Faktura program?
Fra : Christer Rasmussen

Dato : 02-06-01 20:54

Min storebror er lige startede som selvstændig tømmermester, uden andre
ansatte.
Er der nogen der kender et godt program til at skrive faktura med, pt.
bruger han Microsoft Excel og den standard faktura der følger med. men den
er meget uprofessionel.

Jeg har kiggede lidt på Damgaard C5 Light, er det over kill?

På forhånd Tak
Christer Rasmussen
kryster@it.dk

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-06-01 21:13

"Christer Rasmussen" <de@er.di> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der kender et godt program til at skrive faktura med, pt.
> bruger han Microsoft Excel og den standard faktura der følger med. men den

Skal du ofre pengen på et komplet administrativt program, kan jeg anbefale
Admiral.

Dette startede jeg med for næsten 10 år siden og har så siden løbende
opdateret det.

Admiral er et Windows-baseret program, hvor du *uden* den "udvidede
ostehandlereksamen" samt en "udbetaling i en bondegård", selv kan redigere
*alle* bilag.

Link: http://www.admiral.dk/

mvh
Bjørn

Fra : per

Dato : 12-06-01 21:52

On Sat, 2 Jun 2001 22:13:24 +0200, "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@post3.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Admiral er et Windows-baseret program, hvor du *uden* den "udvidede
>ostehandlereksamen" samt en "udbetaling i en bondegård", selv kan redigere

/Per Hansen

icq 8212837

Fra : Kell Jørgensen

Dato : 03-06-01 07:23

Hej Christer

> [...]
> er meget uprofessionel.
>
> Jeg har kiggede lidt på Damgaard C5 Light, er det over kill?

Det absolut nemmeste at komme til, og samtidig kun koster 2.490,- incl. moms
er Stellar Office
Der er ingen begrænsninger i antal deb. kred eller lager som på visse andre
programmer
Der findes større versioner hvis behovet stiger.
Den er senest testet i kamp mod bl.a C5 i PCWorld nr 2 (tror jeg)
Hent en demo på:
http://www.proff-consult.dk hvor du også kan bestille den online.
eller se mere på http://www.stellar.dk
Proff Consult, professionelle edb-løsninger
Kell Jørgensen
Tlf.: +45 36 77 34 60 - Fax +45 36 77 34 62
www.proff-consult.dk - kell@proff-consult.dk

Fra : Viggo Poulsen

Dato : 03-06-01 09:41

Christer Rasmussen <de@er.di> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cubS6.252$sp6.6943@news.get2net.dk...
> [...]
> er meget uprofessionel.
>
> Jeg har kiggede lidt på Damgaard C5 Light, er det over kill?

Hej Christer
vP Faktura kunne være et godt bud til dette. Det er let at gå til, og koster
kun 700,- + moms.
Du kan finde en fuld demoversion og beskrivelse her: www.vpcomputer.dk
Med venlig hilsen
Viggo Poulsen
vp@vpcomputer.dk

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 03-06-01 20:09

"Christer Rasmussen" skrev:

> [...]
> er meget uprofessionel.
>
> Jeg har kiggede lidt på Damgaard C5 Light, er det over kill?

Her en endnu en anbefaling til et komplet bogføringsprogram. Overvej
OfficeFinancials 2000, programmet koster 1.600 kr. ex. moms for en
enkeltbruger licens, og der er ingen grænse for posteringer, debitorer,
kreditorer, lager eller andet. En prøveversion med maks. 500 posteringer kan
hentes på http://www.officefinancials.dk/

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Gør det du er mindst ringe til,
det gør vi - Danske Bank

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 03-06-01 23:15

Og til sidst(?) evt. WinFinans. Det ser ud til at de bliver store - måske en
konkurrent til Navi/Concorde - hvem ved. Et let program - billigt - og
bortset fra nogle småfejl godt.

Eneste problem jeg havde med en revisorudgave vi fik til meget små penge
var, at den overskrev min dyrekøbte DANSKE access-database til amerikansk -
men ok, det var for nogle år siden, så de kan have rettet det, men hvor blev
jeg irriteret, for hele molevitten måtte køres om, for at få det over til
dansk igen.

Jeg selv bruger Odin Plan - det virker rigtigt godt, men er nok mest minded
på timepriser (revisorer/arkitekter osv.) - mere end på varer.

Mvh. Jørgen

Fra : Anders Kondrup Risag~

Dato : 04-06-01 17:17

Jeg er faldet over en interessant test i PC World, hvor 3
bogføringsprogrammer til mindre virksomheder testes. Her blev C5 testet til
at være dårligst - og i øvrigt også dyrest. De andre, som er stellar office
(nr. 1) og winfinans (nr. 2). Såfremt du endnu kan snige dig uden om C5,
synes jeg du skal overveje om det er et andet produkt du skal have fat i.

Du kan hente demoprogrammer på de øvrige på:

www.winfinans.dk - her får du et program hvor du kan bogføre 500 posteringer
gratis
www.stellar.dk - her får du programmet i 45 dage gratis

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 04-06-01 17:23

"Anders Kondrup Risager" skrev:

> Jeg er faldet over en interessant test i PC World, hvor 3
> bogføringsprogrammer til mindre virksomheder testes.

Testen kan i øvrigt ses her
http://www.stellar.dk/files/upload/Artikelpcworld.pdf

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : Klaus Egebjerg

Dato : 04-06-01 19:34

Hvis det kun er til at lave nogle fakturaer, så vil jeg da anbefale, at du
forsætter med at bruge Excel. Lav dit eget lay-out fra grunden.
Hvis du skal have hjælp, må du gerne spørge mig

Klaus Egebjerg
klausegebjerg@get2net.dk

Kenn Gerdes <kenn@kenngerdes.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9fgcir$1m3k$1@news.cybercity.dk...

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 04-06-01 22:54

Klaus Egebjerg <klausegebjerg@get2net.dk> wrote in message
> Hvis det kun er til at lave nogle fakturaer, så vil jeg da anbefale, at du
> forsætter med at bruge Excel. Lav dit eget lay-out fra grunden.
-----
Det var også lige det jeg tænkte...

Alt er jo afhængig af om han vil køre hele regnskabet selv og om han har
tanker om at skulle køre med komplet lagersystem, "importere sidste nye
priser grossisterne" o.s.v. Eller om han blot skal have lavet en faktura
hist og her med et par varelinier på.

Hvis han ikke er specielt "ferm" til det, så anbefaler jeg også et regneark
(layout kan blive fundstændig som han ønsker og det kan også blive "næsten"
fuldautomatisk) og så betale de penge det koster at få en "regnskabskyndig
person" til at momsafslutte o.a.. Derved sikrer han sig også at det bliver
lavet ordentligt (hvis du forstår hvad jeg mener).

Jeg selv bruger WinKas, med stor tilfredshed, dog har jeg også hørt godt om
stellar!
Henrik Dvoracek

http://www.supplier.dk
-Stedet hvor leverandører og kunder mødes!

Fra : zacho

Dato : 05-06-01 13:07

In article <6tTS6.1887$R84.427331@news010.worldonline.dk>, hd@s-c-t.dk
says...
> [...]
> person" til at momsafslutte o.a.. Derved sikrer han sig også at det bliver
> lavet ordentligt (hvis du forstår hvad jeg mener).

Her er nogle rigtige gode og billige løsninger til Excel
http://www.yaws.dk/office/default.html

Har også prøvet div. regnskabsprogrammer, C5, tellaroffice, Winfinans mv.
Men er gået tilbage til Excel igen.
Når først man har sat sig ind i det og lært de forskellige funktioner
er det et helt surverent og simpelt program...
Men det kræver dog tid at sætte det hele op, så det passer til ens behov.

- Zacho.

Fra : Pia

Dato : 06-06-01 10:07

> Men er gået tilbage til Excel igen.
> - Zacho.

det lyder spændende, nogen tips? Har prøvet PCPlus og fatter ikke en bønne,
og med 29 bilag + 10 fakturaer sidste år, så synes jeg det er lidt overkill
at købe noget...

:Pia

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 06-06-01 22:04

Ja, ærlig talt. Hvad skal du med et bogføringsprogram? - Det er tilladt at
putte tallene ind i kladdehæfte - lægge dem sammen, og udfylde en
håndskreven side som regnskab, som vedlægges selvangivelsen. Nemmere kan det
ikke gøres, når vi snakker om sammenlagt 39 bilag.

Men! Vi er nok blevet offer for "PC-vældet", som vi selv har skabt. Alt skal
foregå via computer, og engang imellem kan jeg grine ad sig selv, for hvor
kan man af og til gøre let arbejde besværligt fordi det absolut skal ske via
PC.

Alibiet er ok: for så har jeg det jo på harddisken, hvor det er nemt at
finde igen......

Mvh. Jørgen Elsted Madsen
Inkarneret PC-bruger og af og til, til grin for mig selv

Fra : Jens

Dato : 05-06-01 12:55

Hej

http://www.freesoft.dk
kan du også finde et regnskabsprogram
Jeg har først lige downloaded det.
Jeg har ingen erfaringer men det ser OK ud
og er under en 500,- !!!!

--
Jens Pedersen
mailto:jbp@vip.cybercity.dk

try E-shopping at my place: http://www.imart.com/ACNmall/JensBP

Fra : Ove Steen Hansen

Dato : 06-06-01 07:16

Se http://www.prominentdata.dk
/Ove

Fra : per

Dato : 12-06-01 21:53

On Sat, 2 Jun 2001 21:54:12 +0200, "Christer Rasmussen" <de@er.di>
wrote:

>Min storebror er lige startede som selvstændig tømmermester, uden andre
>ansatte.
Prøv Stella office, det har jeg brugt siden jeg startede som
snedkermester. Jeg gav ca 2000 kr.

Der er et par skønhedsfejl, men de rettes sikkert efterhånden.

/Per Hansen

icq 8212837

Fra : René Jørgensen

Dato : 13-06-01 22:02

"per" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv Stella office, det har jeg brugt siden jeg startede som
> snedkermester. Jeg gav ca 2000 kr.
>
> Der er et par skønhedsfejl, men de rettes sikkert efterhånden.

I gamle dage, for cirka 10 år siden fandtes der nogle gratis programmer til
dos, som fungerede fint.

Det eneste prgrammet kunne var at lave fakturaer i fortløbende nummerserier.

Jeg har set det i drift ved en it-disstributør, der siden er blevet danmarks
4-5 største.

Jeg kan bare ikke huske programmet navn.

Prøv at spørge i en af nyhedsgrupperne med programmer / software.

Hilsen

René