Ferie udenfor Alfarvej
Fra : Ole

Dato : 26-06-05 09:47

Hej

Jeg har nogle overvejelser om, at sommerferien i år skal være udenfor
Alfarvej, så jeg fået den ide om at tage til Tallinn, og måske endda slå
turen omkring andre steder i Baltikum, og måske endda tage en tur omkring
Helsinki. Er der nogle der har nogle har idéer til, hvad man skal se i
Tallinn og omegn, samt tips til billige flybilletter samt hoteller til
rimelige priser ?

Ole

Fra : Håkon Paulsen

Dato : 27-06-05 12:18

Ole <websurfer@erbhiker.invalid> skrev:

>Jeg har nogle overvejelser om, at
>sommerferien i år skal være udenfor
>Alfarvej, så jeg fået den ide om at
>tage til Tallinn, og måske endda slå
>turen omkring andre steder i
>Baltikum...

Hej Ole!

Jeg var en tur i Baltikum for et par år siden. Kan varmt anbefale
det. Jeg kørte rundt på motorcykel sammen med min kæreste og
besøgte både Estland, Letland og Litauen. Jeg skriver lidt
nedenfor, og du er velkommen til at maile mig på:
haakonbp[snabel-a]yahoo.dk, hvis du har nogen specifikke
spørgsmål.

Jeg kan iøvrigt anbefale Lonely Planet's guide til Baltikum, den
havde vi stor glæde af mht at finde overnatning i sidste øjeblik -
men den var også lige udkommet på det tidspunkt. Check hvornår
sidste udgave er fra.

>Er der nogle der har nogle
>har idéer til, hvad man skal se i
>Tallinn og omegn...

Tallinn som sådan er ikke udenfor alfarvej! Der er mange svenske
og især finske turister, og priserne i bymidten reflekterer dette!
Men byen er ikke desto mindre helt klart et besøg værd. Vi så
ingen museer e.l., da vi kun havde én hel dag i byen.

I Tallinn skal du se Tallinn. Meget idyllisk bymidte med flere km
intakt bymur, tårne etc. Den ortodokse kirke er fantastisk flot.
Vi var også i Tartu, og en tur omkring Peipsi-søen.

>tips til
>billige flybilletter

Kan jeg desværre ikke hjælpe dig med, da min Baltikumtur som sagt
foregik på mc.

>samt hoteller til
>rimelige priser ?

I Tallinn boede vi på et hostel udenfor centrum men med gode
busforbindelser. "Academic Hostel", hed det. Nyt og pænt, men når
du siger "hotel", er du måske ude efter noget lidt mere centralt &
luksuriøst? I så fald tror jeg det er en og ide at bruge nettet
lidt hjemmefra og bestille på forhånd, da der som sagt er stort
rykind i Tallinn om sommeren.

Som sagt, fly en mail hvis det er. Ellers, ha' en god tur!

/Håkon

Fra : Søren Fisker

Dato : 27-06-05 13:26

"Ole" <websurfer@erbhiker.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Helsinki. Er der nogle der har nogle har idéer til, hvad man skal se i
> Tallinn og omegn, samt tips til billige flybilletter samt hoteller til

Jyllandspostens feriesektion igår søndag handlede bl.a. om Estland/Tallin,
pøv at få fat på den - evtl. hos biblo.
Søren