nyt grafikkort ????
Fra : Askov

Dato : 26-06-05 10:34

Hej alle
jeg står og mangler et nyt grafikkort, jeg har et ti 4200 nu og det har
hidtil kunne klare alle spil. Men nu vil jeg gerne kunne spille BF2 og dette
spil understøtter ikke ti4200.
så kan i fortælle hvad kort jeg skal købe, vil helst ikke over 1000 kr.
skal det være geforce eller radeon ??
og hvilken slags ??

min com er en P4 3 GHz, med 1 Gb Dual ram.
Bundkort er med 8X AGP.

Håber i kan hjælpe med råd og vejledning.

Mvh
Kenneth

Fra : Kurt Lund

Dato : 26-06-05 11:45

hvad med et
ATI RADEON 9600 XT 990 kr
eller et
NVidia GeForce 6600 942 kr

Men med den pc du har burde du nok ofre lidt mere,
evt 1500 kr

NVidia GeForce 6600 GT 1319 kr
NVidia GeForce 6800 1395 kr

Men det spil trækker altså tænder ud,
Min PC er flg.
P4 3,4 Pres
2 gb DDR2 ram
ATI X800XT PE 256 mb DDR3

og den kan godt hoste over dette spil, så hvis jeg var dig vil jeg nok gå op
til 2500 kr
i GFX kort, du har jo selve pc'en til det, men det kommer an på hvor meget
grafik lir du vil have
og hvad for en opløsning, de kort til 1000 - 1500 kr hedder det højst
800x600 og max medium grafik

Kurt

Fra : Askov

Dato : 26-06-05 15:07

> [...]
> grafik lir du vil have
> og hvad for en opløsning, de kort til 1000 - 1500 kr hedder det højst

Har kikket på disse kort, men er en 6800 bedere end en 6600 og hvad skal de
hedde til efternavn. altså gt eller pro eller noget helt tredie.

Kenneth

Fra : Henrik

Dato : 26-06-05 12:16

On Sun, 26 Jun 2005 11:33:48 +0200, "Askov" <askov@cool.dk> wrote:

>så kan i fortælle hvad kort jeg skal købe, vil helst ikke over 1000 kr.

Radeon 9800 PRO ser ud til at have ramt et sweet spot mht pris/ydelse.

Feks. http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88541 til ca. 1000 kr.

Denne udgave napper et pci-slot.

Mvh
Henrik

Fra : Askov

Dato : 26-06-05 15:05

> Radeon 9800 PRO ser ud til at have ramt et sweet spot mht pris/ydelse.

> [...]

Ja den har jeg også kikket på, men skal der ikke helst være nogle flere ram
på. Der er jo 128 Mb, ville det ikke værre bedre med et med 256 Mb eller
giver det ikke så meget.

Kenneth

Fra : Brian Lund

Dato : 26-06-05 21:36

> Ja den har jeg også kikket på, men skal der ikke helst være nogle flere
ram
> på. Der er jo 128 Mb, ville det ikke værre bedre med et med 256 Mb eller
> giver det ikke så meget.

Nej det gør først en forskel hvis du vil køre med masser af detaljer og
super high-res textures ;)

Og det er vist ikke så mange spil -endnu- der kan udnytte 256 MB...
Et Radeon 9800 Pro med 128 MB RAM er at foretrække fremfor et 9600 XT med
256 MB til enhver tid imo!

Brian

Fra : Askov

Dato : 27-06-05 19:22

> [...]
>
> min com er en P4 3 GHz, med 1 Gb Dual ram.
> Bundkort er med 8X AGP.
>
> Håber i kan hjælpe med råd og vejledning.

Så nu vil jeg håbe at det er det rigtige jeg har gjort, jeg har lige bestilt
et gf 6800, håber at det vil indfri mine forventninger.

Tak for svarene.

Kenneth