Flytning af "The Fairy" roser
Fra : T.K

Dato : 21-06-05 22:30

Jeg står med et akut problem - jeg er simpelthent nødt til at flytte mine
"The Fairy" roser på torsdag. Planterne er store flotte og frodige - bør jeg
klippe dem tilbage i forbindelse med flytningen, så de kan nå at etablere og
modne nye skkud inden vinter eller vil de mon klare flytningen nogenlunde
uden beskæring. Jeg har mulighed for at vande dem godt og grundigt indtil de
er i god vækst igen.
Nogen der har et bud på, hvordan jeg bedst flytter roserne på denne
årstid???

Fra : Bjarne

Dato : 22-06-05 09:57

Hej,

Jeg har med stor succes flyttet Fairy roser på flere tidspunkter af året.
Jeg er hver gang blevet chokret over hvor lidt rod de i virkeligheden har.
Ofte har jeg tænkt, at det her går bare ikke - men det gør det !¨

Jeg tror det er afgørende at de får masser af vand i en længere periode
efter flytningen ligesom det naturligvis vil hjælpe at halvere det grønne
for at mindske fordampningen.

Men alt i alt - det skal nok gå.

M.v.h.
bjc.