Pant på vinflasker
Fra : Thomas

Dato : 25-06-05 15:17

Jeg ville lige høre om der er nogen der ved, om der stadigvæk udbetales pant
på vinflasker. Jeg har nemlig en hel del liggende, hvor mærket "retur pant"
er på, men ved ikke umiddelbart hvor de i så fald kan afleveres.

Hilsen Thomas

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-06-05 16:28

Thomas wrote:
> [...]
> udbetales pant på vinflasker. Jeg har nemlig en hel del liggende,
> hvor mærket "retur pant" er på, men ved ikke umiddelbart hvor de i

Har du prøvet, at proppe en i flaskeautomaten i det lokale supermarked ?

Det har virket tidligere - ellers er der som regel en klokke, hvor man kan
ringe efter en flaskedreng m/k - og så kan han/hun nok gøre noget ved det.

Ellers prøv at spørge i news:dk.forbruger hvor spørgsmålet nok hører til.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-06-05 23:21

Thomas <fjernes_thjacobsen@hotmail.com> skrev:

> Jeg ville lige høre om der er nogen der ved, om der
> stadigvæk udbetales pant på vinflasker.

Flaskepant er noget underligt noget, især på vinflasker.
Køber du en flaske vin i Brugsen, betaler du pant for
flasken, men du kan kun få panten tilbage hvis du
afleverer flasken i Brugsen - andre steder får du intet,
eller kun 25 øre.

Køber du en flaske vin i Fakta, kan du ikke aflevere
flasken i Brugsen, selv om det er samme firma (Coop).

Du skal derfor huske hvor du har købt din vin for at få
den fulde pant

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Poppe \(2600\)

Dato : 26-06-05 15:15

"Thomas" <fjernes_thjacobsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
pant"
> er på, men ved ikke umiddelbart hvor de i så fald kan afleveres.

Man kan altid aflevere flasker på genbrugspladen - men lur mig om der ikke
også i din by er nogle spejdere, der samler dem ind.
I frederikssund kan man aflevere dem flere steder til fordel for
spejderne.(bla andet i fr.sund lystbådehavn, og ved spejderhytterne ved
broen)

Fra : Thomas

Dato : 26-06-05 20:40

Tak for det.
Det er nu heller ikke flaske opsamlingssteder jeg mangler. Bare nogle steder
hvor jeg kan få panten tilbage. Jeg ved ikke hvor vinen er købt. Så det er
det der er problemet. Jeg har fundet over 400 flasker vodka og rødvin i
hulmuren på min daværende garage, og der er pant på de fleste af dem. Jeg
ved bare ikke hvor de er købt. Mange af rødvinene hedder "Jean Marcon" hvis
der var nogen der sidder inde med viden. Jeg mangler dog at høre i Fakta og
i Bilka.

Hilsen Thomas

Fra : Henrik Jensen

Dato : 27-06-05 19:09

On Sun, 26 Jun 2005 21:40:26 +0200, "Thomas"
<fjernes_thjacobsen@hotmail.com> wrote:

> Jeg har fundet over 400 flasker vodka og rødvin i
>hulmuren på min daværende garage, og der er pant på de fleste af dem.

Der er da vist nogen der har hygget sig med at bygge den garage.

/Henrik