Juleroser
Fra : Janne Poulsen

Dato : 25-06-05 13:42

Under mine juleroser er der i år kommet en hek flok små mørkegrønne
kimplanter. De vokser ikke noget særligt, men har det tilsyneladende godt.
Nu kan jeg se, at flere at de store juleroser har færdige frøstande
(kapsler). Er der nogen som med succes har sået frøene - og hvor mange år
tager der?

Fra : bubber

Dato : 28-06-05 13:57

Hej,

Jeg/vi har nogle juleroser i forskellig farve og tager i hundredevis af
frøafkom fra dem.
Jeg har ikke forsøgt at samle frø, men derimod blot taget nogle af de
selvsåede under planterne. Som du selv har iagttaget, er der ganske mange.
Det er ikke nogen god ide at forsøge at plante dem i potter. Det bryder de
sig ikke om da rødderne gerne vil have fri adgang nedadtil.

Faktisk er vi i stand til at tage så mange planter, at vi kan levere til den
lokale staudeplanteskole.

God fornøjelse.