Køb af Leadtek WinFast A6600 GT TDH
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 27-06-05 02:01

Da mit grafikkort med en vis sandsynlighed er stået af, overvejer jeg at
finde de nødvendige penge og købe ovenstående kort.

Da jeg tidligere har erfaret, at der kan være visse problemer ved at købe
nyt hardware til et bestående system, vil jeg høre om det i større eller
mindre grad (selvfølgelig helst større) er overvejende sandsynligt at det
kort kan køre i følgende system;

ASRock K7VT6 - Via KT600 chipset
AMD Athlon XP 3000+ (2.1 GHz, 400 MHz)
512 MB PC3200 ram
Antec TruePower 380 PSU

Der er også noget med at man ikke må bruge et 3.3v grafikkort på bundkortet,
det skal enten være 1.5v eller kombi.
Nogen der ved om det her LeadTek grafikkort er 1.5v eller 3.3v?

Jan

Fra : Sune Salminen

Dato : 27-06-05 02:16

Jan Allan Andersen wrote:
> [...]
> bundkortet, det skal enten være 1.5v eller kombi.
> Nogen der ved om det her LeadTek grafikkort er 1.5v eller 3.3v?

Det er helt sikkert 1.5v.
http://www.directron.com/15agpguide.html

Der burde ikke være nogen problemer med at bruge det kort med dit
nuværende system.
Men hvis du er uheldig er din strømforsyning måske ikke kraftig nok. Der
sker ikke noget ved at prøve om det virker, andet end at din computer
crasher når du spiller spil.

Selv bruger jeg et Geforce 6800 GT i et Asus Tusl2-C bundkort, som er 3
år ældre end grafikkortet.
Min strømforsyning er kun på 350 Watt og den trækker fint to harddiske,
CD-RW, DVD drev, ovennævnte kort og en Pentium III-1400E. Men det er
også en hundedyr NoiseControl-sag fra Studiedata.

Der er vist noget med at PSU'en skal kunne levere i omegnen af 15-20
ampere på 12 volten hvis du skal være in the green. Det skulle gerne stå
på et klistermærke på siden af den.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 27-06-05 05:48

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men hvis du er uheldig er din strømforsyning måske ikke kraftig nok. Der
> sker ikke noget ved at prøve om det virker, andet end at din computer

Har et par gange oplevet, at nyt hardware jeg har købt ikke "spillede" med
det system jeg havde på det tidspunkt, også selvom det burde.
Bl.a. det grafikkort der nu åbenbart er stået af - Det duttede ikke med det
system jeg havde på daværende tidspunkt, selvom det burde.
Det kom så til at fungere med det system jeg har nu - Dvs. indtil nu altså
(ca. 7 mdr.).

> Der er vist noget med at PSU'en skal kunne levere i omegnen af 15-20
> ampere på 12 volten hvis du skal være in the green. Det skulle gerne stå
> på et klistermærke på siden af den.

Så burde jeg være "in the clear". Antec PSU'en skulle kunne levere 24A som
maks., så dog kun med max. 360W output.

Jan

Fra : René Lønstrup

Dato : 27-06-05 13:15

Jan Allan Andersen wrote:
> [...]
> med det system jeg havde på daværende tidspunkt, selvom det burde.
> Det kom så til at fungere med det system jeg har nu - Dvs. indtil nu

Mht. grafikkort - og specielt hvis det er fra to forskellige
chipsetproducenter (ATI / nVidia / Matrox osv.) - er det vigtigt at få
lavet en komplet afinstallation af driverne til det gamle kort, *inden*
man installerer det nye, hvis det bliver sat ind i en eksisterende
konfiguration. Det er ofte ikke nok bare at afinstallere driveren fra
tilføj/fjern programmer, da der typisk vil være rester liggende tilbage
på/i systemet.
Personligt har jeg haft gode erfaringer med programmet Driver Cleaner,
men der findes mange andre af slagsen der også er brugbare..

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 27-06-05 14:35

René Lønstrup skrev:

> [...]
> konfiguration. Det er ofte ikke nok bare at afinstallere driveren fra
> tilføj/fjern programmer, da der typisk vil være rester liggende tilbage

Det kort jeg ikke kunne få til at fungere i mit gamle system (trods at
det burde kunne), som kom til at fungere i mit nuværende system, men som
nu med stor sansynlighed er stået af, prøvede jeg at installere i mit
gamle system efter formatering af HD og frisk, ren installation af WinXP.
Kortet "ville" simpelthent bare ikke fungere med mit gamle system, og
var fuldstændigt ligeglad med om det burde kunne

Jan

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 27-06-05 11:05

Se, nu bliver jeg da lige pludseligt i tvivl

Har set at GeForce 6800LE har en større busbredde (256 bit) end GeForce
6600GT (128 bit).
Har dette nogen større betydning for ydelsen?
Er det i virkeligheden et bedre køb med f.eks. dette kort
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=112149 istedet?

Stadigvæk LeadTek, men lidt billigere.

Jan