strøm forbrug på 2* geforce 7800?
Fra : Lars Winther

Dato : 21-06-05 23:35

jeg køber snart 2 * nvidia geforce 7800 GPUer i mit ASUS A8N-SLI bundkort
min proccer er en AMD 3.8 (overcloked til 4.2)
har 2 * vandkøling
2 * 240 gb hardiske
4 andre drev

ca. hvor meget srøm vil det kræve?

Fra : Brian Lund

Dato : 22-06-05 06:29

> jeg køber snart 2 * nvidia geforce 7800 GPUer i mit ASUS A8N-SLI bundkort

Geforce 6800?

> min proccer er en AMD 3.8 (overcloked til 4.2)

3800+?

> har 2 * vandkøling
> 2 * 240 gb hardiske
> 4 andre drev
>
> ca. hvor meget srøm vil det kræve?

Mener du hvor stor en PSU du skal bruge? - Mindst 400W vil jeg mene, måske
450W...
Det kommer selvfølgelig an på PSUen, en 400W er ikke bare en 400W.
Der er stor forksel på hvor stor strøm de leverer på de forskellige
spændinger, jeg mener at et 6800 kort tager mest strøm på 12V, så det gælder
om at have mange Ampere på 12V linien!

Brian

Fra : Nicolai

Dato : 22-06-05 07:57

> Geforce 6800?

prøv at google Nvidia 7800 :)

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 22-06-05 18:25

Brian Lund skrev:
> Mener du hvor stor en PSU du skal bruge? - Mindst 400W vil jeg mene,
> måske 450W...

Hvis det skal drives af en 400 Watt PSU, skal den være af høj kvalitet. Jeg
ville nok gå op på en 500 W PSU af en rimelig kvalitet for at være sikker.

Hvis SLI-7800 kortene bruger lige så meget strøm som de hurtigste 6800 kort,
så skal der skubbes nogle elektroner gennem systemet, når de trækker i bund.

Desuden skal man sørge for at have en PSU med mange stik, da kortene sikkert
skal have en ledning for sig selv hver.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 22-06-05 23:32

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> wrote in message

> Hvis SLI-7800 kortene bruger lige så meget strøm som de hurtigste 6800
> kort,
> så skal der skubbes nogle elektroner gennem systemet, når de trækker i
> bund.

7800 kortene bruger mindre strøm end 6800 kortene.

> Desuden skal man sørge for at have en PSU med mange stik, da kortene
> sikkert
> skal have en ledning for sig selv hver.

God pointe.
---
Mvh
Anders

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 22-06-05 23:31

"Lars Winther" <nobody@home.dk> wrote in message
> jeg køber snart 2 * nvidia geforce 7800 GPUer i mit ASUS A8N-SLI bundkort
> min proccer er en AMD 3.8 (overcloked til 4.2)
> [...]

Ifølge de første anmeldelser er en 500 Watt PSU anbefalet for 2x 7800 GTX i
SLi. Mindre kan nok ikke gøre det, da du har 6 andre enheder som skal have
strøm
---
Mvh
Anders