erfaring med male sprøjtepistol
Fra : Thomas Hansen

Dato : 20-06-05 21:59

Hej Gruppe
Hvad er jeres erfaring med sprøjtepistoler. Er de elektriske noget værd?
Kan det betale sig at købe en baseret på trykluft?
De elektriske lover at de ikke sviner. Man når man maler med sparydåser
kommer der jo en malingsky som sætter sig alle vegne hvis man ikke dækker
godt af. Kan det virkelig passe at de elektriske ikke gør det?
Jeg vil gerne bruge sprøjtepistolen til at male døre og køkkenlåger, da
det bliver for dyrt med spraydåser. Kan man også bruge pistolen til vægge?
Jeg kan se at Harald nyborg har en EARLEX 3000 og en WAGNER W640 FINECOAT
på tilbud. Er de pengene værd? Eller skal man op på de dyrer modeller?

/Thomas

Fra : John Vedsegaard

Dato : 20-06-05 22:22

"Thomas Hansen" <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> skrev i en meddelelse
news.ssoskae1uxvtjp@sprinteren...
> [...]
> Jeg kan se at Harald nyborg har en EARLEX 3000 og en WAGNER W640 FINECOAT
> på tilbud. Er de pengene værd? Eller skal man op på de dyrer modeller?

Hvis de ikke skal lave sprøjtetåge, skal viften være så lille at det er
meget hurtigere at male i hånden.

Den billigste form for sprøjteanlæg er med en kompressor og løs pistol.

De "kan" anvendes til vægge, hvis man ellers har tid nok.

Man får hvad man betaler for, et godt Wagner FineCoat anlæg koster 16.000.00
+ moms.
En god sprøjtepistol, som dem autolakerere anvender, koster omkring 7.000 +
moms, uden kompressor.

Jeg kender ikke den der EARLEX 3000.

Skal du sprøjte med et anlæg med luft, skal du vide malingen skal fortyndes
meget.

John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Klaus

Dato : 20-06-05 22:24

> [...]
> Jeg kan se at Harald nyborg har en EARLEX 3000 og en WAGNER W640
> FINECOAT på tilbud. Er de pengene værd? Eller skal man op på de dyrer

Wagner har, i hvert fald tidligere, haft et godt ry.

Klaus H

Fra : Calle.

Dato : 20-06-05 22:30

Klaus wrote:
> "Thomas Hansen" <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> skrev i en meddelelse
> news.ssoskae1uxvtjp@sprinteren...

> Wagner har, i hvert fald tidligere, haft et godt ry.

Det er også dem der leverer til industrien, både våd og pulverlakering.
En sprøjtepistol er ikke lig med godt resultat, det afhænger MEGET af
vedkommende der bruger den, og malingens kvalitet & konsistens

--
Calle.

Fra : Brian Skaarup

Dato : 21-06-05 18:38

Jeg har en Wagner 600 som i dag hedder 640/650
Den er meget præcis, men historien om at den ikke sviner passer ikke.
Den laver en "kegle" af luft rundt om selve malingstågen som gør at der
ikke kommer så meget ved siden af så den sviner væsentligt mindre end de
spraydåser og alm luftsprøjtepistoler jeg har prøvet. Men der kommer
lidt ud i luften alligevel.
Jeg har brugt min til at male mange ting (dog ikke vægge) og er godt
tilfreds.
Jeg kunne dog godt bruge en længere luftslange da man er nødt til at
have pumpen i den ene hånd eller om halsen i den medfølgende strop.
Model 850 har en 3½ meter slange så den f.eks. kan stå på gulvet

Fra : LejfM

Dato : 22-06-05 06:49

Er der nogen der har prøvet den de havde på tilbud i Netto, til 450 ,-

LejfM