Mojito
Fra : Elvis

Dato : 24-06-05 19:10

Hej i gruppen,

Har smagt en udemærket drink som hed Mojito... Og kom til at tænke på hvad
det egentlig betyder...Mojito... Er der mon en som kan hjælpe mig???

Mvh. Elvis

Fra : Kim Schulz

Dato : 24-06-05 19:47

http://en.wikipedia.org/wiki/Mojito

--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New

Fra : Elvis

Dato : 24-06-05 20:35

Hej Kim...

Puha en masse læsning... Men jeg fandt ikke ud af hvad Mojito Betyder, kun
hvad den består af, og det ved jeg i forvejen...

Mvh. Elvis

Fra : Henrik J. Nielsen

Dato : 24-06-05 22:40

Hej Elvis,

Jeg fandt dette:

Mojito
Mojito means "soul" in Cuban street slang... mojito the affectionate name
for this classic tropical beverage.

1/4 cup crushed ice
Juice of 1 freshly squeezed lime
Angostura bitters - 2 drops
Bacardi light rum - 2 ounces
Sugar to taste
A splash of sparkling mineral water
Ice Cubes
Fresh mint for garnish*

Place the crushed ice in a glass. Add the lime juice, bitters, rum, sugar
and mineral water. Stir. Pour into a cocktail glass filled with ice cubes
and garnish with mint leaves.

Mvh
Henrik

"Elvis" <dk.34@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>>

> http://en.wikipedia.org/wiki/Mojito
>
> --
> Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go

begin 666 blank.gif
M1TE&.#EA!0`%`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````%``4`0 ($A(^I6 `[
`
end

Fra : Helle Petersen

Dato : 25-06-05 14:57

Hej Elvis

Iflg. Den spanske udgave af retskrivningsordbogen betyder mojo dyppelse og
da -ito endelsen formindsker vil jeg mene at grundbetydningen er en sjat
dyppelse = noget læskende.
At det så i slang godt kan betyde sjæl skal jeg ikke fornægte det sagde
ordbogen ikke noget om.

Håber det kunne bruges
Helle

Fra : Elvis

Dato : 25-06-05 15:26

Hej

tak for svarerne... Det var pænt af jer...

Mvh. Elvis

Fra : Svend

Dato : 24-07-05 09:44

> [...]

>Har smagt en udemærket drink som hed Mojito... Og kom til at tænke på hvad
>det egentlig betyder...Mojito... Er der mon en som kan hjælpe mig???

En spansktalende person som introducerede mig for denne pragtfulde
drink forklarede mig at mojito betød "en lille fugtig"