Andet multimedie
bentjuul 3670
Foto "collage" i photoshop, hjælp!
Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-06-05 15:21

Hejsa

Jeg skal lave en "fotocollage" i photoshop 6.01, og kan godt bruge lidt
hjælp.

Det er til et logo, altså et billede som er sat sammen af både tekst og
forskellige udklip fra andre billeder. Den skal være ca. 750x130 pix.

Hvordan griber man det bedst an, og hvad skal man navnlig være opmærksom på?
Sidste gang, jeg rodede med den slags, synes jeg ikke, at det blev helt
godt. Enkelte udklip blev noget kornede, men måske det skyldes forskellige
opløsninger i de billeder, jeg brugte. Hvordan slører man f.eks. bedst de
forskellige overgange?

Er der nogen, som gider at poste en nem opskrift til en fremgangsmåde. Jeg
er desværre ikke nogen ørn lige præcis til den slags i photoshop..

Claus

Fra : ha

Dato : 26-06-05 20:28

Claus Tersgov wrote:
> Er der nogen, som gider at poste en nem opskrift til en
> fremgangsmåde. Jeg er desværre ikke nogen ørn lige præcis til den
> slags i photoshop..

Måske kan http://www.villysonnichsen.dk/lag1.html bruges ?

/ha