Afrense vinduer for gammel træbeskyttelse ~
Fra : TGJ

Dato : 24-06-05 17:44

Hej,

Vi har et hus fra 1969 med orginale vinduer. Trærammerne fejler intet, men
der er nu
ved at være et tykt lag træbeskyttelse på og jeg tror det er ved at være
tid
til at fjerne det.
Før vi påfører et nyt lag (gori 100)

Nogen løsninger?

Er der "kun" at skrabe det af eller?

Thomas

P.S. Vi overtog huset sidste år. Den tidligere ejer var meget omhyggelig
med
at bruge oliebaseret træbeskyttelse
Det er fyrtræsvinduer

--
Fjern "REMOVE-THIS" ved svar på mail

Fra : John Vedsegaard

Dato : 26-06-05 19:28

"TGJ" <tgsj@REMOVE-THISget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der "kun" at skrabe det af eller?
>
> Thomas
>
> P.S. Vi overtog huset sidste år. Den tidligere ejer var meget omhyggelig

Hvorfor fjerne det, hvis det ikke skaller?

Ellers hvis du vil i bund med det, er en vinkelsliber med sandpapir den
nemmeste måde bemærk det SKAL være sandpapir.
Brug ikke en for grov kornstørrelse før du har lært at styre den, man kan
nemt ødelægge det hele.

John
www.taform.dk