Vigtigt!! Mine tanker om hvordan MS kan lø~
Fra : BART

Dato : 25-06-05 01:47

Hej med jer!

Jeg videresender nedenstående kopi af en mail sendt til
dk.edb.system.ms-windows som jeg synes I skal have chancen at læse i denne
gruppe fordi det er et vigtigt emne som er relevant for denne gruppe også!

Vh. BART

Hej med jer.

Jeg kopierer lige mit indlæg fra en mail tidligere i denne gruppe for jeg
synes alle her skal have en chance til at "fange" og læse mit indlæg som jeg
meget gerne vil høre jeres mening og måske starte en debat om hvordan MS kan
bekæmpe piratkopering af deres softwarreprodukter f.eks. windows xp og
office m.v.

Vh. BART

KOPI FRA MAIL Saturday, June 25, 2005 2:31 AM
Subject: Re: Hvorfor aktivere windows xp via tlf?:

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "BART" <bart-d@post.cybercity.dk> wrote in message

> Det er fordi de pirat udgaver ofte er corporate udgaver der ikke kræver
> registeringer da man ikke vil belaste store virksomheder med den slags...
>
> Og ja det kan virke trivielt at gøre men for den gennemsnitlige bruger er
> problemet nok ikke ret stort da de nok ikke skifter HW ligeså tit som dig
> men forstår da godt at du syntes det kunne være bedre..
>
> Men har du selv en bedre ide de har nok tænkt en del over hvordan de kunne
> sikre deres software

Jeg synes det bedste vil/ville være at MS indfører en effektiv procedure mod
piratkopiering af deres softwareprodukter f.eks. windows xp:

Når piraterne henter kopi af f.eks. windows xp hjem fra nettet og finder
serienummer via google til at installere kopien med. Så synes jeg at alle
MS´ softwareprodukter f.eks. windows xp IKKE kræver aktivering og
registering af f.eks. windows xp-kopi. Så når piraterne forsøger hente
opdateringer via windows update eller på anden måde tjekker MS´ servere med
opdateringer om det er tale om een kopi med det samme serienummer eller
flere kopier m ed det samme serienummer - når det er tale om mere end een
kopi på det samme serienummer spærres adgangen til opdateringerne totalt og
for altid. Det vil sige at det omtalte serienummer gøres ubrugelig så ville
MS være helt sikker på at det er umuligt for piraterne at hente de vigtige
opdateringer og dermed gøre piraternes windows xp der er tale om meget mere
usikre dvs. ormene strømmer til og andre ting der derfor vil gøre piraternes
windows xp ubrugelig på lang sigt.

Når piraterne endelig får fat i et originalt serienummer fra en person og
MS´ servere kan se det er tale om f.eks. to eller flere kopier på det samme
serienummer og spærrer adgangen til opdateringer - den personmed original
serienummer bliver ramt af spærring kan personen kontakte MS og få et nyt
originalt serienummer mod at give dem original lap med serienummer som
f.eks. står klistret på cover med cd med f.eks. windows xp.

Hvad mener I til ovenstående som jeg forestiller m ig vil løse alle MS´
problemer med piratkopiering?

Jeg synes også MS skal tilbyde deres trofaste kunder at blive medlem af Club
Microsoft og få et rigtigt flot medlemskort i bedste kvalitet med
medlemsnummer hvor man kan få store rabatter ved køb af nye produkter og
to-tre års gratis telefonsupport og flot medlemsblad med masser af
informationer og tilbud på produkter m.v. og nyhedsbreve via mails hvor man
selv kan vælge hvilken kategorier man er interesseret i f.eks. virus/orm
advarsler, info og tilbud af nye produkter m.v.

Kunder med oem-produkter kan få det samme dog uden telefonsupport og få
rabatter på oem produkter mod forevisning af medlemskortet og ved køb af ny
hardware hos forhandlere der er godkendt af MS... Eller kan kunderne med oem
bestille nye oem produkter på MS´ hejemmesiden under Club Microsoft...

Så ville MS tjene endnu mere på det fordi mange millioner af flere trofaste
kunder og medlemmer af Club Microsoft

Jeg tror jeg vil skrive en lang mail til MS´ direktør og foreslå
ovenstående.

Så ville MS´ produkter blive endnu mere populært og udbredt

Det samme gælder jo også alle andre firmaer som kan gøre det samme som
ovenstående f.eks. Symantec og Adobe!

Jeg savner faktisk rabatter ved køb af MS og Adobe produkter ved medlemskab
af CLub MS/Adobe. Jeg ved godt at man kan få studentrabat på visse produkter
hos MS men det er ikke så smart fordi man som medlem af Club af MS kan jo få
større rabatter på fulde og oem versioner (alle ligemeget hvilket produkt)
ved at bevise at man er student og hvor længe man er student når man bliver
medlem af Club MS.

Jeg glemte at alt ovenstående gælder kun ved frivillig registration af MS
produkter f.eks. windows xp som man SELV klikker på på et sted i
start-menuen uden at foreslå autoamtisk når man installerer f.eks. windows..

Hvad synes I om alt ovenstående??

Vh. BART