TV-Out dir ikke efter installation af 77.7~
Fra : blumi

Dato : 27-06-05 00:13

Jeg har lige installeret 77.72 til mit TI4200 kort. Når jeg laver en kloning
som jeg plejer så kommer der bare filmmer på skærmen. Er der andre som har
haft problemer med deres TV-out efter de har opdateret?

Fra : Sune Salminen

Dato : 27-06-05 01:31

blumi wrote:
> Jeg har lige installeret 77.72 til mit TI4200 kort. Når jeg laver en
> kloning som jeg plejer så kommer der bare filmmer på skærmen. Er der
> andre som har haft problemer med deres TV-out efter de har opdateret?

På Tools fanebladet i driverinterfacet finder du checkboxen 'Force TV
Detection'. Prøv at hakke den af.

Hjælper det?

Du kan forresten downloade manualen til Forceware driveren på nvidias
website i .pdf format.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : blumi

Dato : 27-06-05 17:45

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> På Tools fanebladet i driverinterfacet finder du checkboxen 'Force TV
> Detection'. Prøv at hakke den af.
>
> Hjælper det?

Nej

Den er hakket af pr default.

Ved du noget om hvor man finder ældre drivere?

Fra : Sune Salminen

Dato : 27-06-05 18:41

blumi wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Nej
>
> Den er hakket af pr default.

Nej... men pyt nu med det.

Er det kun i Clone Mode der kommer flimmer?

> Ved du noget om hvor man finder ældre drivere?

På Nvidias website. Linket dukker op i venstre side når du har valgt
hardware og platform.

-Sune

Fra : blumi

Dato : 27-06-05 19:06

> Nej... men pyt nu med det.
>
> Er det kun i Clone Mode der kommer flimmer?

Nej det er i alle modes, også når jeg vælger "Single Display". Det er ret
mærkeligt jeg har aldrig set noget ligende før.

Fra : Sune Salminen

Dato : 27-06-05 19:15

blumi wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Nej det er i alle modes, også når jeg vælger "Single Display". Det er
> ret mærkeligt jeg har aldrig set noget ligende før.

Prøv engang at aktivere Clone Mode og højreklik så på billedet af TV'et.
Se under 'Select TV-Format' om den står på PAL/B.

Prøv at deaktivere 'force TV detection' og klik på 'detect displays..' -
knappen sidder på samme faneblad hvor du vælger clone mode og alt det
der. Når du klikker detect displays, finder den så TV'et?

Du kan også, under device adjustments for TV'et (husk at en eller anden
form for TV-mode skal være aktiv før du kan vælge det) manuelt vælge
hvilken signaltype du bruger, altså Composite eller S-Video. Hvis kortet
ikke kan måle en 75 ohms modstand fra TV'et kan der i nogle tilfælde
være problemer med at bestemme signaltypen rigtigt.

-Sune

Fra : blumi

Dato : 27-06-05 19:29

> [...]
> ikke kan måle en 75 ohms modstand fra TV'et kan der i nogle tilfælde
> være problemer med at bestemme signaltypen rigtigt.

Det hjælper heller ikke. Nu har jeg installeret 66.93 driveren og så kører
det fint igen. Det kan være det bliver fixet i en nyere version.