Flexrør til elinstallation - 20 mm
Fra : SB

Dato : 24-06-05 12:48

Hejsa

Jeg kan kun finde flexrør i 16mm - jeg skulle gerne bruge det i 20 mm -
nogen der ved hvor det fåes??

Har været i Jem & Fix, HN, Silvan og Stark!!!

//Søren

Fra : Calle.

Dato : 24-06-05 14:36

SB wrote:
> Hejsa
>
> Jeg kan kun finde flexrør i 16mm - jeg skulle gerne bruge det i 20 mm
> - nogen der ved hvor det fåes??
>
> Har været i Jem & Fix, HN, Silvan og Stark!!!

Prøv hos elektrikkeren, det er jo dem der bruger det. Jeg købte mit i
Tyskland
--
Calle.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-06-05 16:24

SB <bay@coolNOSPAM.dk> wrote in

> Jeg kan kun finde flexrør i 16mm - jeg skulle gerne bruge det i 20
> mm - nogen der ved hvor det fåes??

Høhø ja.. Jeg har lige købt vand/varmerør i Jem&Fix til 9,- meteren
tror jeg det var. Ydermål 25mm.

Det er det som kaldes rør-i-rør men inderrøret piller du bare ud.

> Har været i Jem & Fix, HN, Silvan og Stark!!!

På den igen.

Ellers er der flere netbutikker der har det du søger.

MVH

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-05 17:03

Er det ikke stadig 5mm for tykt?
--
Jens OZ2JP www.oz2jp.dk
Advice is usually worth what it cost.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-06-05 21:30

Jens Petersen wrote in news:6kbob19u3l4g51379jve76lk29k8q9mr6t@4ax.com:

> Er det ikke stadig 5mm for tykt?

Jo men måske det går?

MVH

Fra : Calle.

Dato : 24-06-05 17:03

Martin Johansen [6000] wrote:
> SB <bay@coolNOSPAM.dk> wrote in

> Høhø ja.. Jeg har lige købt vand/varmerør i Jem&Fix til 9,- meteren
> tror jeg det var. Ydermål 25mm.
>
> Det er det som kaldes rør-i-rør men inderrøret piller du bare ud.

Det blir sku noget dyrt rillerør!

--
Calle.

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-05 20:48

Nu skal jeg ikke lege elektrikker, men vi havde en ude der lavede el på hele
førstesalen. Jeg havde trukket nogle tom-rør enkelte steder, resten klarede
han. Jeg kunne med selvsyn/følelse konkludere, at hans tomrør var langt
nemmere at få noget igennem end den jeg havde købt i J&F. Så der er
tydligvis forskel. Snak med elektrikkeren, så dyr er de heller ikke. Det er
jo ikke VVS'ere

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-06-05 00:09

"tom" <nomail> wrote in message
> [...]
> tydligvis forskel. Snak med elektrikkeren, så dyr er de heller ikke. Det

Det kommer sku ikke kun an på hvilket slags rør det er.. Men også hvordan
det sættes op, derfor er det jo heller ikke lovligt selv at lægge rør op og
så bare lade det andet gøres af elektrikeren. men der kan jo selvfølgelig
laves aftaler imellem.

Flexrør er nu ikke specielt meget værd hvis man har tænkt sig at kunne
trække ledninger i det bagefter.. Det skal sættes meget godt fast hele
vejen, ellers er det totalt umuligt at få noget igennem et flexrør.. ellers
flexser det bare hvis det ikke er sat fast. Flexrør har mindre inderdiameter
end et glat rør, og så er det 1000gange nemmere at få noget igennem... Det
er såmen en bukfjedder og glat 16mm rør.... man skal op i minimum 20mm flex
før det er samme inderdiameter som 16mm glat. og så er der jo somsagt det
med flexerriet med flexrør.

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-05 09:44

> [...]
> det sættes op, derfor er det jo heller ikke lovligt selv at lægge rør op
> og så bare lade det andet gøres af elektrikeren. men der kan jo

?? Det er ikke lovligt selv at tilslutte, men hvis elektrikkeren vil
godkende, er der vel ikke noget problem over at forberede arbejdet- Min
elektrikker sagde ikke det fjerneste til at jeg forberedte noget af
arbejdet...

Fra : Lars

Dato : 24-06-05 20:00

www.greenline.dk - fungerer helt fint.
Varerne kommer oftest dagen efter bestilling, hvis de har ordren om
morgenen.

Fra : Q

Dato : 25-06-05 15:14

> [...]
> nogen der ved hvor det fåes??
>
> Har været i Jem & Fix, HN, Silvan og Stark!!!

Bauhaus i Aalborg ( Skalborg ) havde det tidligere idag.. bemærkede dog ikke
prisen..

Ellers: Elektrikeren

/peter