Skærme
Fijala 3554
Dell Ultrasharp 2005 FPW - panel størrelse
Fra : Tom Nielsen

Dato : 21-06-05 20:17

Hejsa,

Er der en der kan fortælle mig målene på det synlige panel på denne skærm.

pft.
Tom

--
www.ellebryg.dk

Fra : Tom Nielsen

Dato : 21-06-05 20:39

> Er der en der kan fortælle mig målene på det synlige panel på denne skærm.

jeg kan kun finde diagonalen på 51cm, og lidt hovedregning giver noget ala
43x27cm, kan de tal bekræftes ?

Tom

Fra : hansen

Dato : 21-06-05 20:59

"Tom Nielsen" <tom_nielsenNO_REPLY@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> jeg kan kun finde diagonalen på 51cm, og lidt hovedregning giver noget ala
> 43x27cm, kan de tal bekræftes ?
>
> Tom

Ja.
Den er jo noget mindre en FP'eren (4:3).

Fra : Tom Nielsen

Dato : 21-06-05 22:06

> Ja.
> Den er jo noget mindre en FP'eren (4:3).

jeps, sådan ca. 1,5cm hele vejen rundt. jeg faldt for FPW'en pga. pivot, men
har nu opdaget at FP'eren også har pivot Så kan man jo bare håbe at den også
får 30% "rabat"... giver den lige et par dage

Tom

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 21-06-05 22:29

Tom Nielsen wrote:

> [...]
> har nu opdaget at FP'eren også har pivot Så kan man jo bare håbe at den også
> får 30% "rabat"... giver den lige et par dage

Til gengæld får du med 2005FPW en skærm som har bedre lys og
kontrastforhold, og som ses bedre fra siden. Jeg har en 2005FPW hjemme
og sidder til daglig ved 2001FP i skolen, og ja, 4:3 formatet kan da
være rart nogen gange, men generelt er widescreen nu rart nok, hvis man
fx sidder med noget kode og linjerne er lange, får man lidt mere med på
en widescreen + at man udnytter skærmarealet bedre ved afspilning af
film, og de fleste nye spil kan spilles i wide opløsninger

Fra : Esben

Dato : 22-06-05 00:04

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> ,hvis man fx sidder med noget kode og linjerne er lange, får man lidt mere
> med på en widescreen

Er det ikke kun 80 pixels/ 8-11 tegn ekstra der er tale om?

--
Esben

Fra : hansen

Dato : 21-06-05 22:52

> [...]
også
> får 30% "rabat"... giver den lige et par dage

Jeg mente nu, at selve skærmen - skærmarealet, om du vil - er noget mindre
på FPW end på FP. FPW er i virkeligheden en low heigt screen...

Fra : Chr.

Dato : 21-06-05 23:40

> Er der en der kan fortælle mig målene på det synlige panel på denne skærm.

Dell 2001FP:
dot pitch = 0,25 mm http://www.isquaredinc.com/DELLUS2001FPinfo.html =>
bredde*højde = 1600*1200 =>
bredden = 1600*0,255 = 40,8 cm
højden = 1200*0,255 = 30,6 cm

Dell 2005FPW:
dot pitch = 0,258 mm
http://www.cnet.com.au/desktops/monitors/0,39029426,40003960,00.htm
bredde*højde = 1680*1050 =>
bredden = 1680*0,258 = 43,3 cm
højden = 1050*0,258 = 27,1 cm

Bredden for widescreen er udfra ovenstående kun 2,5cm bredere.
Højden for widescreen er 3,5 cm mindre sammenlignet med 2001FP.

/Chr.