Bisquick
Fra : Ukendt

Dato : 21-06-05 20:57

Jeg har været så letsindig at købe en Magic-Bullet blender maskine fra
TV-shop.....
I opskriftsbogen er der bl.a. en opskrift i med nogle nemme muffins,
hvor man skal bruge Bisquick ....
Jeg kan på nettet se det et noget blandingsmel, som amerikanerne
bruger.
Opskrifterne er selvfølgelig amerikanske
Men hvad består mon Bisquick af ?
Herhjemme plejer vi jo at blande ingridienserne selv.

Jeg tror iøvr. at det er en meget sjov lille maskine.

Mvh.
Gerda

Fra : Kim Schulz

Dato : 21-06-05 21:04

On Tue, 21 Jun 2005 19:56:51 GMT
gerda (gerda) wrote:

> [...]
> Men hvad består mon Bisquick af ?
> Herhjemme plejer vi jo at blande ingridienserne selv.
>
> Jeg tror iøvr. at det er en meget sjov lille maskine.

Bisquick er mig bekendt bare self-raising flour, altså mel, bagepulver
og salt.
Jeg har tidligere startet en tråd her i gruppen hvori en har forklaret
blandingsforholdet.

--
Kim Schulz | Fundanemt Content Management system:
Geek by nature | http://www.fundanemt.com

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-05 21:18

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse
On Tue, 21 Jun 2005 19:56:51 GMT
gerda (gerda) wrote:

>Bisquick er mig bekendt bare self-raising flour, altså >mel, bagepulver
>og salt.
>Jeg har tidligere startet en tråd her i gruppen hvori en har >forklaret
>blandingsforholdet.

Bisquick er også en række kageblandinger af typen tilsæt ditten og datten,
rør rundt og bag.

Tina
/der ikke overvejede, at der blot var tale om self-raising flour

Fra : Kim Schulz

Dato : 21-06-05 21:05

On Tue, 21 Jun 2005 22:04:08 +0200
Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

> Bisquick er mig bekendt bare self-raising flour, altså mel, bagepulver
> og salt.
> Jeg har tidligere startet en tråd her i gruppen hvori en har forklaret
> blandingsforholdet.

fandt lige denne her:
http://www.bettycrocker.com/baking/basics/ingredients.aspx?gid=40498&a=1
--
Kim Schulz | Need a Content Management System for your website? Go
Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-05 21:12

<gerda (gerda)> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men hvad består mon Bisquick af ?
> Herhjemme plejer vi jo at blande ingridienserne selv.
>
> Jeg tror iøvr. at det er en meget sjov lille maskine.

Det er blot et halvfabriakta, i linie med div. kageblandinger fra Amo,
Maizena osv, hvor man blot tilsætter vand og måske fedtstof.

At blande det selv, det ønsker du helt sikkert ikke. Der er tilsat en masse
ting og sager, for at det kan holde sig frisk i pakningen og for at
samgsoplevelsen er den samme hver evig eneste gang det bliver lavet.

Blandt kageblaningerne i vores hjemlige supermarkeder, finder du også en mix
til muffins. Tilsæt blot hvad der står på pakken (mener det er vand og
fedtstof), rør rundt med en ske til dejen er samlet og fordel den i
muffinforme. Vil man have noget specielt i, det være sig kokos, bær, nødder,
chokolade eller andet, hælder man det bare i sammen med det andet.
Lettere kan det ikke blive, med eller uden sådan en dims fra tv-shop.

Tina

Fra : nicka

Dato : 22-06-05 07:29

"" skrev d. 21-06-05 20:57 dette indlæg :
> [...]
> Men hvad består mon Bisquick af ?
> Herhjemme plejer vi jo at blande ingridienserne selv.
>
> Jeg tror iøvr. at det er en meget sjov lille maskine.

Hvis du vil prøve at bruge det originale produkt har jeg lige fundet et
godt sted med ægte amerikanske produkter.
Americana.dk - de har forretning i Peder Hvidtfeldsstræde, og ellers
sender de osse gerne. Jeg er så ikke lige klar over om Bisquick også
indgår i deres sortiment.

Mvh.
Nicka

http://www.kandu.dk/

Fra : nicka

Dato : 22-06-05 07:32

> [...]
> Men hvad består mon Bisquick af ?
> Herhjemme plejer vi jo at blande ingridienserne selv.
>
> Jeg tror iøvr. at det er en meget sjov lille maskine.

Har lige skrevet om Americana.dk - kiggede lige på siden og jo de har
Bisquick

Mvh.
Nicka

http://www.kandu.dk/

Fra : DaneX

Dato : 25-06-05 18:44

Hej Gerda,

> Jeg har været så letsindig at købe en Magic-Bullet blender maskine fra
> TV-shop.....

Jeg er da lidt nysgerrig efter at høre, om denne Magic Bullet faktisk er så
god som de priser den op til at være i de TV-Shop reklamer, som jeg også har
set?

/Martin

Fra : Erling Hansen

Dato : 26-06-05 11:07

DaneX <no@way.com> wrote:

> [...]
> god som de priser den op til at være i de TV-Shop reklamer, som jeg også har

Ja tak, Gerda, jeg gider da også godt høre dine erfaringer m.
Magic-Bullet, når du har brugt den nogle gange. Jeg har et MEGET lille
køkken, og det irriterer mig, at min blender optager næsten 20% af den
forhåndenværende bordplads.
Mvh
Erling

Fra : Kim Schulz

Dato : 26-06-05 11:15

On Sun, 26 Jun 2005 12:07:27 +0200
email@domain.com (Erling Hansen) wrote:
> [...]
> Magic-Bullet, når du har brugt den nogle gange. Jeg har et MEGET lille
> køkken, og det irriterer mig, at min blender optager næsten 20% af den

I det tilfælde ville jeg nok købe en stavblender med tilhørende blender
skål - Feks. den fra OBH.
Så kan du bruge den som stavblender når der er behov for det, eller
påsætte blenderskålen med det store blad når du har behov for at hakke
ting eller lignende. Jeg bruger det konstant og ud over at jeg ikke har
de der "smarte" kopper fra magic-bullet, så tror jeg faktisk jeg kan
lave det samme med stavblender sættet.

Fra : N/A

Dato : 27-06-05 12:43

Fra : Kim Schulz

Dato : 26-06-05 11:31

On Sun, 26 Jun 2005 12:21:57 +0200
"Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> wrote:
> Plus - at af alle de ting som "kun kan fås på TV" så kommer alle dem
> der viser sig som virkeligt at være ordentlige produkter i butikkerne
> efter et stykke tid - til en pris der svarer til deres værd. De andre
> ender i den Blå
> Så hvis den er god kan du finde den i ved siden af OBH blenderen om et
> stykke tid.

Jeg har set Magic bullet (eller i hvert fald en kopi heraf) hos en
isenkrammer i tyskland.

--
Kim Schulz | Stop Software patents before it is too late!
Geek by nature |

Fra : N/A

Dato : 27-06-05 12:43

Fra : Kim Schulz

Dato : 26-06-05 11:39

> Jamen så er det jo nok et spørgsmål om kort tid Den er så sikker
> som amen i kirken med de TVShop produkter.

yeps skræmmene hvad de kan finde på at sælge og deres metoder er
næste mere forfærdelige at se/høre end lotte heises Vanish Oxy action
reklamer (og dog. så løgnagtige og ringe er end ikke tvshop)

Fra : N/A

Dato : 27-06-05 12:43

Fra : Kim Schulz

Dato : 26-06-05 12:25

On Sun, 26 Jun 2005 13:07:48 +0200
"Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> wrote:
> -------------------
> Uhh ja - det er vist nok lige tilfældet af produkt der er kommet i
> butikkerne tiltrods for at det er noget lort. Men på den anden side -
> alt med Lotte Heise er vist noget lort.

my point exactly!

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-05 12:43

Hej igen allesammen.

Tak for jeres svar m.h.t. Bisquick.
Jeg tror nu ikke jeg vil sende bud efter amerikansk mel.....
men tak for tipset alligevel.
Min ide var at mixe noget sammen selv, og jeg vidste ikke hvad
Bisquick var.
Jeg har lavet muffins efter en almindelig opskrift med bagepulver, og
har mest lyst til at prøve mine egne opskrifter i stedet for de
amerikanske ting, der står i den opskriftsbog, der fulgte med den
lille maskine.

M.h.t. Magic Bullet har jeg nu prøvet den et par gange.
Jeg synes den er smart, men må indrømme, at den nok er for dyr gennem
TV-shop, hvor jeg også synes de er lige lovlig smarte, men hvad....
når bare man morer sig.

Jeg har lavet røræg, som de reklamerer med.
1 æg, en smule mælk + salt + peber i et af de tilhørende glas,
knivdelen skrues på og det piskes sammen på et splitsekund.
Herefter kommer det smarte:
Knivdelen skrues af, et perforeret låg kommer på og glasset stilles i
microbølgeovnen 1 minn, hvorefter der er fin gul røræg til den røgede
ål.
Rengøring består i at skylle knivdelen under varmt vand.
Glas og låg ligeså, eller det sættes i opvaskemaskinen.
Ingen pande med olie og ingen skål, for at lave en lille portion.
Desuden sparer vi også på kalorierne, når vi laver røræg uden olie på
panden.

Så har jeg lavet hvidløgssmør:
I et lille glas kommes et par hvidløgsfed, hvor den midterste grønne
del er pillet ud. De hakkes fint med kniven på glasset.
Der kommes lidt blødgjort smør i glasset og et sekund efter er der
hvidløgssmør i det lille glas, hvor det bliver med låg på til det er
brugt op. Vi smurte nogle skiver flute hermed og ristede dem på
grillen til herligt tilbehør.

Så har jeg pisket flødeskum, bare en lillebitte portion til 2
portioner æblekage.. Det går meget hurtigt og der er ikke så meget at
rense, som med røremaskine og skål, og jeg tør slet ikke nævne
flødeskumsdyret med drivgas

Et lidt større glas blev brugt til flødeskum til vores søndagskakao.
Glasset kom på bordet, og det der var for meget røg i køleskabet med
låg på.

Jo... Jeg morer mig stadig med det lille dyr.
Det kan godt være det er lidt fjollet.
Min mand driller mig, når vi ser et eller andet redskab i en reklame.
Så puffer han til mig og siger:
"Sådan en har du da vist ikke!"--------------!!

Hav en rigtig god sommer.

Kærlig hilsen
Gerda

Fra : Jonas Kofod

Dato : 27-06-05 13:45

> [...]
> Det kan godt være det er lidt fjollet.
> Min mand driller mig, når vi ser et eller andet redskab i en reklame.

Det lyder lækkert - kan være jeg tager en bullet med hvis jeg støder på den
i Imerco til SU pris

Fra : Max

Dato : 27-06-05 13:48

Hej Jonas

> Det lyder lækkert - kan være jeg tager en bullet med hvis jeg støder på
den
> i Imerco til SU pris

Det vare nok ikke længe inden de begynder at dukke op på loppemarkederne.

Mvh Max

Fra : Jonas Kofod

Dato : 27-06-05 15:16

> Hej Jonas

> den
>
> Det vare nok ikke længe inden de begynder at dukke op på loppemarkederne.

Ja det var så der de skal ende i følge teorien hvis de ikke er gode

Fra : Max

Dato : 27-06-05 19:02

Hej Jonas

> Ja det var så der de skal ende i følge teorien hvis de ikke er gode

Jeg tror ikke det har noget med god eller dårlig at gøre, disse typer
produkter er noget mange falder for og køber, og så efter et stykke
tid finder de ud af at de aldrig bruger det og så bliver det solgt, man
ser det jo overalt med ting som fondue sæt, stempel kaffekander,
espresso maskiner, og lur mig om ikke kuglegrillen løber samme vej.

Mvh Max

Fra : Jonas Kofod

Dato : 27-06-05 19:23

> [...]
> ser det jo overalt med ting som fondue sæt, stempel kaffekander,
> espresso maskiner, og lur mig om ikke kuglegrillen løber samme vej.

Ja det er rigtigt - godt eller dårligt produkt så vil denne type salg
unægteligt medføre en del uovervejede impulskøb der ender med at ligge hos
nogle der ikke får brugt det.

Fra : DaneX

Dato : 27-06-05 18:12

Mange tak for dine erfaringer med den lille tingest.
Det lyder ikke som om at din opfattelse er at det er noget skrammel i hvert
fald.

Og til de andre som mener at den snart kommer i butikkerne, så kan jeg
fortælle at Magic Bullet har været på TV-Shop i mange mange måneder
allerede. Og den er da ikke kommet ud i butikkerne endnu ligesom med mange
af de andre produkter TV-Shop sælger.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 27-06-05 18:35

"DaneX" <no@way.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fortælle at Magic Bullet har været på TV-Shop i mange mange måneder
> allerede. Og den er da ikke kommet ud i butikkerne endnu ligesom med mange

De der ikke kommer i butikkerne er noget lort. Jeg ved ikke hvad mange mange
måneder er - men et lille år er det typiske for mange TV-Shop produkter. Den
der oppustelige seng til en god tusindkrone kørte længe inden den pludselig
lå i enhver isenkræmmer til 300 kr. Den var jo osse set i Tyskland.
Men lyder som at der er nogen der hopper med på "Det her er en enestående
chance - du ikke finder andre steder".
Alle producenter der har noget der slår igennem vil altid hellere sælge i
butikker hvis de kan få lov - TV shop er aldrig den fortrukne mulighed.

Fra : Max

Dato : 27-06-05 19:03

Hej Jonas

> Alle producenter der har noget der slår igennem vil altid hellere sælge i
> butikker hvis de kan få lov - TV shop er aldrig den fortrukne mulighed.

Jeg tror det er et spørgsmål om hvor avancen er størst.

Mvh Max

Fra : Jonas Kofod

Dato : 27-06-05 19:27

> Hej Jonas

> Jeg tror det er et spørgsmål om hvor avancen er størst.

Hvis du ikke ved om det vil sælge er tabet størst ved at sende det i
butikkerne. Er der salg i det kan du opnå en bedre forretning gennem
butikkerne.
TV-Shop kan derfor anvendes til varer du ikke er sikker på og vil minimere
et evt. tab ved fiasko. En slags test for produkter der aldrig ville blive
satset på ved at sende ud til butikslagre rundt omkring.
Det kan osse anvendes til noget crap som de "nye" solbriller,
gymnastikbænke.... som der bare skal lires nogle kroner ud af.