Live8 - kun en uge tilbage
Fra : Martin

Dato : 25-06-05 13:47

Er jeg den eneste, der glæder mig helt vildt? Mega-ærgerligt, man ikke kan
være der selv, men så er det da dejligt, at DR transmitterer hele koncerten
i Hyde Park + det løse.

Er i færd med at se den 4-dobbelte Live Aid-dvd som opvarmning. Lidt en
blandet landhandel, men nøøj Queen, Madonna, Dire Stratis mfl. er gode!

Martin

Fra : Holst

Dato : 25-06-05 14:01

Martin wrote:

> Er jeg den eneste, der glæder mig helt vildt?

Ja, det er den eneste. Der er absolut ikke andre end dig.

Fra : Dopedog

Dato : 25-06-05 15:27

> Ja, det er den eneste. Der er absolut ikke andre end dig.

LOL

Fra : Poul Erik

Dato : 25-06-05 18:29

On Sat, 25 Jun 2005 14:46:37 +0200, "Martin"
<martinFJERNlykke@hotmail.com> wrote:

>Er jeg den eneste, der glæder mig helt vildt?

Ja, du er den eneste, for jeg tager derover og ser det!!!

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Martin

Dato : 25-06-05 20:06

"Poul Erik" <lindaa@mail.tele.cykeldk> skrev i en meddelelse

> Ja, du er den eneste, for jeg tager derover og ser det!!!

Du tager derover, men glæder dig ikke? Så skal der godt nok meget til at
glæde dig

Spøg til side, jeg ville godt nok også gerne derover, men mine kontakter i
det engelske kunne desværre ikke skaffe billetter

Martin

Fra : Poul Erik

Dato : 25-06-05 23:06

On Sat, 25 Jun 2005 21:06:11 +0200, "Martin"
<martinFJERNlykke@hotmail.com> wrote:

>"Poul Erik" <lindaa@mail.tele.cykeldk> skrev i en meddelelse

>Du tager derover, men glæder dig ikke? Så skal der godt nok meget til at
>glæde dig

Glæder mig ikke?

OK, Jeg glæder mid ikke til at se det i TV.

Men jeg glæder mig, som et lille barn kort før jul til at se det, og
især til at se Pink Floyd (for 14 gang - Talte lige billetterne).

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-06-05 20:42

Poul Erik wrote:

> Ja, du er den eneste, for jeg tager derover og ser det!!!

Svin!

/David

Fra : Poul Erik

Dato : 25-06-05 23:07

On Sat, 25 Jun 2005 21:42:16 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Svin!

Så så David, jeg er blot så utrolig heldig at kende en med de rigtige
forbindelser.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 25-06-05 19:11

"Martin" skrev i en meddelelse

> Er jeg den eneste, der glæder mig helt vildt?

Er jeg den eneste der mener det hele er en smule
tvetydigt,,,,,,, jeg mener

Madonna's budget til sikkerhedsvagter kunne snilt
brødføde 25 familier i afrika i et år !?

bare en af Nick Mason's Ferraiere kunne købe skole gang for gu ved hvor
mange børn

eller Gilmore's guitar kunne købe .......osv osv osv

der må være nogen der græder på vej til banken

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 25-06-05 20:13

> [...]
> mange børn
>
> eller Gilmore's guitar kunne købe .......osv osv osv
>
> der må være nogen der græder på vej til banken

Om det er 10 - 50 - 100 eller 500 millioner de får ud af det - så vil det
ikke hjæpe en skid alligevel. Det ved alle inderst inde.
- Og desuden burde alle pengene gå til dyrene og ikke for mennesket. Dem er
der alt for mange af.

Fra : Martin

Dato : 25-06-05 21:13

"Anders C. Nielsen" <acn77@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> - Og desuden burde alle pengene gå til dyrene og ikke for mennesket. Dem
> er der alt for mange af.

Hvorfor er det så ok, at det tilfældigvis er dem, der bor i Afrika, der må
holde for, hver gang, der skal 'tyndes ud'?

Jeg synes, Geldof har en god sag...

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 25-06-05 21:28

"Martin" <martinFJERNlykke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvorfor er det så ok, at det tilfældigvis er dem, der bor i Afrika, der må
> holde for, hver gang, der skal 'tyndes ud'?

Ja, det er en "god sag" i tanken, men i realiteten er det også en ond
cirkel...så længe de ikke lære at klare sig selv vil de være ligesom en
fugleungerne der bare sidder med munden åben og venter på mad fra deres
forældre. Hvis de ikke får noget - så dør de.

- De får jo børn i ét væk. Børn, på forhånd, født ind i en verden af sult,
fattigdom, elendighed osv. osv...

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 25-06-05 22:42

> "Martin" <martinFJERNlykke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Ja, det er en "god sag" i tanken, men i realiteten er det også en ond
cirkel...så længe de ikke lærer at klare sig selv vil de være ligesom

Undskyld mine stave/taste fejl.....

- HAR rettet dem...

Fra : Otto J.

Dato : 26-06-05 07:01

> Madonna's budget til sikkerhedsvagter kunne snilt
> brødføde 25 familier i afrika i et år !?

Punkt 1: Hun får ikke penge for at spille, ergo betaler hun i dette tilfælde
_selv_ sine sikkerhedsvagter. Punkt 2: For min skyld må hun fejre
begivenheden ved at købe 17 nye ferrarier og et fransk vinslot - det der
betyder noget er at der bliver stampet nogle penge til velgørenhed på
benene. Der vil altid være investeringer undervejs, indsamlingsbøsser koster
også penge.

Dét der ville være tvetydigt ville være hvis hun fik 6 millioner for at
spille og man samtidigt bildte andre folk ind at overskuddet skulle gå til
velgørenhed...

Bortset fra det, så er jeg enig med Anders C i "fugleunge-analogien". Hvis
vi virkelig vil hjælpe dem, så køb 80 millioner skovle i stedet for at smide
mad i hovedet af dem.

Mvh. Otto

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 26-06-05 12:27

"Otto J." skrev i en meddelelse

> Punkt 1: Hun får ikke penge for at spille, ergo betaler >hun i dette
tilfælde
> _selv_ sine sikkerhedsvagter.

Jeg er bange for at du har misforstået mit indlæg
jeg har aldrig påstået at hun ikke selv betaler sine sikkerhedsvagter
jeg påstår heller ikke at der er noget odiøst ved Live 8
det er skide godt der bliver sammlet nogle penge ind
til velgørenhed , jeg mener også Geldorf har en rigtig god sag

en Rock stjerne synger en sang om verdens sult og nød
men lader sig transpoterer i Rolls Royce fra koncert
til koncert ....
deraf udtrykket " Græder hele vejen til banken"
noget en kunstner som Roger Waters og mange andre har talt ( og sunget ) om
i mange år.

>Hvis
> vi virkelig vil hjælpe dem, så køb 80 millioner skovle i >stedet for at
smide
> mad i hovedet af dem.

om det er penge eller skovle ( skovle kan jo købes for penge ) det er et
fedt , det det handler om IMHO er
fordelingen af skovle eller penge :)

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 26-06-05 18:43

Otto J. skrev:
> Bortset fra det, så er jeg enig med Anders C i
> "fugleunge-analogien". Hvis vi virkelig vil hjælpe dem, så køb 80
> millioner skovle i stedet for at smide mad i hovedet af dem.

Hvem siger, at Live 8-pengene bare skal gå til at sende mad til
Afrika?

Der er da vist bred enighed om, at langsigtet bistand, som hjælper
lokalbefolkningen til at brødføde sig selv og udvikle deres samfund,
er bedst. I nødsituationer er det naturligvis vigtigt at få mad og
andre basale fornødenheder afsted hurtigt, men selv da foretrækkes det
ofte at indkøbe varerne lokalt, så vidt muligt.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : preben nielsen

Dato : 26-06-05 08:10

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i
en meddelelse news:42bd9e02$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Er jeg den eneste der mener det hele er en smule
> tvetydigt,,,,,,, jeg mener
>
> Madonna's budget til sikkerhedsvagter kunne snilt
> brødføde 25 familier i afrika i et år !?

Din løn kunne nok også hjælpe en smule, men jeg tror ikke du
sender halvdelen af månedslønnen afsted

Ja, pengene kunne bruges andre steder ....... but so what ? Man
kan skære ned allevegne ind til ALLE sidder i elendighed. Indtil
alt er middelmådighed.

Jeg forstår fektisk godt dit synspunkt - jeg tror bare ikke du vil
forstå mit

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Astrid

Dato : 26-06-05 19:28

> [...]
>
> Ja, pengene kunne bruges andre steder ....... but so what ? Man
> kan skære ned allevegne ind til ALLE sidder i elendighed. Indtil

Selv middelmådighed er et fremskridt i forhold til elendighed, sult og
sygdom.

Jeg er sikker på, at den gennemsnitlige etiopier eller sudaner ville
være fuldt tilfreds med middelmådighed.

Det er det faktum, at størstedelen af den vestlige verdens indbyggere
ikke vil slå sig til tåls med middemådighed, der er skyld i størstedelen
af problemerne. Ikke at der er et par stykker (læs: Madonna og
deslignende) der har rigtig rigtig mange penge. Det sidste medvirker
bare til at styrke misundelsen og samtidig motivere til et forhøjet
forbrug af materielle goder og i de fleste tilfælde åndelig middelmådighed.

Hvis man i stedet for at smide halvanden hundrede kroner i den nyeste
Madonna-plade smed dem i Røde Kors' indsamlingsbøsser ville udligningen
ske helt af sig selv

/astrid

Fra : Sune Salminen

Dato : 26-06-05 08:09

Michael Meidahl Jensen wrote:

> [...]
> hvor mange børn
>
> eller Gilmore's guitar kunne købe .......osv osv osv
>
> der må være nogen der græder på vej til banken

Ja, mig.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!