Baghjul - FZ50
Fra : Frank Kristensen

Dato : 22-06-05 09:42

Hej NG

Jeg har et problem med mig Suzuki FZ50.
Jeg skal have baghjulet af min FZ50, fordi jeg skal have skiftet
bremsebakker. Jeg har skruet møtrikken af men skidtet sidder stadig
fast. Er der nogen der har et godt råd?

Mvh.
Frank

Fra : Allan Riise

Dato : 22-06-05 09:47

"Frank Kristensen (slet 9HU4S)" <nyhedsgrupper@9HU4Sc.dk> skrev i en
meddelelse news:11194299270.974471378432703@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> Jeg skal have baghjulet af min FZ50, fordi jeg skal have skiftet
> bremsebakker. Jeg har skruet møtrikken af men skidtet sidder stadig

Lad være med at bruge vold.
Så hellere en større hammer

--
Allan Riise

Fra : Frank Kristensen

Dato : 22-06-05 10:14

Allan Riise <Ari06@pc.dk> skrev i en
meddelelse:
>Lad være med at bruge vold.
>Så hellere en større hammer

Kan jeg tage et stykke træ og sætte mod hjulet så tæt på centrum
som jeg kan, og derefter tage en muggert og så bare slå indtil
hjulet kommer af? Selvfølgelig slå skiftevis på alle 5 eger.

Frank

Fra : Allan Riise

Dato : 22-06-05 10:21

"Frank Kristensen (slet BZKFF)" <nyhedsgrupper@BZKFFc.dk> skrev i en
meddelelse news:11194318450.4240290022708@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> som jeg kan, og derefter tage en muggert og så bare slå indtil
> hjulet kommer af? Selvfølgelig slå skiftevis på alle 5 eger.

Det bedste ville være at have en aftrækker, f.eks. en trekrog eller lign,
men det kan jeg forstå at du nok ikke er i besiddelse af.
Du kan varme centeret på selve hjulet med en god kraftig varmekilde, og så
give den godt med olie, eller lejefedt rundt om akslen.
Jeg ville være forsigtig med at slå sådan som de foreslår, men det er da en
udvej, hvis hjulet *skal* af!

--
Allan Riise

Fra : Kenny.

Dato : 23-06-05 21:49

Aftræk og så sæt hjulet i spænd så godt som muligt, så slår
du forsigtigt rundt omkring centrum af hjulet (gummihammer)
og så skal det nok komme af lige pludselig. Det er jo ikke rustet
fast, det er alu-hjul så det er simpelthen bare groet fast da
der har siddet der mange år og da de fra fabrikken
er sparsomme med fedtelse. Når du får det ordnet
så hust at smør godt med Kobberfedt på det koniske
stykke, så får du ikke det problem næste gang.

Kenny.