Købes : Aprilia Area 51 el Habana Retro (~
Fra : meiers@gmail.com

Dato : 22-06-05 11:01

Hejsa jeg er på jagt efter en brugt Aprilia Area 51 eller en Habana
Retro (ikke den nye custom ) -

Nogen der har disse modeller og kan sige lidt om køreegenskaber,
topfart m.m. ville det også være lækkert ..

Jeg fatter ikke der kører så få af disse scootere rundt ..

----------------------------
9900 - B.Meier

Fra : Jay

Dato : 22-06-05 11:53

<meiers@gmail.com> wrote in message
> [...]

>topfart m.m. ville det også være lækkert ..

>Jeg fatter ikke der kører så få af disse scootere rundt ..

Du kan se nogle stykker af dem her, de plejer også at være til salg de
fleste *G*

http://makeashorterlink.com/?Q3E435E4B Hvis du også vil se Retro, så bare
søg på det istedet for Area 51

Fra : Kostas

Dato : 23-06-05 07:07

"Jay" <jay@askme.com> wrote in news:42b94383$0$67258$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> <meiers@gmail.com> wrote in message

> Du kan se nogle stykker af dem her, de plejer også at være til salg de
> [...]

Jeg har en Habana - men det er en custom. Jeg er meget glad for den. Men
det er en tung fætter - og hvis man så samtidig selv er lige så tung - så
er der ikke meget power op ad bakkerne.

Men hvad gør det - jeg synes den er ultra fed og let kørt - og som den
halvgamle fyr jeg er - så passede en custom ligesom bedre end en Peugeot
206 speedfire eller hvad de nu hedder de der teenage maskiner

Kører 50-55 km/t på lige vej og omkring 18-20 km/l.

Det siges at man kan lave lidt om på den så den kan køre 70-80 eller mere -
men det har jeg ikke lige forsøgt mig med. Kunne dog godt bruge lidt mere
bundtræk (tips modtages gerne).

mvh

Kostas

Fra : Henrik

Dato : 22-06-05 16:36

Hej

Havde på et tidspunkt en Area 51 (fra ny). Hvad kan jeg sige.. det er en
kanon scooter. Køreegenskaber er helt i top. Desuden skal man ikke tanke
evig og altid da den har en tank på ca 10,5-11,5 L. Som ligger lavt mellem
fødderene.
Den svigtede mig aldrig.
Scooteren jeg købte var en demo-model (kørt 400km ) og de havde da også
"kigget" lidt på motoren :) Men ikke skiftet stumper ud !
Topfart 105 km/t -- En hastighed som føltes tryg at køre ved pga
køreegenskaber, størrelse, vægt og hjulstørrelse.
Desværre solgte jeg den da jeg fik bil, hvilket jeg da også har fortrudt
idag.. Men jeg nåede da at køre ca 20000km på den.
De eneste udgifter jeg havde var de normale såsom
dæk/bremsklodser/vario-ruller m.m.
Motoren havde jeg aldrig haft afskildt udover ved lydpotteskift da bolten
knækkede i cylinderen :-/

Så herfra får den et 13 pil ned. (rattets design virker for mig lidt kikset
"boblet" + uret nulstiller hvis batteriet bliver fladt.)

Mvh
Henrik

Fra : RpR

Dato : 26-06-05 15:15

> Scooteren jeg købte var en demo-model (kørt 400km ) og de havde da også
> "kigget" lidt på motoren :) Men ikke skiftet stumper ud !
> Topfart 105 km/t --

På speedometeret måske, reelt set går scooterne med den vandkølede Minarelli
motor ~80 - 90km/t afdroslede, alt efter hvor højt du gearer remmen op på
varioen.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : meier

Dato : 23-06-05 09:38

Hej Henrik -

Tak for din anbefaling - super god anmeldelse ! - jeg tror ikke jeg er
i tvivl om at det bliver en area51 jeg vil ha ... og jeg giver dig ret
... jeg syntes det er den bedst og mest harmonisk designet scooter ever
- elsker dens former - på nær rattet .. kunne ha været lavet fedt
med en lille vindskærm og et federe instrument board og så ville jeg
egentlig ha ønsket mig analoge instrumenter ..

Forresten hvordan er lyset på en area - er der langt/kort lys på og
er det godt ? ..
jeg kører pt på en lånt peugeut elystar - der er kanon lys på -
men damn den dame er tung i røven - og hyper vindfølsom - og ikke ret
pæn efter min smag ..

Igen henrik - tak for feedback ... der findes bare nada seriøse tests
på nettet af scootere ..

Fra : RepsaC_

Dato : 25-06-05 09:09

Hej
Du har også modtaget en mail med min.
Men vil da bare lige sige at jeg har haft 4 andre scootere og Area 51 er sgu
den bedste, både med køreegenskaber komfort osv.
/Casper

Fra : meier

Dato : 23-06-05 09:56

He he - jeg er også en halv gammel fyr (34) - og syntes også en
habana er for fed - jeg syntes det er et plus at den er tung for kører
egenskaberne - men hvordan mon køreregenskaberne er ved 80-90 stykker
, ligger den godt i sving ... er den meget vindfølsom - ja det kan du
self ikke svare på når din max kører 55 ...

En anden ting jeg er lidt skeptisk over for at vælge en habana frem
for en area 51 - er at der ikke ser ud til at være så nemt at skaffe
diverse dele til den, som til en area 51 ..

...og min scooter skal bare kører min 80-90 - jeg skal pendle ca 20km
hverdag på en landevej og har ikke nerver til bilister der presser
skubber og maser tideligt om morgenen når man futter af sted med 60-70
stykker . .

Her er et link til en engelsk side om hvordan du fjerner
begrænsningerne på din hababana

http://www.flexistentialist.org/archives/2003/10/28/derestricting_a.shtml

Fra : Kostas

Dato : 23-06-05 10:41

"meier" <meiers@gmail.com> wrote in news:1119516934.423112.111450
@g47g2000cwa.googlegroups.com:

> [...]
> stykker . .
>
> Her er et link til en engelsk side om hvordan du fjerner

t-hansen har masser af dele til habana'en. Ellers kan man som nævnt andre
steder finde en del på ebay - specielt på www.ebay.co.uk - det kan godt
betale sig hvis man kan selv - og flere af dem sender gerne til dk.

Men ja den er speciel og derfor heller ikke så nem at finde en mekaniker
der ved nok om den osv.

Den er selvfølgelig lidt vindfølsom pga størrelsen.

Det med bilisterne - det oplever jeg allerede - men ikke i samme stil som
de små scootere (tror jeg ikke) - den fylder jo en del på vejbanen.

Jeg har ikke fortrudt min et eneste sekund. Jeg sidder og smiler hele vejen
til job og kan holde den med forsikring og benzin til under 200 om måneden
- 100 billigere end et buskort til samme rute

mvh

Kostas

Fra : Christina R.

Dato : 30-06-05 15:18

> [...]
> hverdag på en landevej og har ikke nerver til bilister der presser
> skubber og maser tideligt om morgenen når man futter af sted med 60-70

Lige præcis dette var grunden til, at jeg valgte at skifte min Suzuki
Zillion 45'er ud med en motorcykel istedet... jeg var efterhånden nået til
et punkt, hvor jeg ikke længere turde køre _under_ 60-70 km/t (den kørte op
til 80 km/t), da jeg også kørte 2x30 km landevej næsten dagligt... jeg har
ikke tal på de utallige farlige situationer, som egoistiske billister har
presset mig ud i! Samtidig var jeg også nervøs for at miste kørekortet (der
vist ryger ved 76,5 km/t).
Da jeg så til sidst blev stoppet af politiet, der tilmed nuppede min
udstødning (2000 kr. for ny udstødning inkl. montering kostede det mig!),
besluttede jeg mig for at få taget mig sammen og få taget mc-kortet... og
det er ikke fortrudt - jeg kører rundt med et stort smil nu
Men var skam glad for min scooter...

--
Christina R.
(Suzuki GS500E)

Fra : meier

Dato : 30-06-05 19:05

Hmmm - ryger ens alm mc/bil kører kort hvis man kører for hurtigt på
en 45er ???

Damn ..

Fra : Christina R.

Dato : 01-07-05 10:22

> "meier" <meiers@gmail.com> wrote:
> Hmmm - ryger ens alm mc/bil kører kort hvis man kører for hurtigt på
> en 45er ???
>
> Damn ..

Hastighedsgrænsen er 45 km/t, så hvis der bliver lavet en decideret
fartmåling på dig, når du kører for stærkt, så gælder naturligvis samme
regler, som hvis du kører i bil/mc.

/Christina