Forslag til sovs?
Fra : Silver

Dato : 27-06-05 00:00

Davs gruppe!

Jeg regnede med at jeg imorgen (mandag) ville lave lidt ris og kylling, men
jeg er lidt ude i det blå mht hvad slags sovs der ville være nemt at lave
til retten og passe godt sammen med kyllingen (det er mexikansk krydret
kyllingestykker fra føtex).

Jeg overvejer en smørsovs men hvad kan man gøre for at spice den op så den
passer til de mexikanske krydderier i kyllingen? Hvis i har forslag her må i
meget gerne poste hele opskriften.

Andre forslag er osse velkomne, dog så jeg helst de var nemme at komme til,
uden for meget udenlandsk indhold ;)

På forhånd tak.

Mvh
Silver.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 27-06-05 00:34

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> meget gerne poste hele opskriften.
>
> Andre forslag er osse velkomne, dog så jeg helst de var nemme at komme

¨hvad er der i vejen med en god gammeldags jysk (læs meget tyk) sovs lavet
på de fedtstof/vand der er tilbage når du har steg/kogt kyllingen???

Peter

Fra : Kim Schulz

Dato : 27-06-05 06:15

On Mon, 27 Jun 2005 01:34:26 +0200
"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote:
> ¨hvad er der i vejen med en god gammeldags jysk (læs meget tyk) sovs
> lavet på de fedtstof/vand der er tilbage når du har steg/kogt
> kyllingen???

til ris? det ville efter min mening være lidt for "klistret"

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New

Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 27-06-05 07:06

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse:
> [...]
> meget gerne poste hele opskriften.
>
> Andre forslag er osse velkomne, dog så jeg helst de var nemme at komme

Hvad med en tomatsovs bestående af flåede tomaer, løg, hvidløg, spidskommen
og peberfrugt?

/Kristina

Fra : Nette

Dato : 27-06-05 08:20

"Kristina Søndergaard" skrev

> Hvad med en tomatsovs bestående af flåede tomaer, løg, hvidløg,
spidskommen
> og peberfrugt?

Og squash! ( Som også er muligt at få til billige penge pt. ).

Jeg noterer mig, at der kun er kylling og ris og ingen grøntsager nævnt. En
god grøntsagssovs må være et godt tilbehør.
Når jeg laver tomatsovs har jeg løg, hvidløg, peberfrugter,
squash/aubergine, champignon og div. krydderier i.
Det fylder godt og er et godt alternativ til ellers at skulle spise
grøntsager ved siden af.

Nette

Fra : Rikke & Per

Dato : 27-06-05 09:20

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> squash/aubergine, champignon og div. krydderier i.
> Det fylder godt og er et godt alternativ til ellers at skulle spise

Karrysovs er hjemme hos os altid et hit til ris og kylling!!

Mvh Rikke

Fra : Mus

Dato : 27-06-05 10:53

"Rikke & Per >prikke@newmail.dk" <<> skrev i en meddelelse

> "Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Karrysovs er hjemme hos os altid et hit til ris og kylling!!
>
> Mvh Rikke

yep eller paprikasovs.

LN

Fra : Thanh Nhi Nguyen

Dato : 27-06-05 11:55

Hej.
Hvad med at købe sådan en sød chilisovs til kylling? Du kan købe det i alle
supermarkeder og selvfølgelig også i de asiatiske butikker.