online rollespil
Fra : harleyDK

Dato : 02-06-01 16:54

Hej gruppe,

engang for mange år siden (...) spillede jeg de gode gamle klassikere
fra SSI, 'Pool of Radience', osv., efter de lige så gode og gamle D&D-regler
(eller AD&D var det vel). På tiden har jeg lidt ferie til gode, så jeg kunne
egentlig godt tænke mig at genoptage den gamle hobby. Men det skulle så være
on-line, selvfølgelig. Så mit spøgsmål går på, hvad spilles der over nettet,
som går tættest på de gamle klassikere, mht. opbygningen af kamp-scenerne
(set skråt oppefra, hver spiller har sin turn, etc.)? Alt dét der med live
3d al á counterstrike siger mig ikke så meget. Et andet krav, det skulle
selvfølgelig gerne være en verden hvor man kan mødes med mange (!) andre
on-line spillere, ikke bare en 5-6 stykker. Jeg har ingen anelse om hvad der
er godt og skidt blandt alle de mange titler, så jeg er meget åben for jeres
input. Hvad spilles der on-line i dag?

HarleyDk

Fra : Lord of the Flies

Dato : 11-06-01 12:06

Jeg er faktisk slet ikke klar over om der findes turbaserede online-rpg.
Måske er det bedste bud Fallout Tactics som ikke har en rygende fis med pool
of radiance at gøre ( bortset fra det med det radioaktive hehe ). Alle andre
er mere eller mindre real-time.

"Kraken skrev det , men er det gyldigt i Sø- og handelsretten ? "

Fra : xZero

Dato : 13-06-01 09:06

Du kunne også gå helt over i den anden grøft og prøve www.Magewar.com.

Fra : Allan

Dato : 26-06-01 13:54

Kan kun anbefale Asherons Call.

Og nej orker ikke ar forklare hvorfor, det ville tage flere timer :)

-Allan

Fra : Michael Petersen

Dato : 05-07-01 15:16

jeg kan kun sige en ting POOL OF RADIANCE II Hold kæft hvor er det fedt.
Nu tænker du nok at jeg finder på ting men jeg er faktisk i den heldige
situation at jeg har fået fingre i en 30 day trial version af spillet og kan
kun sige at det river alle andre spil midt over. Spillet er grafisk flottere
end både Baldurs gate og Diablo og er baseret på 3gen D&D regler og så er
det turbaseret som du forespørger.
Iflg Ubi Soft Udkommer det 1. november. så i må jo vente lidt endnu men glæd
jer

Michael