/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
info om mc'er ønskes for sjov
Fra : Christian Knudsen


Dato : 02-06-01 20:45

Hej NG

Jeg har kun haft mit kort i 1 måned, må ikke engang køre den (for mange hk),
og har heller ikke pengene pt. Men, men, men.....

Om to år, når jeg for stort kort, har jeg vel en 80-100K at gøre godt med.
Jeg har overvejet flere cykler, deriblandt:

Suzuki RF900R
Honda CBR600 (F1-F4)
Honda CBR900R
Honda VFR750/800
Suzuki GSX750F
samt andre sport/touring modeller med 100 hk+

Er der nogen af jer, der har nogen info om ovennævnte. Jeg har fundet noget
på nettet om de fleste, men det er svært at finde meget om rf900'eren. Jeg
har hørt, at den skulle være rigtig god allround, men en anelse tung i
svingene.
Jeg er klar over, at cyklerne er lidt forskellige, men jeg tror jeg leder
efter en god, kraftig cykel, men masser af overskud. Jeg har også overvejet
en sv650 med fuldkåbe, men er den for lille???
Jeg kører pt en droslet gs500, så alt vil være stort, men jeg gider ikke at
gå ud og købe noget, jeg senere vil fortryde..
Kan i hjælpe mig lidt????

Christian
GS500



 
 
Christian Knudsen (02-06-2001)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 02-06-01 21:02


"Christian Knudsen" <christianknudsen@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:9fbfk3$2107$1@news.cybercity.dk...
> Hej NG
>
> Jeg har kun haft mit kort i 1 måned, må ikke engang køre den (for mange
hk),
> og har heller ikke pengene pt. Men, men, men.....
>
> Om to år, når jeg for stort kort, har jeg vel en 80-100K at gøre godt med.
> Jeg har overvejet flere cykler, deriblandt:
>
> Suzuki RF900R
> Honda CBR600 (F1-F4)
> Honda CBR900R
> Honda VFR750/800
> Suzuki GSX750F
> samt andre sport/touring modeller med 100 hk+
>
> Er der nogen af jer, der har nogen info om ovennævnte. Jeg har fundet
noget
> på nettet om de fleste, men det er svært at finde meget om rf900'eren. Jeg
> har hørt, at den skulle være rigtig god allround, men en anelse tung i
> svingene.
> Jeg er klar over, at cyklerne er lidt forskellige, men jeg tror jeg leder
> efter en god, kraftig cykel, men masser af overskud. Jeg har også
overvejet
> en sv650 med fuldkåbe, men er den for lille???
> Jeg kører pt en droslet gs500, så alt vil være stort, men jeg gider ikke
at
> gå ud og købe noget, jeg senere vil fortryde..
> Kan i hjælpe mig lidt????
>
> Christian
> GS500
>
> Det skal også lige nævnes, at jeg ikke er den der gider og ligge og skrue
på skidtet hver weekend i længden. Derfor må den også godt være nem i drift,
og behagelig ved motorvejskørsel og høje hastigheder (200+ de steder det er
forsvarligt i tyskland)

Christian
GS500



Jan Petersen (03-06-2001)
Kommentar
Fra : Jan Petersen


Dato : 03-06-01 00:13

> > Det skal også lige nævnes, at jeg ikke er den der gider og ligge og
skrue
> på skidtet hver weekend i længden. Derfor må den også godt være nem i
drift,
> og behagelig ved motorvejskørsel og høje hastigheder (200+ de steder det
er
> forsvarligt i tyskland)
>
Der er ikke noget der er behageligt ved +200! Det kræver i den grad
opmærksomhed.

Mvh Jan Petersen
-------------------------
VFR 750
-------------------------



Bent Madsen (03-06-2001)
Kommentar
Fra : Bent Madsen


Dato : 03-06-01 12:46


> Der er ikke noget der er behageligt ved +200! Det kræver i den grad
> opmærksomhed.
- klip -

tjooo.. hvis man kører på en blackbird... så er det da (måske ik behageligt,
men) ... tåleligt... og ja. det kræver opmærksomhed..
for.. det kan MEGET hurtigt gå galt..... puha.... tænker lige på en
forhjulsudskridning i den fart.... .. *ryste* - *kuldegysninger*




Brian (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 05-06-01 08:01



--
**** W.A.F ****
"Bent Madsen" <revisionsfirma_bent@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:9fd85n$7jl$1@news.inet.tele.dk...
>
> > Der er ikke noget der er behageligt ved +200! Det kræver i den grad
> > opmærksomhed.
> - klip -
>
> tjooo.. hvis man kører på en blackbird... så er det da (måske ik
behageligt,
> men) ... tåleligt... og ja. det kræver opmærksomhed..


SNIIIIIIIIPPP

Man får altså ikke en BIRD for under 150.000,- !!!!!!!!!!

"Som har siddet på en bird der kørte over 200. Det var godt......."

Brian W.

" som er glad for at hans onkel har en bird"



Henrik Nielsen - Rap~ (03-06-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 03-06-01 20:28

Ved 200+, så er mener jeg CBR er et godt bud, af dem du nævner. Jo større,
jo bedre. Men vil du i virkeligheden ikke kun kører forholdsvis korte stræk
med den hastighed. 99 % af dine kilometer vil vel ligge ved langsommere
hastigheder. Du vil nok kører 50-150 km/t det meste af tiden. Så hvis det
var mig ville jeg ikke fokusere så meget på den høje hastighed. Det bedste
du kan gøre er at gå ud og prøve dem alle. Det er individuelt, hvad man
synes er bedst at kører på. De har jo alle sammen hver deres fordele og
ulemper, men ingen af de nævnte er jo decideret dårlige.

--
Mvh.
Henrik
http://HenrikNielsen.dk
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.




Armand (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-06-01 12:40


Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
news:9fe3kb$20ot$1@news.cybercity.dk...
>
> ............................................. Det bedste
> du kan gøre er at gå ud og prøve dem alle. Det er individuelt, hvad
man
> synes er bedst at kører på. De har jo alle sammen hver deres fordele
og
> ulemper, men ingen af de nævnte er jo decideret dårlige.

Så længe at det kun er "for sjov" og altså derfor en art
tankeeksperiment, vil det være passende t forhøre sig på
forsikringspræmien som det første!
Bliv ikke overrasket: Den er uhyrlig hvis ikke at man har en længere
skadesfri periode bag sig!

--
Armand.



Bent Madsen (03-06-2001)
Kommentar
Fra : Bent Madsen


Dato : 03-06-01 12:56


> Suzuki RF900R
> Honda CBR600 (F1-F4)
> Honda CBR900R
> Honda VFR750/800
> Suzuki GSX750F
> samt andre sport/touring modeller med 100 hk+

tjaaa.. jeg ved måske ik så meget om det..
men..
honda... det er altså ikke helt af vejen.. det holder sgu meget godt, og der
er ikke så meget skuddermudder med dem.

en gsx750f har ik over 100hk... den ligger vel på een 90 eller lidt under...


jeg tror du må prøve at tænke dig lidt om, hvad vil du have... hardcore-ræs
?... ala: r1, zx9r.... oder mellemting.. (som dem du har skrevet).. eller
måske stille og rolige touring maskiner....

jeg skal selv snart ud og have mig nogle nye hjul... og har bestemt mig for
en yamaha thundercat... den har RIGELIG med muskler.. og man sidder rigtigt
godt på den... (det er en sports/tourer... vidstnok den kraftigste i sin
klasse "600cc sportstourer").
cbrf'erne det er totalt lækre cykler at køre på... modbydeligt
vanedannende.. har også RIGELIGT med kræfter...
RFR cyklerne kender jeg ikke... men... jeg forestiller mig lidt en
sportstourer med flere kræfter end en gsxf.

VFR cyklerne er MEGET venlige ... mht det mekaniske.. det motore er kendt
for, uden problemer, at sagtens kunne gå op imod de 150000km.
den har også et dejligt træk... trækker jævnt over det hele.. syntes jeg...
og kan faktisk følge med selv temmelig meget størrere cykler...
jeg har også overvejet en VFR.. fra 91 vidstnok.. fik et godt tilbud...
den havde kørt 40000km... den har stået i stald det meste af dens liv...
men.. jeg ved ik.. den er fed nok... men en thundercat er mere attraktiv..
syntes jeg.

...nå, det var bare lige mine tanker når du nu spørger så pænt..
om du kan bruge det til noget.. ..DET... tjaa.. må du selv om..
man kan jo håbe at der er flere der gider svare dig..
(også gerne svare på det jeg har skrevet. hvilket nogle nok ville kalde for
nonsens..)

:)

.... hygge
- Stefan Madsen



Henrik Larsen (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Larsen


Dato : 05-06-01 16:51


>
> en gsx750f har ik over 100hk... den ligger vel på een 90 eller lidt
under...
>
>
> jeg tror du må prøve at tænke dig lidt om, hvad vil du have...
hardcore-ræs
>snip<

Jo den har, bare ikke de nye. Dem fra før 98 havde 109hk. Men behagelig at
køre ved +200? Det kommer an på om det er speedometer 200 eller ægte 200.
For en ½time siden kom jeg hjem fra en lille tur, når mit speedometer viser
200 viser min BC800 178km/t. Når min BC800 viser 195 er det temmelig
spændende og ikke vildt behageligt, men kan godt gå en i et par minutter.
Ved 195 viser nålen forøvrigt ca. 220.

Henrik
GSX750F



Armand (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-06-01 20:43


Henrik Larsen <hbl@stubnet.dk> skrev i en
news:Rd7T6.130$Uz1.8386@news.get2net.dk...
>
> >
> > en gsx750f har ik over 100hk... den ligger vel på een 90 eller lidt
> > under...
> Jo den har, bare ikke de nye. Dem fra før 98 havde 109hk.

Er din egen en af de nyere? For ellers bliver du skuffet nu:

GSX F har altid været udstyret med en oliekølet GSXR motor, som er
droslet til fordel for et bedre træk i mellemområdet!
Den sidste oliekølede GSXR ydede "kun" ca. 115 hk , så en 109 hk's
drosling er lidt ude af proportioner.
De "gamle" GSXF ydede lige under 100 hk, hvorimod de seneste (= med
dobbelt forlygte) tilsyneladende er helt nede på 92-93 hk!

--
Armand.





Morten Dybdal (05-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 05-06-01 23:13

Armand wrote:

> > > en gsx750f har ik over 100hk... den ligger vel på een 90 eller lidt
> > > under...
> > Jo den har, bare ikke de nye. Dem fra før 98 havde 109hk.
>
> Er din egen en af de nyere? For ellers bliver du skuffet nu:
>
> GSX F har altid været udstyret med en oliekølet GSXR motor, som er
> droslet til fordel for et bedre træk i mellemområdet!
> Den sidste oliekølede GSXR ydede "kun" ca. 115 hk , så en 109 hk's
> drosling er lidt ude af proportioner.
> De "gamle" GSXF ydede lige under 100 hk, hvorimod de seneste (= med
> dobbelt forlygte) tilsyneladende er helt nede på 92-93 hk!

Der er du godt nok uenig med Suzuki. Fra '89-'97 var den opgivet til 106
hk, og den R motor den stammer fra havde 110!



--
Morten Dybdal



Henrik Larsen (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Larsen


Dato : 06-06-01 16:38

> > GSX F har altid været udstyret med en oliekølet GSXR motor, som er
> > droslet til fordel for et bedre træk i mellemområdet!
> > Den sidste oliekølede GSXR ydede "kun" ca. 115 hk , så en 109 hk's
> > drosling er lidt ude af proportioner.
> > De "gamle" GSXF ydede lige under 100 hk, hvorimod de seneste (= med
> > dobbelt forlygte) tilsyneladende er helt nede på 92-93 hk!
>
> Der er du godt nok uenig med Suzuki. Fra '89-'97 var den opgivet til 106
> hk, og den R motor den stammer fra havde 110!
>
>
>
> --
> Morten Dybdal
>
For at gøre forvirringen total kiggede jeg lige lidt i de gamle MC-revyen.
GSX F havde ganske rigtigt 106hk fra 89 til 97. Fra 98 og frem kun 93hk. Det
er ikke sikkert det er det du måler på baghjulet men jeg tvivler nu også på
at du måler de 141hk på baghjulet som en GSX-R fra 2001 er opgivet til.
GSX-R er løbende forbedret næsten hvert år fra 110hk til 141hk, mens GSX F
ikke ændrede specs. før 98 hvor det var til det ringere. Men ok, min F`er
fra 93 har muligvis ikke 106hk på hjulet men den kører nu snilt +200 ÆGTE
alligevel

Henrik
GSX750F



Steen S. Schmidt (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 06-06-01 17:52

> Men ok, min F`er
> fra 93 har muligvis ikke 106hk på hjulet men den kører nu snilt +200 ÆGTE
> alligevel

Hvilket en SV'er med 70 hk også klarer, og en Mille gør det med ca. 50 hk.

Mvh
Steen



Henrik Larsen (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Larsen


Dato : 06-06-01 17:41


>
> Hvilket en SV'er med 70 hk også klarer, og en Mille gør det med ca. 50 hk.
>
> Mvh
> Steen
>
>

En Mille med 50 hk? Er det bare mig eller????



Michael K.S. (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 06-06-01 17:52

On Wed, 6 Jun 2001 18:40:50 +0200, "Henrik Larsen" <hbl@stubnet.dk>
wrote:

>En Mille med 50 hk? Er det bare mig eller????

Nej,det der menes er sikkert blot at Millen p.g.a. god aerodynamik kun
bruger ca. 50 af sine ca. 115 hjulheste på at overvinde
rulle/luftmodstand ved de 200 km/t hvilket lyder rigtigt,selv min
250'er kan nå +200...

-M

Steen S. Schmidt (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 06-06-01 19:00

> >En Mille med 50 hk? Er det bare mig eller????
>
> Nej,det der menes er sikkert blot at Millen p.g.a. god aerodynamik kun
> bruger ca. 50 af sine ca. 115 hjulheste på at overvinde
> rulle/luftmodstand ved de 200 km/t hvilket lyder rigtigt,selv min
> 250'er kan nå +200...

Exactly! Millen er ret vindglat, hvilket også er derfor den kan nå 280 km/t
med så "få" hk....

Mvh
Steen



Henrik Larsen (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Larsen


Dato : 06-06-01 18:23


"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message
news:xjtT6.7138$R84.918732@news010.worldonline.dk...
> > >En Mille med 50 hk? Er det bare mig eller????
> >
> > Nej,det der menes er sikkert blot at Millen p.g.a. god aerodynamik kun
> > bruger ca. 50 af sine ca. 115 hjulheste på at overvinde
> > rulle/luftmodstand ved de 200 km/t hvilket lyder rigtigt,selv min
> > 250'er kan nå +200...
>
> Exactly! Millen er ret vindglat, hvilket også er derfor den kan nå 280
km/t
> med så "få" hk....
>
> Mvh
> Steen
>

Ok, så er jeg mere rolig



Mads Lund (07-06-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 07-06-01 08:27

> Exactly! Millen er ret vindglat, hvilket også er derfor den kan nå 280
km/t
> med så "få" hk....

280 kmt på en mille, er det bekræftet af radar målinger som snit af 2
retninger ? For jeg synes unægteligt det lyder af relativt meget. "Normalt"
kræver 270 kmt 130 hk på vindglatte cykler og skal vi over 300 kmt snakker
vi 170+ hk. Og millen har vel ca 110-115 hk. Eller er jeg helt offline ?

Mads Lund
Ninja9RT (302 kmt på toppen, med perfekt gearing og 170+ hk)



Armand (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-06-01 21:26


Henrik Larsen <hbl@stubnet.dk> skrev i en
news:c7sT6.132$1q2.45522@news.get2net.dk...
> > >
> > > Den sidste oliekølede GSXR ydede "kun" ca. 115 hk , så en 109 hk's
> > > drosling er lidt ude af proportioner.
> > > De "gamle" GSXF ydede lige under 100 hk, hvorimod de seneste (=
med
> > > dobbelt forlygte) tilsyneladende er helt nede på 92-93 hk!
> > Der er du godt nok uenig med Suzuki. Fra '89-'97 var den opgivet til
106
> > hk, og den R motor den stammer fra havde 110!
> For at gøre forvirringen total kiggede jeg lige lidt i de gamle
MC-revyen.
> GSX F havde ganske rigtigt 106hk fra 89 til 97. Fra 98 og frem kun
93hk.

Tjaeh :-/

Min sædvanlige back-up: Mcpoolen, er tilsyneladende helt ude at køre
omkring dette emne. især slår det mig at den seneste model trods
faldende ydelse har identisk drejningsmoment på samme omdrejningstal
trods modificeringen :-/

Er der ikke én der har et ikke tyskt (= 100 hk-droslede modeller) blad
med måling af "slingshot'en :-/

Hvorfra har du dine tal, Morten?

--
Armand.



Morten Dybdal (06-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 06-06-01 22:44

Armand wrote:

> Henrik Larsen <hbl@stubnet.dk> skrev i en
> news:c7sT6.132$1q2.45522@news.get2net.dk...
> > > >
> > > > Den sidste oliekølede GSXR ydede "kun" ca. 115 hk , så en 109 hk's
> > > > drosling er lidt ude af proportioner.
> > > > De "gamle" GSXF ydede lige under 100 hk, hvorimod de seneste (=
> med
> > > > dobbelt forlygte) tilsyneladende er helt nede på 92-93 hk!
> > > Der er du godt nok uenig med Suzuki. Fra '89-'97 var den opgivet til
> 106
> > > hk, og den R motor den stammer fra havde 110!
> > For at gøre forvirringen total kiggede jeg lige lidt i de gamle
> MC-revyen.
> > GSX F havde ganske rigtigt 106hk fra 89 til 97. Fra 98 og frem kun
> 93hk.
>
> Tjaeh :-/
>
> Min sædvanlige back-up: Mcpoolen, er tilsyneladende helt ude at køre
> omkring dette emne. især slår det mig at den seneste model trods
> faldende ydelse har identisk drejningsmoment på samme omdrejningstal
> trods modificeringen :-/
>
> Er der ikke én der har et ikke tyskt (= 100 hk-droslede modeller) blad
> med måling af "slingshot'en :-/
>
> Hvorfra har du dine tal, Morten?

MC revyen ('89) Motorcyklen ('89) TN ('89)




--
Morten Dybdal



Michael Kristensen (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 04-06-01 13:59

Christian Knudsen wrote:

> Jeg har også overvejet
> en sv650 med fuldkåbe, men er den for lille???
> Jeg kører pt en droslet gs500, så alt vil være stort, men jeg gider ikke at
> gå ud og købe noget, jeg senere vil fortryde..
> Kan i hjælpe mig lidt????
>
> Christian
> GS500

Jeg gik selv fra en droslet gs500 til en sv650s (med halvkåbe) og har ikke
fortrudt det. Efter 3000 km er det stadigvæk nok kraft i den til mig. Ikke som
gs500 i slutningen. Det var lidt deprimerende at ligge på motorvejen og ikke
kunne holde 140 op af bakkerne

-Michael Kristensen (sv650s)


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste