Strøm i Thailand
Fra : Samsara67

Dato : 21-06-05 22:49

Hej'sa

Nu er det lige før, at turen går til Thailand (på fredag) og
pludselg kom jeg til at tænke på strømmen.

Er det sådan nogle tre-benede stik de har, så jeg skal
have fat i et rejsestik? Jeg skal nemlig have mulighed
for at oplade digitalkamera og videokamera.

Venligst
Samsara67

Fra : Kasper Møller

Dato : 22-06-05 06:25

Samsara67 wrote:
> [...]
> have fat i et rejsestik? Jeg skal nemlig have mulighed
> for at oplade digitalkamera og videokamera.

Du kan få sådan en pakke, hvor der er fire forskellige adapterstik i. Jeg
mener, at der står "Asia" på en af, som du naturligvis så skal bruge til
Thailandske stikkontakter.
Den dyre Panasonic udgave kan fås i lufthavnen til 150 kr, men du kan også
finde nogen til 30- 50 kr. hos en isenkræmmer/elektriker Så er der lige
en ekstra hundredemand til shopping.

Fra : Silver

Dato : 22-06-05 08:14

Samsara67 wrote:
> [...]
> have fat i et rejsestik? Jeg skal nemlig have mulighed
> for at oplade digitalkamera og videokamera.

Hei. Sjekk denne linken:
http://www.kropla.com/electric2.htm

Der får du også opp bildet av hviken type stik de bruker.

God tur!!

Mvh
Gisle

Fra : klaus

Dato : 22-06-05 09:43

> Hei. Sjekk denne linken:
> http://www.kropla.com/electric2.htm
>
> Der får du også opp bildet av hviken type stik de bruker.

Genialt link. Har gemt det til senere brug. Tak for tippet

/Klaus

Fra : Carsten Keller

Dato : 22-06-05 10:23

"Samsara67" <Snyde@adresse.se> wrote in message
> [...]
> have fat i et rejsestik? Jeg skal nemlig have mulighed
> for at oplade digitalkamera og videokamera.

Som en anden skriver er der to forskellige stik i Thailand. Jeg har nu ikke
haft problemer med at få strøm på shaveren og kamerater de gange jeg har
været der, man skal bare lade når man bor et sted med den rigtige stiktype
(den der er mage til den danske, forstås).

Keller

Fra : Samsara67

Dato : 22-06-05 23:30

"Samsara67" <Snyde@adresse.se> skrev i en meddelelse
> Hej'sa

Jeg var lige forbi en isenkrammer og købte et rejsesæt
til kr. 40,00. Der er 5 forskellige stik med, som skulle
dække hele verden.

Tak for jeres råd.

Venligst
Samsara67

Fra : Morten Wartou

Dato : 27-06-05 08:33

> [...]
>>
> Jeg var lige forbi en isenkrammer og købte et rejsesæt
> til kr. 40,00. Der er 5 forskellige stik med, som skulle

De penge kunne du godt have sparet - i hvert fald i forbindelse med
Thailand. Alle de steder jeg har været, både billige og mindre billige,
kunne uden problemer klare danske stik.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-07-05 19:35

Morten Wartou skrev:

>Alle de steder jeg har været, både billige og mindre billige,
>kunne uden problemer klare danske stik.

Det er også min erfaring - fra guesthouses (200 bath) til
luksushoteller.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Samsara67

Dato : 17-07-05 19:04

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> De penge kunne du godt have sparet - i hvert fald i forbindelse med
> Thailand. Alle de steder jeg har været, både billige og mindre billige,
> [...]
Det har du fuldstændig ret i. Jeg havde slet ikke brug for mit
indkøbte adapterstik. Heldigvis var det jo ikke dyrt og hvem
ved, om jeg en dag får brug for det.

Venligst
Samsara67