Andet multimedie
bentjuul 3670
Kan ikke skrive til Destiller / PFD-writer~
Fra : :-\) Carsten

Dato : 24-06-05 05:11

Hej alle,

Håber I nyder sommeren og varmen
Jeg har en PDF-fil på 124 Mb (24 A4-sider), som jeg gerne vil have reduceret
i størrelse.
Jeg åbner PDF'en i Actrobat Reader...

Jeg kan ikke udskrive siden til PDF Writer.
Acrobat skriver:
"Kan ikke skrive til Adobe PDF Writer. Vælg en anden printerdriver"
Hvad kan der være galt? OG hvad kan jeg gøre?

Jeg kan heller ikke udskrive siden til Destilleren.
Acrobat går li'som igang med at udskrive siden til Destilleren....
men printerdialogboksen viser fejl.
Hvad kan der være galt? Og hvad kan jeg gøre?

Håber I kan komme med nogle tips og råd.

Mange hilsner fra
Carsten
cjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@mailme.dk

Fra : Studio Smalbro

Dato : 24-06-05 11:50

Installer en postscriptdriver. Skriv til fil og kør igennem Distiller med
kompressions options

Kh
Bjørn

Fra : :-\) Carsten

Dato : 24-06-05 13:40

Hvor henter jeg den?

Fra : Per Christoffersen

Dato : 24-06-05 14:26

" Carsten" <cjt@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor henter jeg den?

Fra en hvilken som helst printerproducent, der laver en post script-printer.
Når du har installeret printeren sætter du den til at udskrive til en fil
istedet for en printer.

/Per

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-06-05 15:19

Per Christoffersen skrev:

> Fra en hvilken som helst printerproducent, der laver en post
> script-printer.

Eller fra Adobe.
<http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=44&platform=Windows>

--
Hilsen
Madsen

Fra : :-\) Carsten

Dato : 25-06-05 23:18

OK! Det er hemed gjort!

Har installeret printerdriveren.
Den nye PDF er meget mindre.

Men bogstaverne inde i dokumentet er en masse "prikker" ... helt ulæseligt!
Æv

Fra : :-\) Carsten

Dato : 25-06-05 23:35

virker nu!

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-06-05 23:45

Carsten skrev:

> virker nu!

Og hvad gjorde du så for at løse det?

--
Hilsen
Madsen

Fra : :-\) Carsten

Dato : 26-06-05 10:41

Jeg gjorde præcist som I skrev.
Downloadede Postscript-printerdrvier osv,

Bogstaverne blev først til prikker - men jeg havde vist også sat dpi alt,
alt for langt ned...
Kan ikke huske hvor langt ned, men jeg havde vist sat det hele ned til
omkring 30.

Det er jo lidt af et kompromis at finde den rigtige opløsnign for PDF'er til
web...
I øjeblkikket er den på 72, dog stadig lidt grynet!

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-06-05 18:23

Carsten skrev:

> Bogstaverne blev først til prikker - men jeg havde vist også sat
> dpi alt, alt for langt ned...

Det påvirker normalt ikke tekst, medmindre du har lavet teksten om
til pixelgrafik.

--
Hilsen
Madsen

Fra : :-\) Carsten

Dato : 26-06-05 22:49

ok.
Så ved jeg ikek hvad der kan være galt... men pyt.... nu virker det!

Hilsen ¨
Carsten