

Fra : Myt

Dato : 29-06-05 11:47

"Weasel" <bob-er-din-onkel@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Mange tak for svarene. Jeg mente at have læst noget med 20-25000, men det
> er
> åbenbart ikke korrekt.
>
> Søren

> Den har indtil videre sparet mig for at få 36 spam-mails.
> Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk

Hvor længe din motor vil holde, er helt op til dig selv

Myt

Fra : HpeA

Dato : 02-08-05 20:31

"Weasel" skrev i en meddelelse

> Mange tak for svarene. Jeg mente at have læst noget med 20-25000, men
det
> er
> åbenbart ikke korrekt.
>
> Søren

-" Man skal aldrig, sige aldrig......."-

Men var´ din mund, er kun nået til 24 K Km. Hun er blevet træt i
optrækket, vand pumpen er stået af og der er for meget snavs, rust og
ligner
lort !. Men monstro ikke om en gang knofedt og tegnebogen op ad lommen
lige
kan rette det problem til. Så er der 4 år til næste gang .

Mvh.

Hp

Ps. Er man usmart om man ikke gider betale kassen i afgifter og
forsikring, bare for at trille på jobbet og hjem igen. Og stadig ha´ det
sjovere end "brian" og "mustafa´ " med plastik på !