Hvordan destruerer man nemmest cd`ere?
Fra : Georg

Dato : 23-06-05 08:23

Jeg har stak cd`ere (40 stk), som skal destrueres. Jeg kunne jo spænde dem
op i en skruestik 20 ad gangen og så skære dem i stykker med en
vinkelsliber. Det sviner sikkert en del. Kan man opløse dem i en væske?
Eller også skulle jeg låne naboens kompostkværn

Georg

Fra : Max

Dato : 23-06-05 08:47

Hej

> [...]
> vinkelsliber. Det sviner sikkert en del. Kan man opløse dem i en væske?
> Eller også skulle jeg låne naboens kompostkværn

Man kan købe en CD makulator, men den koster jo, man kan også proppe
dem i mikro ovnen.

http://margo.student.utwente.nl/el/microwave/

http://hamjudo.com/notes/cdrom.html

Mvh Max

Fra : bamboo

Dato : 23-06-05 09:24

Max wrote:
> http://margo.student.utwente.nl/el/microwave/

hehe meget sjov side, jeg tror nu ikke jeg selv kunne finde på at gøre alt
det.

Fra : Morten Guldager

Dato : 23-06-05 09:39

2005-06-23 Georg wrote
> [...]
> vinkelsliber. Det sviner sikkert en del. Kan man opløse dem i en væske?
> Eller også skulle jeg låne naboens kompostkværn

Havegrillen kan også bruges, men det sviner også fælt.

Men klip dem i 4 stykker hver, så bliver det rimeligt svært at få
fat i data igen. (en kort tur med en stålbørste på label-siden
gør også underværker)

Kun meget dedikerede personer/organisationer vil besvære sig med dem
herefter.
Og hvis det er dem du er op i mod, sidder du enten i en funktion hvor
I har maskinnerri der er bygget til opgaven, eller også skal CIA nok
få dig til at skrive det hele ned igen, efter et par uger i et jordansk
fængsel...

Altså, jeg tror du gør dig for megen ulejlighed.

/Morten - som plejer at bruge en almindelig markulator til cd'ere.

Fra : ///M

Dato : 23-06-05 10:17

Georg wrote:
> [...]
> med en vinkelsliber. Det sviner sikkert en del. Kan man opløse dem i
> en væske? Eller også skulle jeg låne naboens kompostkværn

Mikroovnen! Det er relativt harmløst og ser rigtig sjovt ud. De bliver helt
klart ødelagt. Lad være med at smide dem alle ind på én gang.

///M

Fra : Georg

Dato : 23-06-05 11:51

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Mikroovnen! Det er relativt harmløst og ser rigtig sjovt ud. De bliver
> helt klart ødelagt. Lad være med at smide dem alle ind på én gang.

Løsningen blev, at diskene blev brækket over èn ad gangen, og den ene
halvdel i èn pose og den anden halvdel i en anden pose, og derefter smidt i
2 forskellige affaldsspande med mange kilometers afstand imellem. Nu skulle
dèn skid være slået

Georg

Fra : ///M

Dato : 23-06-05 23:06

"Georg" <nomail@nomail.hotdog> wrote in message

> [...]
> halvdel i èn pose og den anden halvdel i en anden pose, og derefter smidt
> i 2 forskellige affaldsspande med mange kilometers afstand imellem. Nu

Kan man - teoretisk - ikke stadig læse halvdelen af data ud?

--
///M

Fra : Kasper Dupont

Dato : 23-06-05 23:47

///M wrote:

> Kan man - teoretisk - ikke stadig læse halvdelen af data ud?

Jo. Og med lidt held kan man også læse mere end
halvdelen. De er jo meget redundant kodning på en
CD. Dog ikke så meget, at man kan gøre sig
forhåbninger om at genskabe samtlige data udfra
en halv skive.

Note to self: Don't try to allocate 256000 pages
with GFP_KERNEL on x86.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 23-06-05 11:50

///M wrote:

> Det er relativt harmløst og ser rigtig sjovt ud.

Hvor skadeligt er relativt harmløst?

Fra : ///M

Dato : 23-06-05 14:41

Kasper Dupont wrote:

> Hvor skadeligt er relativt harmløst?

For dig eller ovnen? :)
Metallet i skiven bliver kogt, de sydler og sprudler lidt - ligesom
popcorn - færdig efter 5-10 sekunder :)

///M

Fra : Niels Callesøe

Dato : 25-06-05 09:30

Georg wrote:

> [...]
> stykker med en vinkelsliber. Det sviner sikkert en del. Kan man
> opløse dem i en væske? Eller også skulle jeg låne naboens

Hvis du er til gadgets, så...
http://shor.ter.dk/979857227 (Link til produkt hos Nierle)

--
Niels Callesøe - dk pfy