Myre -gåvæktak
Fra : Simon

Dato : 22-06-05 15:10

Hejsa

Et hurtigt spørgsmål. HVordan slipper man af en voksende mængde myre.

Kemikalier er ikk eumiddelbart noget alternativ, da myrerne har ophold
meget
tæt op af en sandkasse.

Simon

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 22-06-05 16:05

Simon wrote:
> [...]
>
> Et hurtigt spørgsmål. HVordan slipper man af en voksende mængde myre.
>
> Kemikalier er ikk eumiddelbart noget alternativ, da myrerne har ophold

Et rimelig brugbart resultat kan opnås med kogende vand i rigelige
mængder. Det skal hældes ned så det når så langt ned i deres gange som
muligt, hvilket vil slå mange af dem ihjel. Dog skal det gøres af en del
omgange du ellers ikke vil slå dem alle ihjel. Det er en fordel hvis
vandet kan komme ned til deres æg således at disse også dør, men om det
kan lade sig gøre ved jeg ikke.

Et andet alternativ jeg mener at have hørt er, at bruge sprit til at
hælde ned i gangene og så tænde ild til det. Dog er der vel en risiko
for at starte en lille (eller stor) brand hvis det breder sig, så
efterslukning med rigelig mængde vand vil nok være nødvendigt uanset hvad.

Thomas

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-06-05 17:51

> Kemikalier er ikk eumiddelbart noget alternativ, da myrerne har ophold
> meget
> tæt op af en sandkasse.

Prøv med gær og sukker (20-30 g til en liter vand). Hældes ud. Det virker
ikke 100%, men sommetider er 95% godt nok.

Mvh Maria