bali+advarseler
Fra : tina hedeman

Dato : 23-06-05 14:50

Hej med jer

Ja jeg vil spørge om de advarsler med man ikke må rejse til bali skal man
tro dem eller hvad.
Jeg mener bare man ikke kan blive ved med at advare efter den bombe i 2003.
Der har vel været turister siden der fra danmark.
Det er jo også farligt at rejse til egypten og tyrkiet osv.
De advarer da ikke rejser til egypten nu selvom de skød turister for nogle
år siden.
hvor meget skal man ligge i de advarsler for vi vil gerne til bali til
foråret.
hilsen tina

Fra : Holst

Dato : 23-06-05 15:09

tina hedeman wrote:

> Ja jeg vil spørge om de advarsler med man ikke må rejse til bali skal man
> tro dem eller hvad.

Hvilke advarsler? Hører Bali ikke til Indonesien? Udenrigsministeriet
har ikke umiddelbart nogen rejsevejledning til Indonesien med nogen
advarsler om sådant.

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 23-06-05 15:20

> Hvilke advarsler? Hører Bali ikke til Indonesien? Udenrigsministeriet har
> ikke umiddelbart nogen rejsevejledning til Indonesien med nogen advarsler
> om sådant.

Jo da! Se her:

"Alle ikke-nødvendige rejser til Indonesien, herunder til Bali, frarådes. I
visse dele af landet frarådes alle rejser, jf. nedenfor"

Se mere på www.um.dk. De har blandt andet følgende opmuntrende meldinger:

"Den amerikanske ambassade i Jakarta har den 3. juni 2005 udsendt en
advarsel om, at der er planlagt et eller flere terrorangreb mod lobbyer i
hoteller i Jakarta, der frekventeres af udlændinge. Angrebene skal være
planlagt til udførelse ved middagstid på en ukendt dato. Der foreligger ikke
yderligere oplysninger om tid eller metode for de planlagte angreb.

Politiet i Indonesien - herunder i Jakarta - har været i forhøjet beredskab,
efter at man i maj 2005 offentliggjorde en advarsel om, at nye
selvmordsangreb kan være på vej i Jakarta eller i det øvrige Indonesien.
Advarslen indeholdt en oplistning af mulige mål for et angreb, herunder
steder, hvor mange turister er samlet, internationale skoler, ambassader,
kontorbygninger og indkøbscentre. "

Så kan man da ikke sige, at man ikke er advaret Husk at tjekke din
rejseforsikring dækker disse områder.

Kennet
--
så er vi klar til Afrika.....
læs www.pernille-kennet.dk

Fra : Holst

Dato : 23-06-05 15:31

Kennet og Pernille wrote:

> [...]
>
> "Alle ikke-nødvendige rejser til Indonesien, herunder til Bali, frarådes. I
> visse dele af landet frarådes alle rejser, jf. nedenfor"

Okay, hvordan finder du det præcist, for jeg forsøgte også netop på
um.dk ved at vælge "Land efter kontinent" (eller noget i den dur) og så
vælge Asien. Så kan an vælge Indonesien, hvor der kun er
Kontaktoplysninger og Landefakta - i modsætning til f.eks. Malaysia,
hvor der også er Rejsevejledning, Visumregler og vist også en femte ting.

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 23-06-05 15:48

> [...]
> Landefakta - i modsætning til f.eks. Malaysia, hvor der også er
> Rejsevejledning, Visumregler og vist også en femte ting.

Ja, men du skal ikke søge den vej (selv om det virker logisk at gøre det på
den måde). I det grå felt, med overskriften "Genveje", skal du vælge
"Rejsevejledninger". Der kan du finde den.

Her er et link :
http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/FoerRejsen/Rejsevejledninger/RejsevejledningIndonesien

Kennet

Fra : Holst

Dato : 23-06-05 15:57

Kennet og Pernille wrote:

> Ja, men du skal ikke søge den vej (selv om det virker logisk at gøre det på
> den måde). I det grå felt, med overskriften "Genveje", skal du vælge
> "Rejsevejledninger". Der kan du finde den.

Ok. Men det er da åndssvagt, at man den anden vej f.eks. kan finde
rejsevejledningen for Malaysia, men ikke for Indonesien. Der mangler en
smule konsekvens.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-06-05 15:29

"tina hedeman"
> Hej med jer
>
> Ja jeg vil spørge om de advarsler med man ikke må rejse til bali skal man
> tro dem eller hvad.
> hilsen tina

Jeg har ikke hørt om nye advarsler, var på Bali efter bombe eksplotionen
og der var dejligt fredeligt, meget få larmende Australiere, fint for os, surt
for de lokale der virklig led under manglen på turister.
Var på den Indiske sydkyst kort efter tsunamien, og der var stort set
menneske tomt, selvom området kun var blevet meget lidt ramt, så igen
gik det ud over de lokale og deres små butikker. Men det er jo en helt
anden historie, tror roligt du kan tage til Bali - tag evt en dags sejltur til
Nusa Lembongan med sejlskib, eller et par dage og at oplev noget der
ikke er så turistet.. -max-

Fra : niels

Dato : 25-06-05 16:24

Jeg ville holde mig fra de mest turistede steder, specielt Kuta hvor
bomberne sprang, kun overnatte en eller to nætter i Sanur og så tage en taxi
nordpå hvor der en mange dejlige steder. I behøver ikke at bestille hoteller
i forvejen andet end den første nat i f.eks Sanur, og så bede en taxi om at
finde et godt hotel op langs kysten. Der kan i forhandle om priserne på
værelserne, der er meget at spare og oplevelserne er meget store, det er
bare helt fantastisk, vi var der lige før bomberne, hvor vi rejste rundt i 3
uger 3-4 dage hver sted.
hilsen Niels