kållarver
Fra : V. Hansen

Dato : 26-06-05 15:23

Det er godt nok lidt tidligt,
men er der nogen der ved hvad midlet hedder,
som man kan sprøjte på kålene, så larverne ikke bliver til noget ?
En slags nematodelignende i virkningen, tror jeg.

mvh
Vibeke

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 29-06-05 17:52

On Sun, 26 Jun 2005 16:23:14 +0200, "V. Hansen"
<vibsenhansen@get2net.dk> wrote:

>Det er godt nok lidt tidligt,
>men er der nogen der ved hvad midlet hedder,
>som man kan sprøjte på kålene, så larverne ikke bliver til noget ?
>En slags nematodelignende i virkningen, tror jeg.

I gamle dage hed det Biobit - det var nogle frysetørrede bakterier som
efter sigende gjorde at de stakkels kållarver fik ondt i maven, holdt op
med at spise og døde af sult.

I dag hedder midlet vist nok noget andet, men jeg kan ikke huske hvad.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-06-05 23:38

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev
> I dag hedder midlet vist nok noget andet, men jeg kan ikke huske hvad.

Sidst jeg overvejede det, hed det Dipel, som jeg ikke fik fat i. Det er
måske gået ud, eller er igang med et tredie navn.....
På grund af snegle (de små grå/hvidlige) er jeg holdt op med at dyrke kål.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-06-05 00:19

Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> skrev:

> På grund af snegle (de små grå/hvidlige) er jeg holdt op
> med at dyrke kål.

Er det så ikke bedre at gøre kål på sneglene?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-06-05 00:38

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Er det så ikke bedre at gøre kål på sneglene?

Jo, hvis jeg gik i gang med et større kemikalieprojekt. I forhaven har
manuel bekæmpelse i Dahlierne (mange natjagter med lommelygten) indtil
videre givet synlig nedgang i antallet af både de små, og havesnegle, men
det kan også være at det skyldes noget andet. Der er kommet flere frøer og
tudser, det er måske derfor, og jeg skal måske til at overveje kål igen,
hvis det gælder hele haven.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-06-05 17:20

On Thu, 30 Jun 2005 00:37:31 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Sidst jeg overvejede det, hed det Dipel, som jeg ikke fik fat i. Det er
>måske gået ud, eller er igang med et tredie navn.....

Dipel var navnet jeg tænkte på - og så vidt jeg ved kan det stadig fås
under det navn...