Darwin var om PR, Edison var om trivsel
Fra : Bo Warming

Dato : 21-06-05 23:00

Darwin var om PR, Edison var om trivsel

Kun fordi bibel-ligegyldigheder havde sporet videnskab ind på interesse for
arterners fortid, var der i 1700-tallet opstået beskæftigelsesterapi/hobby
for overklasse om at give en bedre forklaring.

Linnee, De Beer, Goethe, Buffon, Curier og mange andre havde udbygget hvad
alle naturfolk indser, at vi nok står nærmere aber og fjernere fra fisk og
fjernest for planter og alger.

Darwin smukkeserede en anelse på evolutions-modellen, uden dog at tilføje
noget der har gavnet produktion altså gavnet skatteyderne.

Edison med glødelampe, grammofon og båndoptager var derimod en lykkeskabende
kapitalist der skabte job, profit, bekvemmelighed, trivsel, udfordringer -
praktisk og åndelig gavn.

" Evolution dos not make happines its goal. It aims at evolution

Mankind as a whole has no goals. Nietzsche

" Our world consist of the ashes of an incalculable number of living
creatures. Nietzsche

Fra : Brahmamurti

Dato : 22-06-05 21:44

Bo Warming wrote:
> [...]
>
> Linnee, De Beer, Goethe, Buffon, Curier og mange andre havde udbygget
> hvad alle naturfolk indser, at vi nok står nærmere aber og fjernere fra

Det ser ud som om du sætter lighedstegn mellem vi og vore kroppe. Når
man gør det, så vil jeg give dig ret, at vore kroppe har slægtskab med
aber, fisk, planter og alger.

Mange ser sig tilfredse med det, fordi sætter lighedstegn mellem demselv
og deres kroppe. Det er min mening, at vi ikke kan være vore kroppe.
Kroppen er blot en maskine, som kræver ånd for at fungere. Unden ånd er
kroppen "død".

Nu befinder vi os jo i kristendom-gruppen, så det ville kun være høfligt
at lave en drejning derhed imod, synes du ikke?

Det findes en død, der er værre end den at kroppen dør, nemlig
uvidenhed. Uvidenhed om virkeligheden bag dette univers, som er
skabt/formet af Gud. Hvis man tror, at man dør, når kroppen dør, det er
også ens uvidenhed, man udstiller.

Mon ikke det var det, Kristus tænkte på, da han sagde, "Lad de døde,
begrave de døde"?

Noget andet er, at jeg godt kunne tænke mig at vide, hvordan i alverden
du vil forsvare at skrive i denne gruppen, når du ikke bidrager med
noget, som har med kristendom at gøre. Dit indlæg kunne ligeså godt, ja
burde, sættes ind under dk.livssyn. Hvad er din agenda med at skrive her?

Venlig hilsen
Brahmamurti
www.maitreya.org

Fra : H. P. Holm

Dato : 22-06-05 23:45

Brahmamurti skrev:

> [...]
> noget, som har med kristendom at gøre. Dit indlæg kunne ligeså godt, ja
> burde, sættes ind under dk.livssyn. Hvad er din agenda med at skrive her?

Politiske, religiøse og filosofiske nyhedsgrupper har altid tiltrukket
tosser af enhver slags - man kan ikke bare sådan pille en enkelt tosse
ud, og bede ham redegøre for sine handlinger. Det er uretfærdigt, både
for den tosse der bliver mobbet, og de tosser der mangler opmærksomhed.

--
Hans

Fra : Bo Warming

Dato : 23-06-05 04:12

"H. P. Holm" <newsbofh02@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> ud, og bede ham redegøre for sine handlinger. Det er uretfærdigt, både
> for den tosse der bliver mobbet, og de tosser der mangler opmærksomhed.

Dette mudderkastnings-indlæg er totalt OT

Ingen af mine indlæg var OT

Fra : Bo Warming

Dato : 23-06-05 04:11

"Brahmamurti" <adeldaharma@paradis.dk> wrote in message
> Det ser ud som om du sætter lighedstegn mellem vi og vore kroppe. Når man
> gør det, så vil jeg give dig ret, at vore kroppe har slægtskab med aber,
> fisk, planter og alger.
snip
> Mon ikke det var det, Kristus tænkte på, da han sagde, "Lad de døde,
> begrave de døde"?

Jesus ønskede fornuftig debat om død og efterliv - ikke tomme
begravelses-ritualer

Der er ingen materialisme i at anerkende at dyr kan tænkes at have så rig en
tankeverden som os - det er overfladisk og fascistoidt at godtage bibelsk
skel mellem mennesker og aber og give særlige rettigheder til dem vi
tilfældigvis kan få børn med

Vi bør prioritere dem vi er i alliance med - og for at håndtere jura om
mord, skal turister fra Muhamedanien i DK beskyttes af politiet helt som var
de danskere.

Vi bør se den fattige verden som kulturfremmed og uinteressant vedr andet
end råstoffer - kun Japan,Kina, USA, EU og lignende er åndsbeslægtede og
værd at give turistvisum.

Vi har ikke mere etisk forpligtelse overfor Bangladesh-sultedød end overfor
bladlusdød på træet i din have.
Mordere i Cairo (og i Calcutta og Lima og Lagos) er mødre, der får flere
børn end der er mad til.

Menneskerettigheder er skadelig skrivebordsteori - læs Krarups bog.