Hvilken sang er mon dette
Fra : Heidi

Dato : 22-06-05 19:29

Gennem et stykke tid har jeg jævnligt hørt et nummer på engelsk, vist
nok både på P3 og Radio Viborg. Jeg er ikke sikker, men tror det er en
mand der synger, dog lidt kvindeagtigt. Det kunne godt lyde lidt som ham
der synger Call on me af Eric Prydz (ved ikke om det er ham selv der
synger?) Stilen er også liiidt henad det samme.
Har prøvet at komme i tanke om noget af teksten, og mener omkvædet
starter med noget i retning af "waiting for the... et eller andet" og
senere kommer der noget i stil med "belong.... (in?) my heart baby
yeah".
Den kunne godt lyde sådan lidt 80er agtig i lyden, men det er som sagt
først indenfor den sidste måneds tid jeg har hørt den.

Er der nogen der har et bud, ud fra dette noget spinkle grundlag? Har
prøvet at kigge P3s playliste igennem for de sidste par dage, men der er
ikke rigtig noget der ringer - har også prøvet en googlesøgning med
lyrics og nogen af ovenstående ord - heller ikke noget.

--
Heidi

Fra : Angina

Dato : 22-06-05 19:40

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke rigtig noget der ringer - har også prøvet en googlesøgning med
> lyrics og nogen af ovenstående ord - heller ikke noget.

Et bud : Star to fall

http://www.lyriczz.com/lyriczz.php?songid=15788

Lur mig om ikke der er lavet en "pump-mig-op" version af denne udmærkede
80`er sang.

Fra : Angina

Dato : 22-06-05 19:43

"Angina" <junk1234@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://www.lyriczz.com/lyriczz.php?songid=15788
>
> Lur mig om ikke der er lavet en "pump-mig-op" version af denne udmærkede

Gruppen som nævnes i linket, Cabin Crew, er vist dem der har "pumpet" den
op...

Fra : Heidi

Dato : 22-06-05 20:26

Angina wrote:

> Gruppen som nævnes i linket, Cabin Crew, er vist dem der har "pumpet"
> den op...

Det var nemlig lige nøjagtig den det var!! Godt gået ud fra de
oplysninger - tusind tak

--
Heidi

Fra : Angina

Dato : 22-06-05 21:48

> Det var nemlig lige nøjagtig den det var!! Godt gået ud fra de
> oplysninger - tusind tak
>
> --
> Heidi

Velbekomme

Fra : Jacob E.

Dato : 22-06-05 23:48

Heidi wrote:

> Det var nemlig lige nøjagtig den det var!! Godt gået ud fra de
> oplysninger - tusind tak

Og se, det undrer jo mig en del!

(her følger en rigtig musiknørd smøre, bær over med mig...)

Det oprindelige nummer hedder "Waiting for a star to fall" og er lavet i
1988 af hitmagerægteparret George Merril og Sharon Rubicam under navnet "Boy
Meets Girl"
(de to har skrevet en helvedes masse hits, bl.a til Whitney)

Så var det lige, at Eric Prydtz lavede den rædsomme "Call on me" over Steve
Winwood-klassikeren "Valerie" (skammeligt, selvom det hævdes at SW selv
indspillede vokalen til coverversionen, og der blev lavet en... udmærket
video).

Så fik andre samme idé, altså tag et gammelt 80'er hit, læg et voldsomt
komprimeret trommebeat oveni, og vupti - folk går agurk.

Derfor måtte "Waiting for at star..." igennem samme mølle, i dette tilfælde
endda TO gange, første gang udsat for "Sunset Strippers" og deres "Fallen
stars", og jeg tror at det er DEN, du har hørt. Det er den som er blevet
spillet mest, og imho også den "mindst ringe" version. Den version som Angie
nævner er rigtigt nok med "Cabin Crew", men de har ikke samplet de originale
vokaler, men genindspillet dem.

Men hvad ved jeg...

Mvh Jacob E.

Fra : -V-

Dato : 23-06-05 01:43

Jacob E. wrote:
> [...]
> Steve Winwood-klassikeren "Valerie" (skammeligt, selvom det hævdes at
> SW selv indspillede vokalen til coverversionen, og der blev lavet

'Udmærket'?

Understatement of the year.

-V-

Fra : Jacob E.

Dato : 23-06-05 07:35

-V- wrote:

> 'Udmærket'?
>
> Understatement of the year.

For fanden... min kone stod ved siden af, ikk?

Mvh Jacob E

Fra : -V-

Dato : 23-06-05 11:19

Jacob E. wrote:

> For fanden... min kone stod ved siden af, ikk?

Det er satme også urutineret, Jacob.

Min læge har forbudt mig at se videoen mere (hvem *er* de tøser egentlig -
bare alverdens fitnessdronninger?).

-V-

Fra : Jacob E.

Dato : 23-06-05 11:26

-V- wrote:

> Det er satme også urutineret, Jacob.

Ved det...

> Min læge har forbudt mig at se videoen mere (hvem *er* de tøser
> egentlig - bare alverdens fitnessdronninger?).

Mnarh... sikkert bare de fitness-tøzer, som havde de største... kvaliteter
til en audition.

Mvh Jacob E

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 23-06-05 12:28

Således skrev -V- den Thu, 23 Jun 2005 12:19:11 +0200:

>hvem *er* de tøser egentlig

<http://www.dasurf.com/deanne-berry/>

Knud
--
Jesus saves; passes to Moses; he shoots; he scores!

Fra : -V-

Dato : 23-06-05 12:44

Knud Winckelmann wrote:

> <http://www.dasurf.com/deanne-berry/>

Yessir!

Must. Resist. Urge.

-V-

Fra : Jacob E.

Dato : 23-06-05 14:00

-V- wrote:

> Yessir!
>
> Must. Resist. Urge.

Kæmp imod, V.... KÆMP NU!!

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 23-06-05 14:13

Således skrev -V- den Thu, 23 Jun 2005 13:43:53 +0200:

>Yessir!
>
>Must. Resist. Urge.

Jeg kan desuden nævne at der findes en Late Night Edition af videoen.

Den er så ikke meget værre (eller bedre, afhængigt af ens synsypunkt)
end den normale, kameramændene har bare lidt mere fokus på visse dele
af de medvirkendes anatomi.

Knud
--
 Hey! It compiles! Ship it!

Fra : -V-

Dato : 23-06-05 15:18

Knud Winckelmann wrote:
> [...]
>
> Den er så ikke meget værre (eller bedre, afhængigt af ens synsypunkt)
> end den normale, kameramændene har bare lidt mere fokus på visse dele

Argh, you bastard.

Nu kommer jeg til at bruge tid på at lede efter den.

-V-

Fra : Jacob E.

Dato : 23-06-05 15:58

Knud Winckelmann wrote:

> [...]
>
> Den er så ikke meget værre (eller bedre, afhængigt af ens synsypunkt)
> end den normale, kameramændene har bare lidt mere fokus på visse dele

Hvor ER du tarvelig...!

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-05 21:33

Jacob E. wrote:

> Hvor ER du tarvelig...!

men videoen er så god at du glemmer hans dåd.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Heidi

Dato : 23-06-05 17:36

Jacob E. wrote:
> [...]
> Steve Winwood-klassikeren "Valerie" (skammeligt, selvom det hævdes at
> SW selv indspillede vokalen til coverversionen, og der blev lavet

Jeg synes nu bedre om den alternative version der er lavet med mænd
(og en enkelt pige) - der var engang et link til den her i gruppen...

--
Heidi