Hjælp til køb af udstyr
Fra : Grev Thomas

Dato : 21-06-05 20:13

Hej

Jeg skal ud og købe en ny ventil og en ny regulator

Mit spørgsmål er nu hvilken.

Jeg vil have en som jeg kan stole på i alt slags vejr, en som ikke fryser
til, og som samtidig er behagelig at have i munden.

Jeg har fået tilbudt en Sherwood Maximus, men har fået at vide at Sherwood
har tilbagekaldt dem da de revnede gik i stykker osv... også når de blev
brugt. Dog er ingen kommet tilskade, men jeg er i tvivl om det er det jeg
vil have.

Hvad kan i anbefale???

Mvh

Thomas H. Andersen

Fra : Poul Kaasing

Dato : 21-06-05 20:23

> [...]
> brugt. Dog er ingen kommet tilskade, men jeg er i tvivl om det er det jeg

Jeg kan varmt anefale en Apeks TX250, den gir masser af luft året rundt på
alle dybder, og er hamrende pålidelig. Den sidder behageligt i munden og kan
justeres. Desuden kan den fåes til en overkommelig pris.

/Poul

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-05 21:04

"Poul Kaasing" <kaasingNOSPAM@FJERN ALT MED STORT hotmail.com> wrote in
message news:OOZte.639$lI3.523@news.get2net.dk...

> Jeg kan varmt anefale en Apeks TX250, den gir masser af luft året rundt på
> alle dybder, og er hamrende pålidelig. Den sidder behageligt i munden og
> kan justeres. Desuden kan den fåes til en overkommelig pris.

er du sikker på at du ikke mener en TX200 jeg har sldrig set eller hørt om
en TX250

men min anbefaling er at købe en Apeks ATX50 den er noget billigere end 200
serien
og forskelden på dem er minimail, med 50'er serien vil du også finde en
regulator der gir masser af luft året rundt på
alle dybder, og er hamrende pålidelig.og til en endnu bedre pris.

mvh Morten

Fra : Torben

Dato : 22-06-05 10:35

APEX TX50 eller "større"

Mvh. Torben

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 22-06-05 11:20

"Grev Thomas" <Sakosod@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad kan i anbefale???

Apeks ATX 40 med et DS4 1. trin (med mindre du elsker ikke-standard slanger
når du står midt i ingenting og skal bruge én)

Det kan ikke betale sig at købe andre modeller end 40 da du ikke får ret
meget mere for pengene ved 50, 100 eller 200.

Mvh
Jonas

Fra : Søren Reinke

Dato : 22-06-05 17:32

Jonas Lüttichau wrote:
> [...]
>
> Det kan ikke betale sig at købe andre modeller end 40 da du ikke får ret
> meget mere for pengene ved 50, 100 eller 200.

Hvad er forskellen egentligt ?

--
Søren Reinke
www.Xray-Mag.com/ - dit gratis dykkermagasin på nettet

Fra : Hallgeir Revhaug

Dato : 22-06-05 17:40

Hvad er forskellen egentligt ?

***Prisen og utseendet. Egentligt....

/H

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 22-06-05 18:23

"Søren Reinke" <soren@fjern.reinke.dk> skrev i en meddelelse

>Hvad er forskellen egentligt ?

50'eren har en skrue så du kan indstille fjederen der styrer
åndingsmodstanden. 100 og 200 har et lidt anderledes design men basalt set
er det det samme som 40'eren. Man kunne faktisk også bare købe deres ATX 20
som er en varmt vands regulator og skifte en møtrik ud med en der har
køleribber så ville du have en atx 40, hvis du så skifter skruen ud med en
der har et håndtag så har du en atx 50.

DS4 1. trin er versionen uden svivel og kun med standard slanger, som
standard kommer de med et 1. trin hvor alle LP portene sidder på en svivel
og den primære sidder på en port der er lidt større i diameteren, dette
skulle i.flg. fabrikanten give mindre åndingsmodstand. Det betyder desværre
bare også at hvis du står og mangler en slange så skal du selv sørge for at
have den med. Det giver nogle irreterende problemer hvis uheldet er ude.