Ulykke med tunet knallert
Fra : Ukendt

Dato : 26-06-05 12:18

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 26-06-05 12:29

Ja jeg har vist nævnt det før!!!

IDIOT

Og skulle ha' en seriøs røvfuld da det danske retssystem ikke gør
noget ved ham.

MVH Anders

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-06-05 13:20

Anders Sune Jensen <lillejensen@LGPUKmail.tele.dk> (slet LGPUK) wrote
in news:11197855650.893832907037357@dtext.news.tele.dk:

> Og skulle ha' en seriøs røvfuld da det danske retssystem ikke gør
> noget ved ham.

Jeg har svært ved, at være uenig.

Børn på 14 og deromkring (ja I er børn lev med det møgunger) tror sq de
kan det hele - fakta er: De kan ikke en skid.

Og det har nu kostet en 8-årig livet uanset om han overlever eller ej
for hans liv bliver aldrig det samme.

MVH

Fra : HpeA

Dato : 30-06-05 18:28

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Børn på 14 og deromkring (ja I er børn lev med det møgunger) tror sq de
> kan det hele - fakta er: De kan ikke en skid.

Husk nu lige hvem der nu er de ser op til . Selv den største tåbe kan
lege med ild, dem der er lidt klogere slipper godt fra det .

Knægten havde sikkert en fed fornemmelse i kroppen, lige indtil det
sagde -" Skraldbøhmand "-.

Der er findes ikke påkørslesret, kun pligten til at sørge for at alle de
andre osse kommer sikkert hjem.

Så kør pænt, og leg der hvor der ikke er andre !. Og blær ( Blur´ /
Porn´
og Bling Bling ) med måde

MvH.

Hp

Fra : Myt

Dato : 26-06-05 12:42

Fandens til røvhul, ja, undskyld mit franske.
Jeg fatter det bare ikke, det er SÅ smart at tune sin knallert, men når de
for pokker ikke fatter en pind af hvad det er de har med at gøre, så skal de
sgu holde sig væk. Det er synd for den lille knægt, men der er endnu mere
synd at ham på knallerten ikke kom mere til skade, for jeg vil tro at han
nok skal sætte sig op på en anden top tunet knallert igen, og køre med
hovedet under armen.

Ja, jeg kører også med et stort tun på min, men jeg kører ALDRIG over 50
inde i byen, kun uden for byen får den gas, sådan har jeg kørt siden 98 på
min Rally, og aldrig haft en skade.

Myt

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-06-05 13:17

"Myt" <myt43@yahoo.dk> wrote in

> Ja, jeg kører også med et stort tun på min, men jeg kører ALDRIG
> over 50 inde i byen, kun uden for byen får den gas, sådan har jeg
> kørt siden 98 på min Rally, og aldrig haft en skade.

Det lyder flot ja, men her i byen er der flere strækninger med 70km/t-
zoner så hvorfor ligge med 50 på slige steder?

MVH

Fra : Myt

Dato : 26-06-05 15:02

> "Myt" <myt43@yahoo.dk> wrote in

> Det lyder flot ja, men her i byen er der flere strækninger med 70km/t-
> zoner så hvorfor ligge med 50 på slige steder?
>
> MVH

Det kan jeg så gå med til, men sådanne forhold var der åbenbart ikke der
hvor ulykken skete.

Myt

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-06-05 17:01

"Myt" <myt43@yahoo.dk> wrote in

> Det kan jeg så gå med til,

Så er jeg mere rolig :)

> men sådanne forhold var der åbenbart
> ikke der hvor ulykken skete.

Nej + det var en 30'er som jeg forstår artiklen.

Børn under 16 har sjældent styr på køretøjet i de høje hastigheder, men
det er noget de først indser når de bliver voksne og får erfaring.

MVH

Fra : Myt

Dato : 26-06-05 18:26

> [...]
>
> Børn under 16 har sjældent styr på køretøjet i de høje hastigheder, men
> det er noget de først indser når de bliver voksne og får erfaring.

Nu skal vi jo heller ikke glemme, som jeg husker artiklen, den knallert blev
lånt ud af en 18 årig, jeg håber også han får lov at føle for det her. Hvad
ligner det at låne sin knallert ud til en knøs.

Myt

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-06-05 19:13

"Myt" <myt43@yahoo.dk> wrote in

> Nu skal vi jo heller ikke glemme, som jeg husker artiklen, den
> knallert blev lånt ud af en 18 årig,

Det ville jeg da også sige hvis jeg havde drønet en knægt ned i den
alder.

Lyve så vandet driver. Og de gør det.

> jeg håber også han får lov at
> føle for det her. Hvad ligner det at låne sin knallert ud til en
> knøs.

Jeg tror ikke på den er lånt ud.

Det er så bare min mistillid til historien. Måske den er sand, men jeg
tvivler.

MVH

Fra : RpR

Dato : 26-06-05 15:20

Trist at idioter som ham skal give os andre et dårligt ry.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Thomas B

Dato : 26-06-05 17:39

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse
> Trist at idioter som ham skal give os andre et dårligt ry.
>
> --

Nu bor jeg ca 700m fra det sted hvor det gik galt.
Men den 8 år. Er ikke helt uden skyld selv sådan som jeg ser det. Der er
meget dårlige udsigts forhold på det sted og sådan som mange børn krydser
stien. kunne det sakkens været gået galt selv om knallerten kun havde kørt
de 30 km/t. Men det er dybt trakisk når sådan noget sker.

Der er et stort problem med tunet scooter på de sti systemer. En godt tunet
scooter kan få meget stor hastighed på. ca. 2,5 km sti i et stræk. på den
strækning er der ikke mindre end 4 børnehaver ned til cykkelstien. Det mest
utrolige er at selv mange forældre køre på deres 45'er ned på cykkelstien
med børn på scooteren. Det er den første alvorlige ulykke mig bekendt på de
sti systemer. Men det kunne ha gået galt mange gange før .
De unge Hvalpe kender kun en posision på gashåndtaget og det er i bund. Er
der nogle på stien bruger de bare hornet.

Mvh. Thomas

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 26-06-05 18:01

Thomas B <tb_aalborg[fjern dette]@mail1.stofanet.dk> skrev:

> [...]
>De unge Hvalpe kender kun en posision
>på gashåndtaget og det er i bund. Er
>der nogle på stien bruger de bare hornet.

Jeg sponserer gerne nogle pig-måtter og et haglgevær så du kan lære
dem noget respekt. Og det gælder også fjolserne på 45'er på
cykelstien. Magen til tumper!!

MVH Anders AREA51 (olding på 39 år)

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-05 19:38

"Thomas B" <tb_aalborg[fjern dette]@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> De unge Hvalpe kender kun en posision på gashåndtaget og det er i bund. Er
> der nogle på stien bruger de bare hornet.

Sådan er det også her. Især en ung knægt leger med ilden når han kommer
forbi vores hus hver aften. Han kører vel 70 Km/t ud over hajtænderne selv
om der er huse der total spærrer for udsigten i alle fire hjørner af
krydset.......han er bindegal.

--
Tom

Fra : Peter

Dato : 26-06-05 22:27

Thomas B wrote:
> [...]
> De unge Hvalpe kender kun en posision på gashåndtaget og det er i bund. Er
> der nogle på stien bruger de bare hornet.

Hvad hedder forresten vejen, som ulykken skete på?

Fra : Allan Riise

Dato : 26-06-05 18:43

Kunne *aldrig* finde på at køre over 40km/t på en cykel/gangsti.

Men nu er det jo heller ikke et problem jeg har længere, da jeg nu kører på
en 45'er.
Da jeg kørte på min Yamaha, da kørte jeg ude på landevejen, når den skulle
have "hane".

Min største frygt var jo netop et scenarie som vi her ser.

Selvf. skal en sådan sag have konsekvenser, og med udsigten til at påsætte
nr. plader på 30'erne, kan vi forhåbentlig se frem til, at der bliver tænkt
lidt mere under hjelmen på de helt unge.

Derudover, så mener jeg, at man burde oiverveje om knallerter/scootere
overhovedet har noget at lave på en cykelsti, hvis man fjernede
knallerter/scootere fra samme, så kunne man jo, IMHO, sagtens lade
rulleskøjteløbere og div. el-løbehjul etc. køre derude!

--
Allan Riise
( 3 Barns far, 43 år )

Fra : Cacba

Dato : 26-06-05 20:21

> [...]

> knallerter/scootere fra samme, så kunne man jo, IMHO, sagtens lade
> rulleskøjteløbere og div. el-løbehjul etc. køre derude!

En 45-Scooter har intet at lave på en cykelsti.... samme gælder en 30kmt
scooter... loven siger bare at de skal være der....... næ, det mest sikreste
ville være at sige. Alle scootere må køre 50, ikke mere... til gængæld skal
de køre på veje... det vil resultere i at de ireterer bilerne så de kun kan
køre 50 i byerne, ærgeligt.... Derudover vil der ikke blive så mange
problemer, overhalinger, iritationer over de 45 scootere som skal overhales
fordi de kører lidt langsommere, de 30kmt som kører på vejen med knap 50 kmt
vil heller ikke være til samme fare mere..... Samt alle cykelstier vil blive
"fredet" så der er plads til lille lise der skal prøve at cykle for første
gang på en cykelsti....... Så er det kun landevejen der er problemer. men at
sige de må køre 80 er i overkanten, samt de fleste lastbiler kører heller
ikke de 70 så man kunne undgå overhalinger derfra...,

Btw. der kan ikke overhales på de fleste cykelstier, så man er nød til at
krydse ind over fortorvet... Det problem løses også ved ovennævnte
løsning....

Mvh. SWP

Fra : Myt

Dato : 26-06-05 21:14

> [...]
>
> Btw. der kan ikke overhales på de fleste cykelstier, så man er nød til at
> krydse ind over fortorvet... Det problem løses også ved ovennævnte

Jeg kan så fortælle ud fra egne erfaringer, at 50 km/t på landevejen er død
farligt, man bliver ganske enkelt ikke set, i sær ikke af en bil der ligger
bag en lastvogn. Det er en af grundene til at min kan køre 80. Hvis
lastvognen, som den ikke må, så vil overhale, så skal den bruge så lang tid,
at dem bag ved er klar over at lastvognen er ved at overhale et eller andet.
Noget andet er, at dem på motorcykler vil komme til at lide, hvis vi "kun"
må køre 50, for så vil de blive betragtet som langsomme, og så er det dem
der bliver bøffet når bilen vælter sig ud foran.
Jeg ved godt den er en svær en, at få alle til at kunne passe ind i
hinanden, og jeg siger heller ikke min ide er den rette, men jeg tror den
kan redde mange.

Myt

Fra : Cacba

Dato : 26-06-05 21:29

> [...]
> Jeg ved godt den er en svær en, at få alle til at kunne passe ind i
> hinanden, og jeg siger heller ikke min ide er den rette, men jeg tror den

Det at gøre 80 lovligt ser jeg som meget usansynligt.. tror næppe du får
mange politikkere til at stemme for. Samt det er ikke ret mange scootere der
ved original stand kører 80.... (ved at fjerne begrænsningerne). Tror heller
ikke at 80 på landevejene vil påvirke bilerne så meget som en scooter på 50
i en by vil, eftersom vejene er smallere og folk måske tænker sig mere om da
vejens omgivelser er farlige.

Fra : Chipmand

Dato : 27-06-05 00:56

On Sun, 26 Jun 2005 21:21:12 +0200, "Cacba" <cacba@cacba.dk> wrote:

> [...]
>
>Btw. der kan ikke overhales på de fleste cykelstier, så man er nød til at
>krydse ind over fortorvet... Det problem løses også ved ovennævnte

ja ja vend den rundt og smæk til lastbilchaufførene, som om de ikke
har problemer nok med at holde øje med knallerter & cykler,fodgængere.
Der er sq nogle der køre på scooter der tror de ejer hele vejen det
gælder både 30´r & 45´r. Det kunne være at man skulle lave en form for
knallertsti ved siden af cykelstien. Jeg ved efterhånden ikke hvilken
trafikkultur der er ved at komme i Danmark. Den minder efterhånden som
den lovløse trafikkultur.
Men hvad vil det hjælpe den bette dreng. Min ærlige menning er at det
fjols der kørte ham ned skulle fratages retten til at føre et
motorkøretøj i mindst 10 år.
Skal folk endelig køre vildt på tunede scooter kan de sq tage på et
køreteknisk anlæg.
Mvh
Chipmand

Fra : Cacba

Dato : 27-06-05 07:04

> [...]
> motorkøretøj i mindst 10 år.
> Skal folk endelig køre vildt på tunede scooter kan de sq tage på et

Den kan også vendes... nu er de ikke på cykelstien ved siden af dem, men
foran dem eller bagved.. aldrig ved siden af...

Fra : Louby

Dato : 30-06-05 22:50

hipmand@bluebottle.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> har problemer nok med at holde øje med knallerter & cykler,fodgængere.
> Der er sq nogle der køre på scooter der tror de ejer hele vejen det

Ja det må siges at være den normale opfattelse som bilisterne har om de
skide knallert 45 kørere, men hvis bilisterne gad sætte sig ind i
færdselsloven og ikke bare lave deres egne regler, gik det nok lidt bedre i
trafikken for os alle sammen, for man glemmer nemlig lige at vi i Danmark
har en færdselslov, som skriver at vi som kører knallert 45 skal optage en
vognbane, da vi er at betragte som ét køretøj, som må ikke føres ved siden
af andet køretøj, og derfor må der altså kun være ét køretøj pr. vognbane.

Jeg har kørt bil de sidste 20 år og kører nu knallert 45 (lovlig og derfor
ikke den hurtigste), og jeg må desværre sige at jeg er blevet meget skuffet
over, hvordan bilisterne er fuldstændigt ligeglade med sikkerheden, når de
presser sig forbi mig på en 30-40 cm's afstand, og faktisk laver 2 vognbaner
om til 3. Så det er altså bilisterne, som tror at de ejer hele vejen og at
de har retten til at bestemme, hvordan der skal køres.

Alle de knallert 45'er som ligger helt inde i højre side af en vognbane ved
siden af cykelsti/parkerede biler udsætter sig selv og andre for en kæmpe
risiko, fordi de ikke kører som loven foreskriver. Jeg bor i København 10
min fra mit arbejde og tidsforskellen for mig, for at nå på arbejde i bil
kontra knallert er nøjagtigt 1 minut, så jeg har måttet lære mig selv at stå
tidligere op for at nå på arbejde Så måske hvis bilisterne tog af sted
i god tid, havde de måske ikke så travlt og kunne derfor være med til at
ændre færdselskulturen, så der blev plads til os alle, eller måske købe en
knallert 45 og stresse lidt af

Dette er mine observationer på bare 1 måned som knallert 45 kører efter 20
år som bilist i København.

Mvh. Louby

Fra : GK

Dato : 27-06-05 21:27

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

tænkt
> lidt mere under hjelmen på de helt unge.

under hjelmen ,???, er det den runde tingest de for det meste køre med på
styret ..

Mvh GK

Fra : Allan Riise

Dato : 27-06-05 21:36

"GK" <G@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tænkt
>
> under hjelmen ,???, er det den runde tingest de for det meste køre med på

Jeg anede nok at den ville blive bemærket.

Med hjernen så, istedet med p.....

--
Allan Riise