Indisk citar blandet med rock...
Fra : ......Ps

Dato : 21-06-05 07:53

Jeg husker bla. en version af Rolling Stones "Jumping Jack Flash", spillet
på citar, men med moderne underlag bas,trommer osv.
Nogen der kan huske hvem det var - eller kender andet af lignende
sammensætning?
m.v.h Ps.

Fra : Max

Dato : 21-06-05 07:58

Hej

> Nogen der kan huske hvem det var - eller kender andet af lignende
> sammensætning?

Hvad med Georg Harrison ?

Mvh Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 21-06-05 08:10

Max skrev:

> Hvad med Georg Harrison ?

Ja, se filmen "The Concert For Bangla Desh" fra 1971.
(Musikken kan købes som soundtrack).

http://web.mit.edu/scholvin/www/harrison/c302.htm

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : ......Ps

Dato : 21-06-05 08:32

Tak for det.
Jeg ved godt Beatles - og det vil i denne sammenhæng sige George - har lavet
nogle B-sider og lign. af denne type, men syntes ikke dèn Jumping Jack Flash
JEG husker var med George - og det var heller ikke en live optagelse, selvom
jeg godt kan se, at George åbenbart spillede den på Bangla Desh koncerten.
Jeg tror stadig den findes i en anden version, med èn eller anden - og i
øvrigt i en ren instrumental udgave,og altså en studieversion.
m.v.h ps.

Fra : coincident

Dato : 21-06-05 10:43

"......Ps" skrev d. 21-06-05 07:53 dette indlæg :
> [...]
> på citar, men med moderne underlag bas,trommer osv.
> Nogen der kan huske hvem det var - eller kender andet af lignende

Prøv at lytte til Rolling Stones sangen "Painted black" Den har et citar
melodistykke over hele sangen

http://www.kandu.dk/

Fra : es

Dato : 21-06-05 16:12

hej, det er nok Ananda Shankar som iø er nevø til den Shankar som
Georg Harrison var så inspireret af.
Ananda Shankar har udgivet Jumping Jack Flash på sit første
soloalbum.
Det findes osse på den her compilation:
http://www.outcaste.com/index.cfm?do=viewRelease&releaseID=13#

hilsen esther

Fra : ......Ps

Dato : 21-06-05 16:54

"es" <es@sunrise.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Bingo ! Der var den. Tak for det.
Ravi Shankar mener jeg iøvrigt faktisk er Nora Jones` far.
Men det er jo en helt anden historie - og stilart.
hilsen Preben