Software til Windows Mobile
Fra : Klaus Christensen

Dato : 23-06-05 09:54

Hej!

Der findes meget genialt dykkerrelateret software til Palm.
Kender nogen til tilsvarende genialt til Windows Mobile?

KC

Fra : Bo Poulsen

Dato : 23-06-05 18:28

Jeg bruger selv GAP på min PDA.. Men jeg ved ikke om der er forskel på
windows mobile og den version af windows jeg har. Men gap fungerer fint til
mig.

Bo Poulsen

Fra : KC

Dato : 23-06-05 19:38

Glimrende....

Men... øh... hvor finder jeg det?

KC

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 23-06-05 22:18

DEN kan jeg svare på: www.gap-software.com

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Lasse

Dato : 24-06-05 09:33

Jeg bruger Pocket PC (PPC). Windows Mobile skulle vaere det samme
grundlaeggende operativ system.

Jeg har VPLanner til PPC, det er begraenset til et enkelt dyk, men
ellers ok program, hvis man er til VPM algorithmen. Brugerfladen er
OK. (uheldigvis er konservatisme settingen ikke defineret paa helt
samme maade som i PC versionen, saa det kan godt vaere svaert at faa
helt samme profiler paa PC og PPC.

Jeg har ogsaa GAP Lite. Det er saadan set et OK program, selvom der er
et par fejl hist og pist. f.eks. naar jeg laver bailout med RB, saa
gaar den helt i skoven. Denne bug skulle dog vaere rettet, men uden
nogen plan for hvornaar der kommer en ny release. (Bailout
planlaegning er rimelig fundamentalt in CCR dykning), saa endtil
videre bruger jeg andre PC baserede programmer. Bruger interfacet er
bedre end VPlanner's.

Til at logge dyk bruger jeg pDiveLog.. Det er ikke specielt
imponerende, men goer jobbet, med at holde styr paa dykkene. Jeg har
lavet et simplet hjemmelavet interface til Vytec, saa man kan
downloade profiler og data til PDA'en (Rolli's seriel interface).

Hygge,
Lasse

Fra : ahp

Dato : 24-06-05 13:13

On 24 Jun 2005 01:33:22 -0700, lassescuba@hotmail.com (Lasse) wrote:

> [...]
>OK. (uheldigvis er konservatisme settingen ikke defineret paa helt
>samme maade som i PC versionen, saa det kan godt vaere svaert at faa

Den håndterer fint multidyk, og profiler som pc versionen. Det må være
en gammel version du benytter.

/ahp

Fra : Lasse

Dato : 25-06-05 23:37

Du har ret Anders..
Da jeg snakkede med HHS foerst paa aaret (angaaende nogle andre bugs),
sagde de at de foerst ville understoette multi dyk sidst paa aaret. Da
jeg downloadede den sidst nye version i marts, proevede jeg ikke
multidyk da jeg antog det ikke var klart endnu. Men det virker nu, det
er rigtigt.
Jeg har siddet og leget med profilerne i CCR mode. Jeg maa indroemme
at de er ret taet paa hinanden nu... Enten er der rettet flere bugs,
eller ogsaa har jeg tidligere benyttet forskellige settings i de to
programmer.(Jeg mistaenker at jeg har taget fejl af fersk og
salt-vands settingen... Det giver en ret stor forskel i deko alt efter
hvilken man vaelger...)

Hygge,
Lasse