Nye hjul til Rittig!
Fra : Claus Rittig

Dato : 02-06-01 20:25

He, he, he...
Og her skal "hjul" tages HELT bogstaveligt: Der er idag indkøbt sorte 17"
hjul til KTMen, nu skal jeg lige have lavet nogle bøsninger og et par
"kaliper-flytte-beslag", så kan min dejlige KTM forvandles til en
SuperMotard på få minutter.
Så hvis i en dag ser underlige sorte striber på Nørremarksvej, så er det
ikke mig, jeg har aldrig været der, det ku ikke falde mig ind, og i kan
iøvrigt ikke bevise det.

Rittig

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 02-06-01 22:29

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<9fbedv$od2$3@news.inet.tele.dk>...
> [...]
> hjul til KTMen, nu skal jeg lige have lavet nogle bøsninger og et par
> "kaliper-flytte-beslag", så kan min dejlige KTM forvandles til en

Tæ'løk med dem.
Fulgte der dæk med?

> Så hvis i en dag ser underlige sorte striber på Nørremarksvej, så er det
> ikke mig, jeg har aldrig været der, det ku ikke falde mig ind, og i kan
> iøvrigt ikke bevise det.

*LOL*

--
Mikkel

Fra : Claus Rittig

Dato : 02-06-01 23:10

"Mikkel Christensen" <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> skrev i en
meddelelse news:01c0ebab$08e4a0f0$f319a8c0@pc2651...

> Tæ'løk med dem.
> Fulgte der dæk med?

Jeps, så det er bare tilpas, monter, kør!
Det bliver sgu skægt, jeg har jo prøvet den på asfalt en gang før med bløde
motocrossdæk, og det var en ret sjov oplevelse, så med ordentlig bid på
forhjulet skulle der være lagt op til sjov.

Rittig

Fra : Pein

Dato : 02-06-01 23:15

Claus Rittig skrev ...
> [...]
>hjul til KTMen, nu skal jeg lige have lavet nogle bøsninger og et par
>"kaliper-flytte-beslag", så kan min dejlige KTM forvandles til en

Der bliver sikkert ballade hvis du bruger den til klubmesterskabets
motardafdeling

/Pein

Fra : Søren L Hansen

Dato : 05-06-01 20:22

"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse

> Der bliver sikkert ballade hvis du bruger den til klubmesterskabets
> motardafdeling

Ja, men kun fra ham selv for så bliver han nemlig disket.
Mesterskabsuddvalget (Mig, Riskoger og Poul Pik) tillader IKKE andet en
knopdæk

Fra : Claus Rittig

Dato : 06-06-01 17:02

"Søren L Hansen" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men kun fra ham selv for så bliver han nemlig disket.
> Mesterskabsuddvalget (Mig, Riskoger og Poul Pik) tillader IKKE andet en
> knopdæk

Nej, nu må i fanme tage jer sammen!
Det hedder en MOTARD-afdeling, ikke en MOTARD-MED-CROSS-DÆK-afdeling, vel?

[Hviske mode on]
(sådan en flok bøsser)
[Hviske mode off]

Rittig

Fra : Søren L Hansen

Dato : 06-06-01 19:31

> Nej, nu må i fanme tage jer sammen!
> Det hedder en MOTARD-afdeling, ikke en MOTARD-MED-CROSS-DÆK-afdeling, vel?

> [...]

Og næste regel jeg arbejde på at indføre er:
Såfremt klubmedlemmet ejer eller har ejerlignende adgang til en Yamaha DT
(eller tilsvarende) skal denne benyttes i mesterskabsafdelignen i Motard.

Fra : Pein

Dato : 06-06-01 20:53

Søren L Hansen skrev ...

>Og næste regel jeg arbejde på at indføre er:
>Såfremt klubmedlemmet ejer eller har ejerlignende adgang til en
>Yamaha DT (eller tilsvarende) skal denne benyttes i
>mesterskabsafdelignen i Motard.

Betyder det at jeg ikke må benytte min kampvogn?

(a.k.a. TransAlp'en)

/Pein
(der spændt venter på reglerne for
motard-med-crossdæk-og-kun-på-asfalt-og-forbudt-for-det-gode-materiel)

Fra : Claus Rittig

Dato : 06-06-01 22:45

> /Pein
> (der spændt venter på reglerne for
> motard-med-crossdæk-og-kun-på-asfalt-og-forbudt-for-det-gode-materiel)

I kan lave alle de regler i vil, kan i, jeg tæver jer alligevel!
Se bare hvordan det gik sidste gang! Den eneste der var bare lidt tæt på at
give mig lidt modstand var Poul Pik, og han måtte smide cyklen for ikke at
blive ydmyget! Jeg ventede i det mindste med at smide den til jeg var på vej
hjem.
Faktisk var mit gadedæk den eneste grund til at jeg ikke vandt alle heatene,
for jeg tiltede i det der grus-lort fordi mit gade-fordæk ikke kunne få bid.

Rittig
(underkuet af pøbelvælde i sin egen klub)

Fra : Søren L Hansen

Dato : 06-06-01 23:14

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en >
> Rittig
> (underkuet af pøbelvælde i sin egen klub)

Hovhov, "sidste" gang var du slet ikke med til løbet!
Hahah, det skal blive sjovt.

Søren
- Moralsk klubmester AORMCK år 2000

Fra : Claus Rittig

Dato : 06-06-01 23:28

> Hovhov, "sidste" gang var du slet ikke med til løbet!
> Hahah, det skal blive sjovt.

Der kan du selv se! I kan kun vinde hvis jeg slet ikke er der!
(Det var forrige gang jeg trynede jer)

> Søren
> - Moralsk klubmester AORMCK år 2000

Hwaba?
Har du stadig ikke erkendt at Grisseberg lammetævede dig klokkerent i
3-timers løbet?

Rittig

Fra : Søren L Hansen

Dato : 07-06-01 10:57

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<9fmamq$6v7$1@news.inet.tele.dk>...
> Hwaba?
> Har du stadig ikke erkendt at Grisseberg lammetævede dig klokkerent i
> 3-timers løbet?

Jo. På en UINDREGISTRERET cykel! Og grundlæggende må man kun deltage på
indregistrerede cykler. Færdig slut.
Men som venlig mand, god kollega og klubkammerat undlod jeg at protestere,
hverken efterfølgende eller da han fremførte urigtigheden overfor
dommeren/tidtageren (Ninna)

--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 07-06-01 15:14

> Jo. På en UINDREGISTRERET cykel!

Arh, flueknepper!
Jeg er gået over til at lave mine nummerplader selv, i plastlamineret
skrivemaskinepapir. Det er meeeeget billigere, og så vejer de ingenting!

Rittig

Fra : Pein

Dato : 07-06-01 19:12

Claus Rittig skrev ...
>Jeg er gået over til at lave mine nummerplader selv, i plastlamineret
>skrivemaskinepapir. Det er meeeeget billigere, og så vejer de ingenting!

Ja, den er faktisk flot.

Kan du ikke lave een til mig også; DC 15 489
Eller sende den Word skabelon eller hvad du nu bruger med mail, please. Så
kan jeg lige tilføje noget skørt til min nummerplade.
Nå, jeg skal ud at vende bagdækket, for det bliver nok temmelig mudret i
Nakskov på lørdag.

--
Pein
(og kan man bruge gaffatape som vabelplaster?

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-06-01 14:16

> Claus Rittig skrev ...
> >
> Ja, den er faktisk flot.
>
> Kan du ikke lave een til mig også; DC 15 489

Jow, du får den til Grand National, okay?
Jeg bruger ingen skabelon, for det er lavet i Paint Shop Pro (som man kan
downloade gratis for 30 dages brug). Jeg tegner bare en bred ramme med den
der "Rectangle" funktion, så tilføjer jeg "Text" i en stor font, begge
funktioner er på standard toolbar'en. Så sender jeg dem til laminering.

Rittig

Fra : Tomas Linnet

Dato : 03-06-01 08:38

> [...]
> Så hvis i en dag ser underlige sorte striber på Nørremarksvej, så er det
> ikke mig, jeg har aldrig været der, det ku ikke falde mig ind, og i kan

Hej Claus

Jeg har nogle let brugte slicks til at ligge og samlø støv, var det noget?

Hilsen Tomas
Ringkøbing

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-06-01 10:30

"Tomas Linnet" <tomasane@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har nogle let brugte slicks til at ligge og samlø støv, var det noget?

Måske.
Kommer an på prisen og på hvor brugte de er... Og så måske også lidt på
størrelsen, de skulle jo gerne passe nogenlunde på fælgen.
Gider du sende mig en privat mail?

Rittig

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-06-01 10:31

"Tomas Linnet" <tomasane@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har nogle let brugte slicks til at ligge og samlø støv, var det noget?

Hov?!?
Hvorfor har du det? Du kører da RR, gør du ikke? Du er vel ikke stoppet?
Skadet? Død?

Rittig

Fra : Michael K.S.

Dato : 03-06-01 10:53

On Sun, 3 Jun 2001 11:30:48 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Hov?!?
>Hvorfor har du det? Du kører da RR, gør du ikke? Du er vel ikke stoppet?
>Skadet? Død?

Tomas kører i 250 std. på en RGV,hvor slicks ikke er tilladt,alle skal
benytte samme dæk - Dunlop D207GP.

-M

Fra : Per Kofoed

Dato : 03-06-01 23:05

Det lyder GREAT! Kan man ikke lave et stativ bagpå, hvor knopdækkene kan
monteres som sidetasker, så man lynhurtigt kan skifte, når man lige
pludselig vil offroad? Jeg har tænkt på det med motard-hjul, men jeg skal
nok lige ha' en lidt hurtigere ræser først... der er ellers dømt 100%
fun-bike Jeg glæder mig til at prøve den.

Et teknisk spørgsmål vedr. min KX250'er: Jeg er ved at skifte pakdåsen og et
par o-ringe ved foreste kædehjul, da den var utæt. Jeg kan godt få den
første bøsning af og o-ringen, men den større pakdåse, der er beklædt med
gummi indvendig sidder uhjælpeligt fast. Skal der mon specialværktøj til at
få den ud, for den kan vel komme ud den vej (det påstod mekken i hvert
fald)?

Per K
TT350 kun med knopdæk...

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en