Warhammer - hvordan???
Fra : Ann K.

Dato : 02-06-01 17:44

Hejsa.
OK, så vover jeg pelsen i en gruppe som jeg kun har fulgt på sidelinjen et
stykke tid...
Fandt oprindelig frem til gruppen, da jeg ønskede at vide mere om bla
Warhammer, men kan simpelthen ikke dechifrere de nærmest kodeagtige
meldinger man kommer med
Og det er faktisk mit problem... jeg er nemlig pædagogak (var det ikke
sådan, det blev skrevet? ) Arbejder i en fritidsklub, hvor ungerne nu i
et stykke tid har tigget mig om at vi _også_ begynder at spille Warhammer...
værst af alt, så vil de have mig med... Noget med at jeg skal være
gamemaster - hmmm.....
Hvordan i alverden skal jeg løse den opgave??? Findes der noget litt... evt
gamebøger eller nærmest "opskrifter" på at spille?? Og er de på dansk???
(det vil ikke genere mig med engelske bøger - men prøv at sætte jer i en
5'te - 6'te klasses knægts sted!)
Samtidig har jeg fået at vide at man selv kan støbe figurerne til
Warhammer... hvor kan jeg få fat på støbeforme etc?? Og er der "regler" for
hvordan figurerne skal males???

Som nok alle kan regne ud, kender jeg ikke et hak til rollespil... med
mindre der er tale om Live!.... så jeg vil være glad og taknemmelig for selv
den mindste smule hjælp

Er jeg totalt OT, så lad være med at flame mig... henvis mig bare til rette
gruppe og jeg skal forsvinde så hurtigt som.... ;)

Mvh Ann - og en flok forventningsfulde unger....

Fra : Jens A. Hansen

Dato : 03-06-01 14:21

Fra : Jens A. Hansen

Dato : 03-06-01 18:18

Fra : Tina Andersen

Dato : 03-06-01 19:00

Jens A. Hansen <alsted@cs.auc.dk> skrev i en
Hejsa

>klip<

Det skal nok lige indskydes, at GW er Games Workshop..... Hvis man slet ikke
ved hvad Warhammer Fantasy battle er, kender man næppe GW

Prøv også at kigge på GW's side: http://www.games-workshop.com/ der står
bl.a. noget om figurmaling.

Tina

Fra : Jens A. Hansen

Dato : 03-06-01 19:30

Fra : Steen Larsen

Dato : 04-06-01 11:59

HMMMM!

Tja ! Hvilken form for warhammer taler vi her om ?

Du skriver , at du skal være GM, i så fald taler vi vel om Warhammer fantazy ???

Samtidig skriver du noget om, at støbe figure, men så er vi ovre i Warhammer 40
K.

Men under alle omstændigheder, så skal du nok regne med at regelbøgerne er på
engelsk.
Jeg har ikke hørt om danske regelbøger til Warhammer, hverlen af den ene eller
dan anden slags.

Men så vidt jeg husker, kan man købe et Warhammer 40 K Startset , med figure,
regelbøger og hele pivetøjet for ca. 550 kr.
kik feks efter det hos Dragons lair i Odense, eller Hos Goblingate i
Århus/Ålborg.

Hilsen Steen

Fra : Tina Andersen

Dato : 04-06-01 12:20

Ann K. <tsars@image.dk> skrev i en

>klip<

Du kan også prøve at finde ud af, om der en en klub i dit område, der
spiller Warhammer Fantasy Battle. Det ved jeg da der er her i min by, og de
vil helt sikkert gerne sætte dig ind i spillet, figurerne mm, hvis du
spørger dem pænt.

På dette link http://www.soeborgskole.dk/bladlus/01-1/warhamer.pdf kan du
læse lidt om nogle af figurerne, skrevet af et par knægte i en 5. klasse, så
det er i et sprog der er til at forstå for alle, også ikke-indviede.

God fornøjelse med det.

Tina